آشنایی با لژ CIP ترکیش ایرلاین؛ استانبول

اگر از افرادی باشید که به دلایلی چون تجارت، تحصیل، بازدید از اقوام و مواردی از این قبیل مرتبا سفر می‌کنید؛ پس سطح کیفی توالت‌ها، راهروها و تمیزی محیط را در زمان‌های مختلف می‌بینید و می‌توانید اوج شلوغی‌ها را تشخیص دهید. حتی در سفر با تور استانبول اگر قرار شد مدتی منتظر پرواز خود بمانید و وای‌فای در دسترستان باشد، می‌توانید سرگرم شوید و وقت‌تان را به نحوی بگذرانید. اگر فکر می‌کنید سالن‌های پرواز زیادی را دیده‌اید هنوز فرودگاه آتاتورک استانبول را ندیده‌اید. سالن CIP Turkish Airlines در استانبول یکی از عالی‌ترین و چشمگیرترین سالن‌هایی است که می‌توانید در سفرهایتان با آن روبرو شوید.

 

معرفی لژ CIP ترکیش ایرلایز

این لژ اصلی هواپیمایی ترکیه در فرودگاه جدید استانبول است. یکی دیگر هم در منطقه آریوال وجود دارد. هواپیمایی ترکیه در سراسر جهان دارای سالن‌هایی در فرودگاه‌های مسکو، واشنگتن و نایروبی است. این لژهای لوکس همچون هتلی 5 ستاره به مهمانان خدمات رفاهی ارائه می‌دهند. 

مسافران بیزینس کلاس، اعضای الیت پلاس و Miles&Smiles Elite، اعضای باشگاه اتحادیه Star Alliance Gold و اعضای کلاب ترکیش ایرلایز به این خدمات دسترسی خواهند داشت.

 

بخوانید: رفت و آمد از فرودگاه جدید به شهر استانبول

 

 

سرگرمی

مانند اکثر فرودگاه‌ها در اینجا نیز وای‌فای و صندلی برای نشستن وجود دارد، اما CIP LIVEge Turkish Airlines این اصول را به سطح کاملا جدیدی می‌برد. اگر مشکلی قبل از پرواز خود به وجود آمد دیگر نیازی نیست برای استراحت به هتل‌های نزدیک فرودگاه جدید استانبول بروید زیرا اینجا تمام امکانات رفاهی را دراختیارتان قرار میدهد.

با داشتن دیواری پر از تلوزیون‌های صفحه تخت، شما می‌توانید سرگرمی محبوب‌تان را انتخاب کنید؛ فقط کافی ا‌ست به سمت یکی از 9 تلویزیون بروید و یکی از هدفون‌های بی‌سیم را بردارید و در حالی که منتظر پروازتان هستید، صفحه مورد نظرتان را انتخاب کنید. اگر حوصله تلوزیون و برنامه‌های ویدیویی را ندارید نگران نباشید، همیشه می‌توانید روزنامه و یا مجله‌ای پیدا کنید و در حالی که روی صندلی‌های لوکس نشسته‌اید منتظر پرواز خود بمانید.

 

 

اما فکر کردید تمام زرق و برق این لژ همین‌جا تمام می‌شود؟ اشتباه کرده‌اید. شما در سی‌آی‌پی به کتاب‌خانه، کنسول‌های بازی ویدئویی، شبیه‌سازهای 3 بعدی و سینما دسترسی دارید و می‌توانید برای ساعت‌ها خودتان را سرگرم کنید. اگر با خانواده هستید و همراه‌تان افراد کم سن و سال هستند انتظار در فرودگاه برای‌تان از موقعیتی دشوار و کسالت‌آور برای بچه‌ها به لحظاتی جذاب و به یادماندنی تبدیل می‌شود. حتی یک مسیر مسابقه اتومبیل شکاری و شبیه‌ساز گلف PGA وجود دارد! در اینجا از نمازخانه تا میز بیلیارد، همه چیز را از احترام مذهبی گرفته تا مبارزه با کسالت طبقه‌بندی کرده‌اند! برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنم مقاله اطلاعات ضروری درباره فرودگاه جدید استانبول را مطالعه کنید.

 

 

امکانات و ویژگی‌ها

با داشتن مساحتی بیش از 60،000 فوت مربع لوکس، این سالن روزانه بیش از 4 هزار مسافر را پذیرش می‌کند. مخصوصا که با وجود سرویس بهداشتی لوکس و وسیع کاملا حس می‌کنید در اقامتگاهی مجلل قرار دارید. در این مجموعه 8 دوش لوکس و تمیز دارد که می‌توانید از آن‌ها در صورت تمایل استفاده کنید. توالت فرنگی، حمام‌ها روشن و تمیز هستند و دوش‌های لوکس نیز این امکان را می‌دهند تا بعد از پرواز احساس نشاط کنید.

به علاوه چند اتاق برای اقامت وجود دارد که بعد از یک پرواز طولانی می‌توان در آن‌ها اقامت کرد؛ البته برای فاصله سفر ایران تا ترکیه خیلی کاربرد ندارد. اما به هر دلیلی احساس خستگی و کسالت کردید می‌توانید در آن‌ها استراحت کنید. اشاره کنیم که در اینجا ایستگاه‌هایی با پریز برای شارژ کردن وسایل الکترونیکی وجود دارد و حتی قفل‌هایی برای امنیت ساک و چمدان هم وجود دارد.

 

بخوانید: رفت و آمد از فرودگاه آتاتورک به شهر استانبول

 

 

غذا و نوشیدنی

احتمالا این بخش از محبوب‌ترین قسمت‌ها برای اغلب مسافران باشد. منوی نوشیدنی و غذایی که شرکت هواپیمایی ترکیه ارائه می‌دهد، در کنار طیف گسترده‌ای از انواع نوشیدنی‌های غیراسلامی ترکی می‌توانید چای اصیل ترکی را هم پیدا کنید. اگر اهل تنقلات و میان وعده هستید پس اینجا می‌توانید به دل‌خواه خود برسید. غذاهای ترکی و گزلمه (نوعی میان وعده سنتی ترکی) به وفور در دسترس هستند. سعی کنید بدون خوردن کیک‌های خانگی ترکی، باقلوا، و شیرینی‌های موجود سالن را ترک کنید.

 

 

سایر امکانات

سالن‌های CIP ترکیش ایرلاین نیاز هر مسافری را برطرف می‌کنند. تجربه ثابت کرده است که بیشتر مسافران به نحوی به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنند. در اینجا صندلی‌های ماساژور وجود دارد که می‌توانید ماساژ بگیرید اما اگر این برای شما کافی نیست دو ماساژور در سالن قدم می‌زنند تا در صورت تمایل از آن‌ها کمک بگیرید.

 

بخوانید: معرفی باکیفیت‌ترین هتل‌های استانبول

 

 

تجربه کلی

شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز طی چندین سال گذشته با یک برنامه نوسازی پیش می‌رود که به نظر می‌رسد این سالن بازتاب بزرگی از دستاوردهای آن‌ها باشد. طراحی کاملا مدرن و شیک که بازتاب چیزی جز تجملگرایی و قدرت طلبی شرکت هواپیمایی نیست در کنار بالا بردن ظرفیت و اندازه سالن‌ها و در دسترس قرار دادن هر آن چه که مهمانان نیاز دارند تجربه‌ای باورنکردنی از سفر را ارائه می‌دهد. اگر به دنبال هواپیمایی مدرن و منحصر به فردی هستید که از انتظارات شما - در هوا یا زمینی - فراتر رود، به دنبال چیزی بیشتر از هواپیمایی ترکیه نباشید. در این ایرلاین شما احساس یک زندگی شاهانه و لوکس را تجربه خواهید کرد چیزی که برای باقی عمرتان فراموش نخواهید کرد.

 

 

آدرس: İmrahor, 34275 Arnavutköy/İstanbul, Turkey

مطالب مرتبط