نقاط کمتر دیده شده دبی/ بخش دوم

دبی یکی از دیدنی ترین مقاصد گردشگری خاورمیانه است که در همسایگی ایران واقع شده است. این شهر مدرن و هیجان انگیز، یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید در فصل پاییز، زمستان و ماه‌های ابتدایی بهار از آن دیدن کنید. با این حال، خوب است که در سفرهای خود با تور دبی به جای آنکه به بازدید دوباره از جاذبه‌های گردشگری معروف و شناخته شده دبی بپردازید، به سراغ دیدنی های کمتر شناخته شده این شهر بروید و تجربه‌های تازه‌ای برای خود رقم بزنید.

در قسمت نخست این مطلب با جاذبه های دیدنی کمتر شناخته شده دبی آشنا شدیم. ابتدا از موزه دبی گفتیم؛ ساختمانی که در 1787 میلادی به عنوان قلعه‌ای دفاعی ساخته شده بود و اکنون محلی برای نمایش آثار ارزشمند تاریخی است. پس از آن از محله قدیمی باستاکیا، یاد کردیم که در اواخر قرن نوزدهم میلادی به عنوان محله‌ای برای خانه بازرگانان ثروتمند پارسی ساخته شده بود. خانه شیخ سعید آل مکتوم، حاکم قدیمی دبی نیز یکی از جاذبه های دیدنی دبی است که اکنون به عنوان موزه‌ای بازسازی و مرمت شده و نمونه خوبی از معماری عرب است. بازدید از نهر دبی و منطقه آل سیف آخرین پیشنهادی بود که آویسا در بخش نخست این مطلب به شما ارایه کرد. منطقه‌ای که در ابتدا مهاجران به خاطر ماهی و مروارید جذب آن شده بودند اما امروز یکی از دیدنی های جذاب برای گردشگران است.

 

مسجد جمیرا (Jumeirah Mosque)

از نظر بسیاری از هنرمندان و تاریخ‌نگاران، مسجد جمیرا یکی از زیباترین مساجد دبی است. مسجد جمیرا یک نسخه دقیق از مسجد الازهر قاهره است، اما وسعت آن درست هشت برابر وسعت مسجد قاهره است. این مسجد، نمونه خوبی از معماری اسلامی است. این سازه سنگی در سنت فاطمیان قرون وسطایی ساخته شده است و دارای دو مناره است که جزییات ظریفی را در کارها و حکاکی‌های سنگی به نمایش می‌گذارد.

مرکز تفاهم فرهنگی شیخ محمد بن راشد برنامه‌ای از تورها، سخنرانی‌ها، کلاس‌های عربی و وعده‌های فرهنگی را برگزار می‌کند و تورهای هدایت شده‌ای را برای مساجد ترتیب می‌دهد؛ این تورها هر روز به جز روزهای جمعه، از ساعت ده صبح شروع می‌شوند و معمولا تا بعد از ظهر ادامه پیدا می‌کنند.

 

بخوانید: راهنمای گردشگری در دبی برای عاشقان مد

 

 

قاب دوبی (Dubai Frame)

قاب دوبی یکی از جذاب ترین دیدنی‌های دوبی است. این قاب زیبا با ارتفاغ 150 متری، یکی از جدیدترین دیدنی‌های دبی است که در میان محله‌های قدیمی دبی در نزدیکی نهر و بخش مدرن شهر واقع شده است. پس از آن دیدن این قاب بزرگ، خوب است که گالری Future Dubai را هم ببینید که تصویر روشنی از آینده این شهر به شما نشان می‌دهد.

 

 

ساحل جمیرا (Burj al-Arab)

ساحل سفید شنی جمیرا یکی از مکان‌های محبوب برای اقامت گردشگران است که با کیفیت ترین هتل های دبی در امتداد آن واقع شده است و روز به روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. این ساحل از امکانات عالی برخوردار است و تعداد زیادی مکان مناسب برای آفتاب گرفتن، رستوران‌ و کافی شاپ، تفرجگاه‌ها و مراکز تفریحی ورزش‌های آبی با جت اسکی در آن قرار دارد.

در این ساحل می‌توانید از عمارت Majlis Ghorfat Um Al-Sheef دیدن کنید. این بنا در سال 1955 میلادی ساخته شد و اقامتگاه تابستانی مرحوم شیخ رشید بن سعید المکتوم بود. این اقامتگاه که از گچ  و مرجان ساخته شده است، اکنون مرمت شده و بخش عمده‌ای از دکوراسیون زیبایی را در خود جای داده که نشانگر سبک زندگی مرفه حاکمان دبی آن زمان است. در این مجموعه یک باغ جذاب و تعدادی نخل سایه‌دار وجود دارد.

 

 

پارک حیات وحش راس الخور (Ras Al Khor Wildlife Sanctuary)

برای دیدن مناظر طبیعی دوبی لازم نیست خیلی زیاد از آسمان خراش‌ها دور شوید. پارک راس الخور دبی شامل جنگل‌های حرا و تالاب‌های نهر دبی است. این منطقه یک توقفگاه مهم در مسیر مهاجرت فلامینگوها در زمستان است. در زمستان دسته‌های عظیم این پرندگان صورتی با شکوه از میان تالاب‌ها عبور می‌کنند و به این زیست بوم سفر می‌کنند. برای دیدن این پرنده‌ها انواع مختلفی از مکان‌های مخفی و پناهگاه‌ها در پارک ایجاد شده است که به تماشاگران پرنده اجازه می‌دهد به خوبی از سبک زندگی پرندگان دیدن کنند.

 

بخوانید: راهنمای گردش و تفریح ۴۸ ساعته در دبی

 

 

دوبی اپرا (Dubai Opera)

این سازه در اواسط سال 2016 میلادی افتتاح شد. این سازه درجه یک، مرکز اوپرای شهر دبی است و قرار است به یک مرکز فرهنگی و سرگرمی اصلی در این شهر تبدیل شود. اپرای دبی میزبان یک برنامه سالانه از تولیدات معروف تئاتر موسیقی، کنسرت‌های موسیقی‌دان‌های درجه یک، اپرا، باله و موسیقی کلاسیک و همچنین جنگ شادی و کنسرت است.

این ساختمان با دو هزار صندلی، یک اثر خارق العاده معماری و یکی از نقاط دیدنی جدید دبی است که از دیوارهای شیشه‌ای و فولادی در کنار آبشارها است و تلفیقی هوشمندانه از معماری سنتی و مدرن فرهنگ امارات را نمایش می‌دهد.

 

بخوانید: راهنمای گردشگری در محله‌های دبی

 

 

باغ پروانه‌های دبی (Dubai Butterfly Garden)

برای فرار از آسمان خراش‌های دوبی، بازدید از باغ پروانه‌ها که یکی از زیباترین تم پارک های دبی است انتخاب هوشمندانه‌ایست. این باغ وسیع پروانه‌ای، زیستگاه حدود پانزده هزار پروانه است و این یک فرصت بزرگ برای کودکان است که از نزدیک پروانه‌ها را مشاهده کنند. بسیاری از این پروانه‌ها، در بسیاری مواقع، روی شانه‌ها و دست بازدید کنندگان فرود می‌آیند و این یک تجربه هیجان‌انگیز برای گردشگران است. در این مجموعه موزه‌ای نیز وجود دارد که اطلاعات زیادی در مورد انواع پروانه‌ها، زیستگاه‌های آنها و چرخه زندگی دارد.

 

 

مطالب مرتبط