معروف‌ترین موزه‌های تایلند: بخش دوم

موزه‌های تایلند علاوه بر نمایش آثار باستانی با اهمیت تاریخی، همچنین یادگارهای بودایی و آثار هنری مدرن را به نمایش می‌گذارند و بینشی شگرف از فرهنگ رنگارنگ و میراث بی‌نظیر تایلند ارائه می دهند. در ادامه مقاله قبل، به بررسی برخی از معروف‌ترین موزه‌های تایلند خواهیم پرداخت تا در سفر با تور تایلند، به راهنمای قابل توجهی از این اماکن غنی دسترسی داشته باشید.

 

Bangkokian Museum

موزه بانکوکی، یک موزه ساده در بانکراک است که گاه به نام "موزه عامیانه بانکوک" نیز خوانده می‌شود. در سفر با تور بانکوک با رفتن به این موزه تجربه جدیدی به دست خواهید آورد. این موزه، از دو ساختمان چوبی اصلی دو طبقه و یک باغ تشکیل شده است که قدمت آنها به اوایل دهه 1900 می‌رسد. این جا، موزه‌ای است که آثار به جا مانده از دوره جنگ جهانی دوم و سبک زندگی بانکوکی‌های مرفه در طول جنگ را ارائه می‌دهد. این موزه در اصل، خانه خانواده Suravadee بود. اما برای حفظ سبک زندگی گذشته بانکوک و تاریخ منطقه Bang Bang Rak، به موزه‌ای برای بازدید عموم تبدیل شد. در نهایت باید گفت که شما می‌توانید با نوشتن نام خود در کتاب مهمان موزه، به صورت رایگان از این مکان دیدن کنید.

آدرس: 273 Saphan Yao Alley, Si Phraya, Bang Rak, Bangkok 10500, Thailand

 

بخوانید: معرفی موزه تریک آی در پوکت

 

 

Samut Prakan

شهر باستانی ساموت پرکان، مساحت 320 هکتار از باغ‌های طبیعی در حومه بانکوک را شامل می‌شود و بسیاری از میراث فرهنگی تایلند را به صورت ماکت‌های کوچک در خود جای داده است. موزه این ناحیه، یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های فضای باز در جهان است. در طول پارک این منطقه، بیش از 115 سازه مهم تایلند از جمله چدی‌ها، کاخ‌ها، برج‌های ناقوس، غرفه‌ها، معابد‌، سالن‌ها، بازارهای شناور، شمایل بودا و زیارتگاه‌ها را پیدا خواهید کرد. بازدید از این موزه، همه روزه از ساعت 9 صبح تا 7 بعد از ظهر امکانپذیر است.

آدرس: 296/1 Moo 7 Sukhumvit Road, Bangpoomai, Samut Prakan 10280, Thailand

 

 

Siriraj Medical Museum

این موزه پزشکی در بانکوک، بسیار وحشتناک اما جالب توجه است و بعنوان موزه مرگ در تایلند شناخته می‌شود. بازدید از این مرکز، به هیچ وجه به افراد ضعیف یا رقیق القلب پیشنهاد نمی‌شود، زیرا اعضای بدن انسان از جمله اسکلت جمجمه کسانی که مورد قتل واقع شده‌اند و نیز کودکان مبتدا به بیماری‌هایی که منجر به تغییر شکل می‌شوند در آن نگهداری شده‌اند.

از دیگر آثار این موزه می‌توان به عکس‌های بی‌رحمانه از مردگانی که به طرزی فجیع فوت شده‌اند و نیز اندام‌های آلوده به بیماری‌ها، اندام‌های حیوانات و بسیاری از مصنوعات اشاره کرد. بازدیدکنندگان این موزه‌ها، معمولا دانشجویان پزشکی تایلند و سایر نقاط جهان هستند.  

آدرس: Thanon Wang Lang, Bangkok, Thailand

 

بخوانید: بهترین موزه‌های پاتایا با دیدنی‌های جذاب

 

 

Thalang National Museum

این موزه که در پوکت در سال 1985 ساخته شد، پس از آن مدتی تعطیل شد. اما در سال‌های اخیر مجددا بازگشایی شده است و در سفر با تور پوکت فرصت بازدید از این مجموعه را خواهید داشت. در اینجا با مجموعه‌ای از آثار باستانی تاریخی تایلند، برخی از سفال‌های بسیار قدیمی و مجموعه سنگ‌ها، تندیس‌ها و جواهرات و نیز نقشه‌ها و تصاویر قدیمی مواجه خواهید شد که  در تلاش اند تا در مورد گذشته جزیره و منطقه پوکت، Phang Nga و منطقه Kololak اطلاعاتی را به مخاطبان ارائه دهند. این موزه، همه روزه از ساعت 9 صبح تا 4 بعد از ظهر پذیرای علاقمندان بوده و بازدید از آن رایگان است.

آدرس: 217 Si Sunthon, Thalang District, Phuket 83110, Thailand 

 

بخوانید: ارزان‌ترین هتل‌های پاتایا که امکانات خوبی دارند

 

 

Art Samui museum

احتمالا این موزه، معروف‌ترین موزه در جزیره کوه سامویی است و مشابه موزه Trickeye در پوکت است. آثار هنری در اینجا کلاسیک نیستند، بلکه ترکیبی هوشمندانه از جلوه‌های سه بعدی و توهمات نوری هستند که باعث می‌شوند احساس کنید واقعاً در درون آثار هنری هستید! این مکان تعاملی است، بنابراین شما می‌توانید از تمام عکس‌های عجیب و شگفت‌انگیزی که دوست دارید سلفی بگیرید. اینجا یکی از دیدنی‌ترین نقاط سامویی در تایلند است. این موزه، همه روزه از ساعت 10 صبح تا 7 بعد از ظهر باز است و ورودی آن 500 بات است.

آدرس: 37/45 Moo 5, Bophut Subdistrict, Choeng Mon, Bophut, 84320, Koh Samui, Thailand

 

 

The Krabi Contemporary Art Museum

موزه هنر معاصر کرابی در سال 1924، در جاده Isara در مرکز  این شهر و درست روبروی معبد Wat Kaew ساخته شد. این موزه، آثار هنری سنتی و مدرن متنوعی را در خود جای داده است و  نمایشگاه‌های هنرمندان تایلندی و بین‌المللی به صورت ماهیانه در این مکان برگزار می‌شوند. به طور کلی این نمایشگاه‌ها شامل آثار نقاشی، عکاسی و هنر نصب سه بعدی هستند. آخر هر هفته نیز، کلاس‌های نقاشی برای آموزش هنر به کودکان برگزار می‌شود. این موزه، همه روزه از ساعت 10 صبح تا 5 بعد از ظهر باز است و ورودی آن نیز رایگان است.

آدرس: Isara Rd, Pak Nam, Mueang, Krabi, Thailand

 

بخوانید: مراکز خرید مشهور کرابی برای خرید سوغاتی

 

 

Batcat Toy Museum

موزه اسباب بازی Batcat در بانکوک، یک بهشت طنز است و یکی از معروف‌ترین موزه‌های بانکوک است. هزاران شخصیت اکشن از ابرقهرمانی که همه ما می‌شناسیم نظیر بتمن، شخصیت‌های جنگ ستارگان، اسپایدرمن و مرد آهنین، همگی در این موزه به چشم می‌خورند. جالب است بدانید که یک اتاق بزرگ به بتمن نمادین اختصاص داده شده است و کالاهایی تبلیغاتی اسباب بازی، لباس، کتاب و سایر لوازم جانبی را با این شخصیت به نمایش می‌گذارد. این موزه، از یکشنبه تا سه شنبه از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر پذیرای علاقمندان است.

آدرس: 32 Srinagarindra Rd, Hua Mak, Bang Kapi, Bangkok 10240, Thailand

 

 

به پایان سفر در هزارتوی رنگارنگ معروف‌ترین موزه‌های تایلند رسیدیم. موزه‌های این کشور، انواع سلیقه‌ها وعلایق را در هر زمینه، از هنر گرفته تا تاریخ و باستان شناسی پوشش می‌دهند و راهی عالی به سوی شناخت جریان سنت و مدرنیته در تایلند به شمار می‌آیند.

 

   

مطالب مرتبط