بهترین اسپاهای گرجستان در نوروز 99

گرجستان دارای چشم‌اندازهای طبیعی متنوعی از جمله قله‌های برفی، یخچال‌های طبیعی، دریاچه‌های بی‌شمار، رودخانه‌ها و کوه‌هایی است که چشمه‌های آب معدنی را از دل زمین جاری می‌کنند. این آب‌های معدنی، عمدتا دارای خواص درمانی ارزشمندی برای درمان انواع بیماری‌ها بوده و همچنین تجربه‌ای آرامش‌بخش را به مخاطبان هدیه می‌دهند. این آرامش و لذت دوچندان می‌شود وقتی که در فصل بهار، به این مراکز سفر می‌کنید. ما نیز در این مقاله به بررسی بهترین اسپاها در تور نوروز 99 به گرجستان پرداخته‌ایم.

 

حمام‌های گوگردی تفلیس

تفلیس علاوه بر اینکه پایتخت گرجستان است، یک تفرجگاه سلامتی و درمانی نیز به شمار می‌آید. این شهر، دارای آب گوگردی گرم و منحصر به فرد در حاشیه مناطق آبانوتوبانی و اورتاچالا است. جالب است بدانید که در گذشته، حمام‌های گوگردی تفلیس در کل منطقه خاورمیانه مشهور بودند و در نوشته‌های گردشگران مشهور قرن 17 و 18 مانند ژان شاردن، گیاه شناس جوزف تورفور و شاعر روسی الکساندر پوشکین ظاهر شده‌اند.

آدرس: 9 Vakhtang Gorgasali Street, Dzveli Tbilisi T'bilisi, Tbilisi, Georgia

 

 

Samtredia

این اسپا، در منطقه ایمرتی در حدود 30 کیلومتری کوتایسی، مهم‌ترین قطب حمل و نقل در گرجستان غربی و یکی از مهم‌ترین نقاط گذرگاه ترانزیت اروپا - آسیا واقع شده است و یکی از بهترین اسپاهای گرجستان است. زمین شناسانی که به دنبال ذخایر نفت بودند، به طور تصادفی در هنگام فرآیند حفاری که در عمق 1450 متری صورت می‌گرفت، به یک منبع آب سولفوریک گرم برخورد کردند. اندکی پس از تجزیه و تحلیل آب، دولت تصمیم به ایجاد یک مکان تفریحی گرفت که در سال 1970 افتتاح شد. امروزه این اسپا، طرفداران بسیاری را از اقصی نقاط دنیا به خود جذب می‌کند و یکی از انگیزه‌های گردشگران خصوصا در فصل بهار در سفر به این خطه است.

آدرس: Samtredia, Georgia

 

بخوانید: راهنمای گردش بهاری در شب‌های تفلیس

 

 

Tskaltubo

این اسپا، یکی از محبوب‌ترین استراحتگاه‌های آبگرم گرجستان در فصل بهار به شمار می‌آید و باید گفت که در این فصل، به اندازه تابستان شلوغ نیست. درجه حرارت آب در این فصول، عمدتا بین 33 تا 35 درجه سانتیگراد است و آب بسیار شفاف و بدون بو است. این مرکز، در فاصله 15 کیلومتری کوتایسی واقع شده است. بیماران می‌توانند از درمان‌های سنتی، ماساژ درمانی، فیزیوتراپی و سایر درمان‌ها در این مرکز برخوردار شوند. این اسپا در گذشته، پذیرای چهره‌های مشهوری همچون رئیس جمهور مصر جمال عبدالناصر و جوزف استالین بوده است.

آدرس: 23 Rustaveli Street, Tskaltubo, Imereti, Georgia

 

 

Sairme

این اسپا علاوه بر اینکه سرشار از چشمه‌های آب معدنی درمانی است، توسط جنگل‌های مخروطی و برگریز احاطه شده است. طبق باور افراد محلی، سیرمه توسط شکارچیانی که در تعقیب گوزنی زخمی بودند کشف شد.  نام سیرمه در گرجستان، به معنی "محل گوزن" است. شکارچیان متوجه شدند این منطقه که مورد علاقه گله‌های گوزن است، جایی است که چمن آن همیشه سبز است، برف خیلی سریع ذوب می‌شود و زمین پس از بارندگی شدید، به سرعت خشک می‌شود. پس از تحقیقات بیشتر، علت این موارد کشف شد و مشخص شد که آب معدنی این منطقه کمی گوگردی است و قابلیت‌های درمانی بسیاری نیز دارد.  

آدرس: Kutaisi-Baghdati-Abastumani-Benara, Sairme, Imereti, Georgia

 

بخوانید: هتل‌های تاریخی و ارزان در تفلیس

 

 

حمام‌های Torgva

این حمام‌ها، مکانی منحصر به فرد هستند که به 13 بخش تقسیم شده‌اند که آب معدنی را در خود جای داده‌اند و در نزدیکی گذرگاه آبانو در جاده توشتی قرار دارند. نام این مکان، از قهرمان معروف Torgva گرفته شده است که پس از مجروح شدن در جنگ با دشمن، با یک چشمه آب گرم روبرو شد. او از آب نوشید، در آن غسل کرد و معالجه شد. وی برای محافظت از این منطقه، دژی در ابتدای رودخانه Stori ساخت و از آب آن برای شفای هواداران خود استفاده کرد.

آدرس: Abano Pass, Georgia

 

 

Sulori

این مرکز اسپا که در 11 کیلومتری شهر وانی واقع شده است، نام خود را از رودخانه سولوری گرفته است. در زمان حضور اتحاد جماهیر شوروی در این منطقه، سولوری یک تفرجگاه پرطرفدار بود که هر فصل خصوصا فصل بهار میزبان صدها نفر از بازدیدکنندگان بود. امروزه اقامت‌گاه موجود در این منطقه با 32 اتاق حمام اختصاصی، همچنان در حال پیشرفت است. افراد معمولاً برای معالجه و به دلیل تاثیری که آب معدنی بر سیستم عضلانی و عصبی و متابولیسم می‌گذارد، به اینجا می‌آیند.

آدرس: Vani, Georgia

 

بخوانید: شگفت انگیزترین آبشارهای گرجستان

 

 

Tsaishi

تسایشی، واقع در 15 کیلومتری زوگدیدی در منطقه سامگرلو گرجستان، به دلیل ویژگی‌های درمانی آب‌های معدنی فوق‌العاده پرحرارت خود مشهور است. 18 چشمه معدنی آن مورد مطالعه قرار گرفته است و این مطالعات نشان می‌دهند، این آب‌های معدنی که درجه حرارتی معدل 24 تا 26 درجه سانتیگراد دارند، دارای محتویات منحصر به فرد از جمله مقادیر زیادی اسید سیلیکون هستند که در بهبود فرایند متابولیسم، وضعیت استخوان، غضروف و بافت‌های پوستی تاثیر مثبتی دارند. این اسپا نیز، یکی از محبوب‌ترین مقاصد در فصل بهار برای گردشگران است.

آدرس: Zugdidi, Georgia

 

 

بهترین اسپاها در سفر نوروز 99 به گرجستان، یکی از انگیزه‌های اصلی گردشگران است، خصوصا آنهایی که برای درمان به این کشور سفر می‌کنند. فصل بهار در کنار تمام زیبایی‌هایی که به طبیعت می‌بخشد، فرصت مناسبی فراهم می‌کند تا با حضور در مراکز اسپا در دمایی مناسب، لحظاتی آرامش‌بخش را در سفر با تور گرجستان تجربه کنید. اگر به این مقوله علاقمندید، پیشنهاد می‌کنیم که مقاله بهترین مراکز اسپا در گرجستان برای اقامتی رویایی را نیز مطالعه کنید. 

 

مطالب مرتبط