تور نوروزی دبی و بازدید از برج خلیفه

بدون بازدید از بلندترین ساختمان جهان یعنی برج خلیفه، سفر شما به دبی، یک مسافرت ناتمام است، به خصوص اگر با تور نوروز 99 به این شهر سفر کرده‌اید، چراکه در تعطیلات نوروزی، دبی از نظر آب و هوایی بسیار شرایط مطلوبی دارد. برج خلیفه رکوردهای جهانی بسیاری را در اختیار دارد. بلندترین ساختمان آزاد ایستاده، دارای بیشترین طبقه، بالاترین عرشه مشاهده چشم‌انداز در فضای باز، آسانسوری با طولانی‌ترین مسافت، بلندترین گالری هنر و موارد بسیار دیگری که باید با چشمانِ خودتان در تور دبی ببینید.

برج خلیفه، به عنوان بلندترین ساختمان این شهر و یکی از خاص‌ترین برج‌های دبی، بهترین منظره از آسمان دبی و فراتر از آن را به شما نشان خواهد داد. هنگامی که از آسانسورها خارج می‌شوید و به داخل عرشه فضای باز می‌روید، می‌توانید یک نمای 360 درجه از کل شهر، کویرهای اطراف شهر و خلیج فارسِ زیبا را تماشا کنید.

 

دانستنی‌های پیش از بازدید از برج خلیفه برای گردشگران

بهترین زمان روز: برای بازدید از برج خلیفه، بهترین زمان ساعتی پیش از غروب خورشید است. در این زمان، هم می‌توانید منظره روز را ببینید و هم غروب زیبا را در افق دبی تماشا کنید. البته اگر می‌خواهید عکس‌های هنری جذابی از شهر در ابرها و حتی از بالای ابرها ثبت کنید، بهتر است یک صبح مه آلود را برای این بازدید انتخاب کنید.

تجهیزات عکاسی: به خاطر داشته باشید که حتما دوربین و امکانات عکاسی سلفی را به همراه داشته باشید چراکه قرار است از بالاترین عرشه رصد جهان دیدن کنید، پس نباید فرصت عکاسی را از دست بدهید.

امکاناتی برای کنجکاوی: برای تماشا و شناسایی ساختمان‌های اطراف و نقاط دیدنی اطراف این برج، می‌توانید از تلسکوپ‌هایی استفاده کنید که در عرشه برای استفاده شما قرار داده شده است.

بهترین روز برای بازدید: اگر دوست ندارید در روزهای شلوغ که گردشگران زیادی در این برج حضور دارند، از آن‌جا دیدن کنید، بهتر است در روزهای میانی هفته و در ساعت‌های ابتدایی روز به برج بروید.

 

بخوانید: راهنمای گردشگری در دبی برای عاشقان مد

 

 

در برج خلیفه چه ماجراهایی در انتظارتان است؟

برای بازدید از این برج، ابتدا باید پا در آسانسوری بگذارید که 65 متر طول دارد و سرعت آن 10 متر در ثانیه است و جز بلندترین آسانسورهای دنیا است. این آسانسور شما را به طبقاتی می‌رساند که برای بازدید گردشگران میزبان شما خواهند بود. در حال حرکت در این آسانسور، یک نمایشگر چندرسانه‌ای آموزنده را مشاهده خواهید کرد که در مورد تاریخ دبی و لحظات مهم آن برای شما توضیح می‌دهد.

پس از اینکه با آسانسور به طبقه 124 برسید، از پله مارپیچ به طبقه 125 خواهید رفت که در آن 456 متر از سطح زمین فاصله خواهید داشت. حالا می‌توانید در بلندترین عرشه جهان قدم بزنید و طعم زیبای مدرنیته در خاورمیانه را بچشید.

 

 

نمایش رقص نور و آب و موسیقی: اگر شب هنگام بالای برج دبی هستید، می‌توانید نمایش جذاب فواره دبی را از بالای برج تماشا کنید و اگر بازدید شما به پایان رسیده است، حتما در پای برج بمانید تا این نمایش رقص نور و آب و موسیقی را تماشا کنید و از آن لذت ببرید.

بازدید از شهر با تلسکوپ‌هایHD: در طبقه 125 یک نمایشگاه دائمی با نام Dubai - A Eye Falcon's View برگزار می‌شود که در آن می‌توانید با تمام نقاط دیدنی مهم دبی آشنا شوید. تلسکوپ‌های پیشرفته‌ای روی عرشه برج به کار گرفته شده‌اند که به دوربین‌هایHD مجهز شده‌اند و با امکان بزرگنمایی زیاد به شما فرصت می‌دهند از قسمت‌های مختلف شهر دیدن کنید. این تلسکوپ‌ها، هم در طبقه 124 و هم در طبقه 125 کار گذاشته‌اند.

مجسمه جهانی صدا: پیش از خروج از لابی از برج خلیفه به یاد یادشته باشید که حتما از «مجسمه جهانی صدا» دیدن کنید که توسط Jaume Plensa طراحی و اجرا شده است. این سازه، دارای 196 سمبل است که هنگام ریزش آب از سقف صدایی ایجاد می‌کنند که هر کدام به معنای صداهای مردمان سراسر جهان هستند.

 

بخوانید: جذاب‌ترین تفریح‌های لوکس در دبی مارینا

 

 

پنج حقیقت جذاب درباره برج خلیفه

  1. این برج در چهارمین سری از مجموعه فیلم‌های ماموریت غیر ممکن به نمایش در آمده است. در یکی از نماهای فیلم، تام کروز را می‌بینید که درست درمقابل این ساختمان ایستاده است.
  2. برج خلیفه یک هتل تمام عیار هم دارد که به آرمانی‌ترین هتل جهان معروف شده است. جورجیو آرمانی لابی هتل آرمانی دبی را طراحی کرده است.
  3. ساخت برج خلیفه دبی، از حفاری تا افتتاح رسمی آن، تنها شش سال زمان برد.
  4. وزن کل بتن مورد استفاده در ساخت و ساز این ساختمان، به طور تقریبی برابر با صد هزار فیل بالغ است.
  5. این برج دارای یک سیستم جمع‌آوری مایعات است که از سیستم تهویه مطبوع برج جمع می‌شود و باغ‌های ساختمان را آبیاری می‌کند.

 

بخوانید: محبوب‌ترین هتل‌های دبی برای کودکان

 

 

چه جاذبه‌های گردشگری در نزدیکی برج خلیفه قرار دارند؟

برج خلیفه قلب شهر دبی به حساب می‌آید. این مکان به بسیاری از جاذبه‌های گردشگری دیگر، رستوران‌ها، مراکز خرید و مراکز تفریحی نزدیک است و یا امکانات ارتباطی خوبی دارد، که در ادامه با برخی از آن‌ها آشنا می‌شویم:

آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب: یکی از جذابترین آکواریوم های دنیا است که میزبان بیش از 140 گونه از آبزیان است و گونه‌هایی از جمله کوسه‌ها، ماهی‌های کوچک یا غول پیکر، تمساح‌ها و ... را در خود جای داده است.

 

 

سیاره سبز (The Green Plane):  این جنگل استوایی که دارای چهار سطح اکوسیستم متغیر است و برای زندگی گونه‌های متنوع طبیعت جهان طراحی شده است، از گونه‌های خاص گیاهی تا حیوانات و جانوران و پرندگان گرمسیری و حشرات.

 

 

سرزمین بازی Hub Zero: این مرکز تفریحی یک مجموعه بازی واقعیت مجازی است. این مرکز تفریحی بازی دارای چندین سطح از بازی های بسیار غوطه ور و تعاملی ، دوچرخه سواری و موارد دیگر است. شما فقط بازی ها را بازی نمی کنید بلکه در آنها هستید. در اینجا، شما قادر خواهید بود که تمام مهارت های خود را در ایستگاه های مختلف موجود در Hub Zero آزمایش کنید.

 

بخوانید: بهترین تفریح‌های ماجراجویانه‌ در دبی

 

 

زمان بازدید از برج: برای بازدید از برج می‌توانید هر روز از ساعت 8:30 صبح تا 11:00 شب به این مجموعه مراجعه کنید.

 

مطالب مرتبط