نقاطی برای عاشقان عکاسی در تفلیس

تفلیس شهری تاریخی و در حال توسعه است که راه مدرنیته شدن را به سرعت سپری می‌کند. هر روز این شهر با روز قبلش به دلیل ساخت و سازهای گسترده فرق می‌کند و اگر بعد از یک سال و یا مدتی طولانی به آن بازگردید تفاوت‌های فاحش آن را خواهید دید. تفلیس با تلفیق صحنه‌های قدیمی و مدرن گردشی منحصر به فرد و همه چیز تمام را به شما هدیه می‌دهد. قبلا بهترین خیابان‌های تفلیس برای پیاده‌روی را معرفی کرده‌ایم. در اینجا می‌خواهیم عکاسان و علاقه‌مندان به عکاسی را برای گردش در شهر راهنمایی کنیم تا با تور گرجستان سفری دلخواه را تجربه کنند.

 

مختصری بر تفلیس

در واقع وقتی حرف از عکاسی در تفلیس می‌شود، اطلاعات زیادی برای مراجعه پیدا نمی‌شود! اما این بدان معنا هم نیست که این شهر هیچ پتانسیلی برای عکاسی ندارد. تفلیس به دلیل قرارگیری در قفقاز و بین اروپا و آسیا همیشه در طول تاریخ بین قدرت‌های منطقه درگیر بوده است. این امر به تفلیس ترکیبی از فرهنگ و پیشینه‌های متنوع بخشیده که هم در مردم آن و هم در معماری بازتاب یافته است. شما به عنوان عکاس و یا کسی که در این شهر به دنبال سوژه‌های مستند است انتخاب‌های خوبی پیش رو دارید، اگر بدانید باید از کدام مسیرها عبور کنید.

 

بخوانید: راهنمای بهترین تور تفلیس‌گردی با پای پیاده

 

 

شهر قدیمی تفلیس

خیابان‌های سنگفرش شده، ساختمان‌های آجری و کلیساهای قدیمی ارتدکس گرجستانی این منطقه بی‌نظیر و جذاب را پر کرده‌اند. البته بخش‌های زیادی از این منطقه بازسازی و حالت گردشگری به خود گرفته است. برای تجربه ناب و اصیل سعی کنید به بخش‌های دست نخورده و پنهان وارد شوید. به علاوه قسمت‌های شمال شرقی شهر نیز حس و حالی همچون شهر قدیمی دارد. به دنباله کاوش در شهر قدیمی می‌توانید به این قسمت جذاب هم بروید و از ساختمان‌ها و خانه‌های تراس‌دار پر از گل عکس بگیرید.

 

 

خیابان روستاولی

خیابان رستاولی، خیابان مرکزی تفلیس است. این گذرگاه اصلی ترکیبی از معماری مدرن و قرن بیستمی را در خود جای داده و دارای برخی از مهم‌ترین ساختمان‌های دولتی و فرهنگی در سطح شهر است. این خیابان همچنین پر از کافه‌ها، مغازه‌ها، رستوران و سرگرمی است. بنابراین بیشتر از هر خیابان دیگری در تفلیس پذیرای مردم مختلف بومی و توریست می‌شود. این خیابان مناسب تمام سلیقه‌ها و سنین بوده و چون به میدان آزادی چسبیده، هر دوی آن‌ها در تجمعات و برنامه‌های عمومی و مردمی نقش مهمی را ایفا می‌کنند. این خیابان نسبتا فعالیت‌های بیشتری را به خود می‌بیند، به همین دلیل عکاسان بیشتری به آن می‌روند، مخصوصا برای تهیه عکس‌های مستند و اجتماعی.

 

بخوانید: هتل‌های خانوادگی اطراف پل صلح در تفلیس

 

 

میدان آزادی

میدان آزادی که میدان اصلی تفلیس است همیشه میزبان تلفیقی از جمعیت مردم محلی و گردشگر است. در سمت راست این میدان شهر قدیمی با فرصت‌های خرید قرار دارد و طرف دیگر آن خیابان روستاولی شروع می‌شود که کلی جاذبه‌های دیدنی و دلخواه را میزبانی می‌کند. به عبارتی این میدان در وسط جاذبه‌های اصلی شهر قرار دارد. میدان آزادی که مرکز تجمعات استقلال طلبانه بوده حالا با مجسمه مرتفعی در مرکز آن از دور قابل تشخیص است. در اینجا، علاوه بر ایستگاه مترو زیرزمینی، یک ایستگاه اتوبوس نیز وجود دارد. بنابراین میدان آزادی نقطه اصلی ترانزیت، مکان توریستی و خرید و محل زندگی شبانه است.

 

بخوانید: سفر به تفلیس: از میدان آزادی تا حمام گوگرد

 

 

میدان ایستگاه

میدان ایستگاه یکی از نقاط مورد علاقه عکاسان است. زیرا حین پیاده‌روی دوربین به دست می‌توانند عکس‌های زیادی بیاندازند. به علاوه محوطه اطراف میدان را بازار بزرگ شهر تشکیل می‌دهد و تا چندین بلوک را در بر می‌گیرد. در این بازار می‌توانید اقلام خوراکی مثل پنیر و محصولات لبنی و همچنین وسایل غیرخوراکی فراوانی را پیدا کنید. شور و هیجانی که در این بازار جریان دارد، فرصت بسیار خوبی برای عکاسی مستند از زندگی و فرهنگ بومی در اختیار شما قرار می‌دهد. سوژهای عکاسی در اینجا خیلی بیشتر از بازارهای دیگر شهر است. ایستگاه مرجاناشویلی خیلی دور نیست، بنابراین می‌توانید مدتی را در اطراف میدان ایستگاه بگذرانید و سپس به سمت مرجانواشویلی قدم بزنید، جایی که به عنوان یکی از مناطق مرسوم‌تر و مدرن تفلیس شناخته می‌شود.

 

بخوانید:‌ با ارزش‌ترین نقاط دیدنی گرجستان

 

 

پل صلح و پارک ریک

اگر از شهر قدیمی به سمت رودخانه قدم بزنید، متوجه تغییر شدید مناظر از قدیمی به مدرن خواهید شد. پل صلح در شهر تفلیس یک پل عابر پیاده است که شما را به پارک ریک یکی از مدرن‌ترین بخش‌های شهر منتقل می‌کند. در واقع پارک ریک با داشتن فواره‌های رقصان موزیکال، مسیرهای منحنی و فضای سبز زیبا یکی از جالب‌ترین نقاط شهر شناخته می‌شود. بازی کودکان، زاویه‌های پر درخت و سرسبز و نمای زیبای پل صلح سوژه‌های خوبی برای عکاسی فراهم می‌آورند.

 

مطالب مرتبط