بهترین زمان برای سفر به گرجستان

گرجستان کشوری چهار فصل است که با وجود مساحت کم، آب و هوایی مناسب و کوهستانی دارد که بین توریست‌‌های اروپایی و آسیایی توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. هر فصلی در گرجستان زیبایی و قدرت جلوه خودش را دارد، به طوری که هر سلیقه‌ای می‌تواند مطلوب خودش را در اینجا دنبال کند. هوای بهار در این کشور معتدل و آفتابی است و در فروردین چند روزی باران می‌بارد. اما تابستان گرمی را به خود می‌بیند، مخصوصا در تفلیس پایتخت آن. هوای پاییز شبیه به بهار است اما کمی خنک‌تر و این در حالی‌ست که زمستان در گرجستان بیشتر نقاط حال و هوایی برفی دارد.

با توجه به این راهنما درک بهتری از شرایط هر فصل به دست خواهید آورد که در سفر با تور گرجستان به شما کمک خواهد کرد.

 

فصل بهار در گرجستان

از اواخر فروردین تا اواخر اردیبهشت بهترین زمان بازدید در بهار است. در این دوره روزهای بارانی به پایان رسیده و هوا مطبوع و آفتابی‌ است و برای سفر بهاری در تفلیس بسیار لذت‌بخش است. شب‌ها در این دوران نسیم ملایمی می‌وزد که به شدت دل‌انگیز و ملس بوده و جان می‌دهد برای قدم‌زنی و لم دادن در هوای باز. بهترین فعالیت‌ها در هنگام بهار، گشت و گذار در پایتخت، سفرهای روزانه یا حتی پیاده‌روی در دشت‌های کشور است. اگر اهل کمپینگ و پیکنیک هستید اطراف دریاچه‌ها برای این فعالیت‌ها فوق‌العاده هستند.

در بهار تعطیلات متنوعی وجود دارد مثلا تعطیلات عید پاک در گرجستان، بین ماه‌های فروردین و اردیبهشت برگزار می‌شود. از آنجایی که تقویم گرجستان ارتدوکس است، تعطیلات عید پاک آن‌ها دو هفته بعد از کاتولیک‌هاست. در یکی از تاریخ‌های مهم بهاری 26 می برابر 3 خرداد، روز استقلال گرجستان است. شما می‌توانید در خیابان روستاولی تفلیس از تماشای رژه لذت ببرید، از غرفه‌های وزارتخانه‌ها بازدید کنید و محصولات محلی کشاورزان و شرکت‌های کوچک را امتحان کنید.

 

بخوانید: بهترین کارهای فصل برگریزان در گرجستان

 

 

سفر به گرجستان در فصل تابستان

ماه‌های تابستان در گرجستان خشک و گرم است. ماه‌های تیر و مرداد در پایتخت بسیار گرم بوده و بین 25 تا 40 درجه سانتیگراد متغیر است. این در حالی است که دیگر نقاط دمای کم‌تری به خود می‌بینند. با توجه به دمای تیر و مرداد یکی از بهترین مقاصد تابستانی در سفر به گرجستان، رفتن به باتومی برای شنا و تفریحات ساحلی است. البته توجه داشته باشید که تابستان‌های گرجستان در بیشتر نواحی شرجی و مرطوب است. به علاوه تابستان‌ها جشنواره‌های مختلف هنری و سنتی همچون Art-Gene، فستیوال جاز دریای سیاه و بسیاری از برنامه‌های آخر هفته برای دوست‌داران مهمانی و جشن برگزار می‌شود. تابستان به دلیل تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها به خودی خود از ماه‌های توریستی دنیا محسوب می‌شود که گرجستان نیز از این قاعده مستثنی نیست. مخصوصا باتومی با داشتن سواحل ماسه سیاه از محبوبیت بالایی برخوردار است و از بهترین نقاط گرجستان برای تعطیلات تابستان است.

 

 

پاییزی رنگارنگ در گرجستان

در پاییز هوای عمومی کشور رو به سردی می‌رود و زمین کم کم جوانی‌اش را از دست می‌دهد. برگ درختان به طیف زیبایی از طلایی تا قهوه‌ای تبدیل می‌شوند. مانند بهار پاییز هم از رطوبت بالاتری برخوردار بوده و هوا ناپایدار است. در سفر به گرجستان در فصل پاییز، در حالی که از روزی آفتابی لذت می‌برید، آمادگی فردایی بارانی را داشته باشید. به همین ترتیب دمای هوا هم متغییر و ناپایدار است. بنابراین باید لباس متناسب همراه داشته باشید تا از تغییرات ناگهانی هوا غافلگیر نشوید. از بهترین کارهایی که می‌توانید در پاییز بکنید پیاده‌روی در طبیعت و لذت بردن از رنگ‌های درخشان اخرایی روی درختان است.

 

بخوانید: دلایلی از نشنال جغرافی برای سفر به گرجستان

 

 

سفر زمستانی خاص به گرجستان

زمستان‌های گرجستان سرد و برفی بوده و میانگین دمای کشور بین 2 تا 4 درجه سانتیگراد است. در مناطق مرتفع‌تر این رقم به صفر درجه می‌رسد. اگر تمایل دارید در فصل زمستان به گرجستان سفری جذاب دارشته باشید پیشنهاد می‌کنیم مقاله راهنمای سفر زمستانی به گرجستان را حتما مطالعه فرمایید. اگر عاشق مقاصد برفی هستید تا دلتان بخواهد انتخاب پیش رو دارید البته در این زمینه تفلیس شما را ناامید خواهد کرد. تفلیس به ندرت زمستان‌های برفی را تجربه می‌کند و اگر هم بارشی داشته باشد کوتاه بوده و ظرف چند روز آب می‌شود و از بین می‌رود، تنها چیزی که باقی می‌ماند منظره شهری گل‌آلود است. برای تعطیلاتی زمستانی می‌توانید به مناطق مرتفع و دامنه‌های کوه‌ها بروید. مثلا در سفر به منطقه گودائوری در گرجستان با اقامتگاه‌های زمستانی، پیست اسکی و تلسی از محبوب‌ترین مناطق برفی و زمستانی شناخته می‌شود. انتخاب‌های در اینجا زیاد است و می‌توان براساس بودجه در جایی اقامت کرد. ب علاوه در اینجا نیاز به تجهیزات اسکی نداشته و می‌توانید آن‌ها را روزانه کرایه کنید. همچنین اگر هیچ مهارتی در اسکی بازی ندارید هم می‌توانید با آموزش‌های کوتاه توسط مربیان در پیست اسکی این فعالیت هیجان‌انگیز را یاد بگیرید و تجربه جدیدی کسب کنید.

 

 

توجه داشته باشید که مناطق کوهستانی و برفی گرجستان در تعطیلات سال نوی میلادی به شدت شلوغ می‌شوند. این بهترین پیست‌های اسکی گرجستان تا فروردین سال بعد پر برف و فعال هستند.

مطالب مرتبط