ولنتاین 2020 در کنار مجسمه عشق باتومی

شهرهای ساحلی، همیشه مقاصد گردشگری عاشقانه‌ای هستند؛ درست از همان سفرهایی که برای ماه عسل، جشن گرفتن مناسبت‌های خاص و از همه مهم‌تر ولنتاین، یک انتخاب هوشمندانه محسوب می‌شوند. نظرتان درباره اینکه ولنتاین امسال را با تور گرجستان سفر کنید و در یک شهر ساحلی و آن هم در کنار مجسمه‌ای که یادمان عشق علی و نینو است، جشن بگیرید؟ باتومی، یکی از عاشقانه‌ترین شهرهای جهان، امسال در انتظار شماست تا خاطراتی از بهترین روز عاشقانه زندگی‌تان ثبت و ضبط کنید.

 

باتومی و حکایت عشق علی و نینو

اگر با تور باتومی سفر کرده باشید یا تصاویری از این شهر عاشقانه دیده باشید، بدون تردید مجسمه عشق یا تندیس عشق علی و نینو را هم دیده‌اید. حکایت عشق علی و نینو، در دهه سی میلادی آغاز شد و آن‌قدر تاثیرگذار بود که از مرزهای گرجستان هم فراتر رفت. این داستانِ تاریخی، در رمانی به همین نام منتشر شده بود. ماجرا از این قرار بود که علی و نینو، در دوره‌ای از پرآشوب‌ترین روزهای باکو، عاشق یکدیگر می‌شوند اما هنوز روی خوش عشق را ندیده بودند که سختی‌ها و دوری‌ها به سراغ‌شان آمد.

علی، پسری مسلمان بود که در باکوی کشور آذربایجان زندگی می‌کرد و نینو، دختری بود با دین مسیحی و اصالت گرجی. همین تفاوت‌ها در کنار روزهای سخت جنگ جهانی اول، باعث شده بود که نینو و علی از رسیدن به یکدیگر محروم بمانند. با پایان جنگ اول جهانی، انقلاب داخلی آذربایجان روی داد و بازهم آن‌ها نتوانستند به وصال برسند. این رمانِ محبوب که برای مردم باکو و مردم باتومی جذابیت‌های زیادی دارد، توسط دو نویسنده گرجی به نام‌های یوسف وزیر چمنز مینلی و قربان سعید نوشته شده است.

 

بخوانید: هتل‌های تاریخی و ارزان در تفلیس

 

 

تندیس عشق در بلوار باتومی

اکنون که سال‌های زیادی از انتشار آن رمان می‌گذرد و شاید عده زیادی حتی آن را نخوانده باشند، تندیسی  به یادگار از عشق معصوم علی و نینو در باتومی شب و روز پیشِ چشم‌تان است. این مجسمه‌های فلزی، تندیسی از یک زن و مرد هستند که از جنس فلز فولاد و با یک معماری منحصر به فرد ساخته شده‌اند. مجسمه عشق، درست در کنار اسکله باتومی قرار دارد و شما برای روز ولنتاین حتما باید سری به آن‌جا بزنید.

 

 

این مجسمه متحرک که ارتفاع آن به هفت متر می‌رسد، تندیسی از علی و نینو است که به آرامی برای رسیدن به هم حرکت می‌کنند. با گذشت حدود ده دقیقه، دو مجسمه به هم می‌رسند و در نگاه تماشاگر به یک بدن تبدیل می‌شوند. کمی بعد با عبور از هم، دو مجسمه دوباره جدا می‌شوند و این داستان تکرار می‌شود. برای گذراندن یک ولنتاین عاشقانه، آیا جایی بهتر از حوالی مجسمه عشق علی و نینو در باتومی سراغ دارید؟

شما هم برای جشن گرفتن روز ولنتاین در باتومی می‌توانید، هیچ‌ کاری نکنید و تنها خودتان را به مجسمه عشق برسانید. پیشنهاد دیگر این است که یک روز عاشقانه را آغاز کنید و شب هنگام برای تماشای زندگی شبانه و عاشقانه شهر باتومی، به اسکله شهر بروید و این مجسمه‌های زیبا را با عشق خود، تماشا کنید.

 

بخوانید: تفریح‌های عجیب و غریب در باتومی؛ گرجستان

 

 

یک روز عاشقانه را در باتومی آغاز کنید

می‌توانید ولنتاین خود را مانند روزهای دیگر با نوش جان کردن صبحانه در هتل آغاز کنید و یا برای یک صبحانه خاص در یکی از هیجان‌انگیزترین و زیباترین کافه‌های باتومی برنامه‌ریزی کنید. یکی از دنج‌ترین کافه‌های باتومی که با صبحانه‌ای با کیفیت و تر و تازه از شما پذیرایی خواهد کرد Me.KAVA espresso bar نام دارد. خبر خوب اینکه اگر به قهوه علاقمند هستید، می‌توانید اطمینان خاطر داشته باشید که در این کافه می‌توانید یکی از بهترین قهوه‌های باتومی را سفارش دهید. منوی این کافه برای صبحانه هم آن‌قدر تنوع دارد که بتواند شما و عشقِ زندگی‌تان را راضی و خشنود کند.

آدرس کافه: باتومی، خیابان Merab Kostava، پلاک 25

 

 

خرید هدیه و شکلات ولنتاین از باتومی مال

اگر هنوز هدیه ولنتاین عشق‌تان را خریداری نکرده‌اید، اصلا نگران نباشید. در این سفر می‌توانید یک هدیه مخصوص را با سلیقه محبوب‌تان خریداری کنید. برای این کار کافی است سری به باتومی مال در گرجستان بزنید. در این مرکز خرید همه چیز می‌توانید پیدا کنید. از انواع لباس، کیف، کفش و اکسسوری گرفته تا زیورآلات نقره، عینک‌های جذاب، شال و ... . نگران خرید شکلات هم نباشید. در روز ولنتاین همه مراکز خرید بزرگ شهر، غرفه‌های مخصوصی برای فروش شکلات راه می‌اندازند.

آدرس مرکز خرید باتومی مال: باتومی، نزدیک بلوار ساحلی، خیابان Gorgiladze

 

بخوانید: ارزان‌ترین تفریحات باتومی

 

 

نهار خوردن در یک رستوران ساحلی

برای ادامه دادن یک روز عاشقانه، چه چیزی بهتر از نوش جان کردن نهار در یک رستوران ساحلی، آن هم در ساحل دریا وجود دارد؟ پیشنهاد آویسا به شما این است که نهار خود را در یکی از بهترین رستوران‌های باتومی میل کنید. یکی از این رستوران‌ها، Clouds Restaurant and Bar باتومی نام دارد. این رستوران هم یک دکوراسیون داخلی جذاب دارد و هم یک منوی متنوع از غذاهای سنتی گرجی و غذاهای اروپایی. نوشیدنی‌های این رستوران حرف ندارند. می‌توانید پس از سرو نهار، در حالیکه از چشم‌انداز زیبای رستوران لذت می‌برد، یک نوشیدنی هم نوش جان کنید.

آدرس رستوران: باتومی، میدان  Brightleaf

 

 

تماشای غروب آفتاب

برای به پایان رساندن یک روز عاشقانه، بهتر است بعدازظهر خود را به تماشای غروب آفتاب در ساحل باتومی بگذرانید آن‌هم در حالی‌که نوشیدنی مورد علاقه‌تان را در دست گرفته‌اید و در کنار عشق زندگی‌تان ایستاده‌اید؟ البته این پایان ماجرا نیست. ولنتاین ادامه دارد.

 

 

زندگی شبانه باتومی و جشن ولنتاین

اگر هنوز انرژی دارید، می‌توانید بعد از یک استراحت کوتاه در هتل خودتان را به مهم‌ترین بخش ولنتاین برسانید. تماشای رقص نور و حرکت مجسمه عشق علی و نینو در حوالی اسکله باتومی، آن هم در حالیکه موسیقی خیابانی در گوشه گوشه بلوار از شما استقبال می‌کند و عشاق دیگری را هم خواهید دید که دست در دست برای جشن گرفتن ولنتاین 2020 در باتومی به این محل آمده‌اند.

 

بخوانید: معرفی هتل‌های نزدیک ساحل در باتومی

 

مطالب مرتبط