آشنایی با محله تشویکیه استانبول

تشویکیه، یکی از محل‌های نیشان تاشی در استانبول است. این محله، به دلیل ساختمان‌های آپارتمانی به سبک آرت دکو که در آن خانواده‌های مرفه و متفاوتی از استانبول زندگی می‌کنند، شهرت دارد. بعلاوه در گوشه و کنار این محله رستوران‌ها، کافه‌ها و مغازه‌های متعدد و قابل توجهی به چشم می‌خورند. بی شک مقاله بهترین رستوران‌های محله نیشانتاشی، اطلاعات ارزشمندی را برایتان به ارمغان خواهد آورد. اما بهتر است در سفر با تور استانبول، از قبل با جاذبه‌های گردشگری تشویکیه نیشان تاشی آشنا شوید.

 

Doğaya Dönüş Bistro

شما در این کافه رستوران، می‌توانید به منوی کاملی از انواع غذاهای لذیذ کلاسیک است و یکی بهترین نقاط استانبول برای خوردن غذای خانگی ترکیه است و همچنین گزینه‌ غذای گیاهی نیز در دسترس است. این غذاهای باکیفیت، خصوصا برای نهار بسیار مورد استقبال هستند و معمولا میزها به سرعت در ظهرهنگام پر می‌شوند. همچنین باید گفت که کلوچه‌ها و کیک‌های تازه پخته شده این کافه رستوران، طرفداران بسیاری دارند.

آدرس: Ahmet Fetgari Sokak No.18/A, Teşvikiye, Nişantaşı, Istanbul, Turkey

 

 

Moro

Moro یکی از بهترین کافه‌های استانبول است که می‌توانید ساعتها با دوستانتان در آن سر کنید و روز را به شب برسانید. انواع نوشیدنی‌ها و نیز غذاهایی نظیر کاتالا پائیلان،  سیب‌زمینی سرخ شده ترد با سس گوجه فرنگی و آیولی، هشت پا به سبک گالیسی با روغن زیتون و پاپریکای دودی در این مکان سرو می‌شوند.

آدرس: Ahmet Fetgari Sokak No:35, Teşvikiye, Nişantaşı, Istanbul, Turkey

 

بخوانید: جاذبه‌های محله اورتاکوی در استانبول

 

 

Cortiletto

Cortiletto، به زبان ایتالیایی به معنای "حیاط" است. این فست فود کوچک که دارای یک حیاط خلوت زیبا نیز هست، منوی بی‌نظیری از انواع پیتزاها، از گیاهی گرفته تا سالمون دودی را سرو می‌کند. اما محبوب‌ترین این پیتزاها، پیتزاهایی هستند که با پنیر ریکوتا، موزارلا و پارمسان تهیه شده‌اند.

آدرس: Ahmet Fetgari Sokak No.22 Teşvikiye, Nişantaşı, Istanbul, Turkey

 

بخوانید: ۶هتل باکیفیت در محله کادیکوی استانبول

 

 

Eye Connection

این فروشگاه، عینک‌های آفتابی با کیفیتی را به قیمت مناسب ارائه می‌دهد. در واقع این مکان، مناسب‌ترین مغازه برای خرید جدیدترین عینک‌های آفتابی است. در ضمن، در این فروشگاه لنزهای برند Carl Zeiss و قاب‌های cellulose acetate ساخته شده توسط یک شرکت ایتالیایی با قدمت 150 سال نیز به فروش می‌رسند.

آدرس: Hüsrev Gerede Caddesi, Fırın Sokak No.4, Teşvikiye, Nişantaşı, Istanbul, Turkey

 

 

Vesaire

Vesaire، یک بوتیک گل‌فروشی کوچک است که برخی از منحصر به فردترین گل‌ها و گلدانها را ارائه می‌دهد. بنابراین جای تعجبی ندارد که مالک آن، با همکاری مجله Kinfolk، میزبان برگزاری کارگاه‌های آموزشی است. اگر به هر بهانه‌ای می‌خواهید گل سفارش دهید، خواه برای مراسم عروسی و خواه برای هدیه‌ای کوچک به دوست خود، این فروشگاه بی‌نظیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.  

آدرس: Ahmet Fetgari Sokak No.51, Teşvikiye, Teşvikiye, Istanbul, Turkey

 

بخوانید: بهترین هتل‌های محله گالاتا؛ استانبول

 

 

مسجد تشویکیه

این مسجد، در واقع یک سازه نئوباروک است که در منطقه سیسلی در محله تشویکیه استانبول واقع شده است و یکی از زیباترین مساجد استانبول است. این بنا، در ابتدا در سال 1794 توسط سلطان سلیم سوم به بهره‌برداری رسید. بعدها در جلوی این مسجد که در اواخر قرن نوزدهم بازسازی شد، ستون‌های عظیم سفید رنگی شکل گرفت که جلوه‌ای بی‌نظیر به آن بخشیده‌اند. این مسجد، یک نوع تمایز در منطقه دیدنی نیشان تاشی ایجاد کرده است. همچنین، اغلب به عنوان مکانی برای مراسم تدفین شخصیت‌های مشهور و گاهی برای عموم استفاده می‌شود.

آدرس: Teşvikiye Mah., 34365 Teşvikiye, Şişli, İstanbul, Turkey

 

 

اقامت‌گاه‌ها و هتل‌های تشویکیه

امروزه نیشان تاشی و محله تشویکیه دارای مناطق و آپارتمان‌های مسکونی، مراکز اداری و خرید و نیز هتل‌های شیک هستند. شما با اقامت در محله تشویکیه، قادر خواهید بود که دسترسی بسیار عالی به رستوران‌های لوکس استانبول، شیرینی فروشی‌ها، مرکز همایش و کنفرانس Lütfi Kdarrdar، مرکز همایش Hilton و موزه نظامی داشته باشید. گفتنی است که این محله، تنها یک مایل از میدان تقسیم فاصله دارد.

اقامت‌گاه‌ها عمدتا لوکس، راحت و مبله هستند و مجهز به انواع امکانات رفاهی و تفریحی نظیر سالن بدنسازی، سونا، جکوزی و غیره می‌باشند. اما در ضمن باید گفت که این اقامتگاه‌ها، معمولا گران قیمت هستند. همچنین به دلیل ترافیک بالای استانبول، رسیدن از این مکانها به جاذبه‌های دیدنی مهم اطراف میدان سلطان احمد کمی به طول خواهد انجامید. از اقامت‌گاه‌ها و هتل‌های معروف در تشویکیه می‌توان به Sofa Residences، Gallery Residence، Mega Residence، Bentley  و Five Boutique اشاره کرد.

 

 

House Cafe

کافه رستوران House Cafe که در سال 2002 در استانبول افتتاح شد،هم اکنون در سراسر ترکیه شعبه دارد و یکی از معروف‌ترین کافه‌های استانبول است. این زنجیره، دارای 8 شعبه در استانبول، دو شعبه در آنکارا، یک شعبه در ازمیر و یک شعبه نیز در آنتالیا است. شعب استانبول نیز در محله‌های تشویکیه، اورتاکوی، کادبوستانی، تونل، خیابان استقلال و مرکز خرید کانیون و مرکز خرید Park Ostinye واقع شده‌اند. این کافه رستوران‌ها، هم غذاهای محلی و هم بین‌المللی را سرو می‌کنند.

 

 

گشت و گذار و اقامت در محله موفق و زیبای تشویکیه استانبول به همراه اغذیه فروشی‌های بی‌نظیرش، نقطه عطفی در سفرتان به این شهر تاریخی خواهد بود. هر چند که علاوه بر تشویکیه، سایر قسمت‌های منطقه نیشان تاشی نیز سرشار از جاذبه‌های دیدنی است. در این رابطه از شما دعوت می‌کنیم که مقاله بهترین تفریح‌ها در محله نیشان تاشی استانبول را نیز مطالعه کنید و با حال و هوای این محدوده از شهر بیشتر آشنا شوید.

 

بخوانید: سفر به استانبول فرصتی برای خریدهای فصلی

 

مطالب مرتبط