سفری عاشقانه به ترکیه برای زوج‌ها

جذابیت عاشقانه ترکیه در جزایر، روستاها و برخی شهرهای آن نهفته است که زوج‌ها بدون مزاحمت، می‌توانند از زیبایی‌های طبیعی و معماری بناها به خوبی لذت ببرند و لحظات آرامش‌بخش و عاشقانه‌ای را در کنار یکدیگر با تور ترکیه تجربه کنند. ما در این مقاله قصد داریم که با ارائه راهنمای سفری عاشقانه به ترکیه، زوج‌ها را برای داشتن لحظاتی باکیفیت و زیبا یاری کنیم.

 

Cunda

این مکان که قبلا به نام "جزیره یونانی" شهرت داشت، یکی از جذاب‌ترین شهرهای ترکیه با جوی بسیار آرام است. شما می‌توانید ساعت‌ها در کنار عشق خود، در خیابان‌های سنگفرش شده و در کنار بناهای سنگی تاریخی با کرکره‌های رنگارنگ و پوشیده از گل، به گشت و گذار بپردازید. اینجا کمی از رسمیت و مدرنیته شهرهای شلوغ دور است، بنابراین تعجب نکنید اگر که گوسفندان را می‌بینید که آزادانه در سایه درختان زیتون می‌چرخند.

پیشنهاد می‌کنیم که عصرانه خود را در یکی از رستوران‌های بسیاری که در کنار ساحل وجود دارند، به خوردن ماهی بگذرانید. می‌توانید روغن زیتون اصل و اعلایی را نیز از شرکت خانوادگی Kşrşat که دوستدار محیط زیست است، خریداری کنید و در رستوران دوست‌داشتنی آنها به نام Cunda غذا بخورید. اینجا مکانی است که بهترین مواد غذایی باکیفیت، به مشتریان ارائه می‌شود.

موقعیت: Cunda Island, Alibey Adası, 10405 Ayvalık, Balıkesir Province, Turkey

 

بخوانید: پیشنهاد یک سفر رمانتیک در استانبول

 

 

Artvin

منطقه دریای سیاه، مکانی مناسب برای زوج‌هایی است که کمی‌ فعال‌تر هستند و می‌خواهند در کوه‌ها و ارتفاعات به گشت و گذار بپردازند. اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید، می‌توانید در یکی از بسیار ویلاهای (روستاهای کوهستانی) این منطقه، زمانی عاشقانه و هیجان‌انگیز را سپری کنید. اینجا یکی از بهترین مسیرهای ترکیه برای عاشقان پیاده‌روی است.

فارغ از اینکه در چه فصلی به سر می‌برید، زیستگاه طبیعی استان آرتوین همیشه زیباست و از قله‌های پوشیده از برف در زمستان گرفته تا مراتع پوشیده از گل وحشی در بهار و تابستان، می‌توانند حس زیبایی و دوستی شما را اغنا کنند. از بهترین مکان‌ها برای کشف و گردش در این منطقه، می‌توان به دره و روستای دورافتاده و زیبای Macahel و همچنین پیاده‌روی نفس‌گیر در کوههای Kaçkar اشاره کرد.

موقعیت: Artvin Province, Black Sea Coast, Turkey

 

 

Gökçeada

گرچه Gökçeada بزرگ‌ترین جزیره ترکیه است، اما هنوز تا حدودی برای گردشگران ناشناخته مانده است. این بدان معنی است که این مکان، برای یک قرار عاشقانه و دور از جمعیت بسیار مناسب است. می‌توانید از سواحل بسیار زیبا و دورافتاده و مشاهده آب فیروزه‌ای دریای اژه که در زیر نور خورشید می‌درخشد لذت ببرید، به گشت و گذار در روستاهای تاریخی اطراف بپردازید و ورزش‌هایی نظیر کایت سواری را با عشقتان تجربه کنید.

موقعیت: Imbros, Gökçeada, 17760 Imbros, Çanakkale, Turkey

 

بخوانید: پیشنهاد فضاهای رمانتیک در اطراف استانبول

 

 

Mardin

شهر قدیمی ماردین، شامل بقایای استثنایی است که سرشار از شگفتی‌های واقعی از تاریخ و معماری است. شما می‌توانید در یکی از بسیار عمارت سنگی و زیبا اقامت کنید و از غذاهای محلی ترکیه لذت ببرید، در خیابان‌های پر پیچ و خم بسیاری بگردید و با معشوقه‌تان به کشف دیدنی‌هایی گوشه و کنار این منطقه بپردازید. زوج‌های علاقه‌مند به تاریخ، همچنین می‌توانند از اینجا سفری را برای بازدید از جاذبه‌های مهم در خارج از ماردین از جمله حسنکیف، صومعه Mor Gabrieş و Midyat  ترتیب دهند.

موقعیت: Mardin Merkez, Mardin, Turkey

 

 

Istanbul

واقعیت این است که هیچ حد و مرزی را نمی‌توان برای نقاط دیدنی استانبول قائل شد و بسیاری از این جاذبه‌ها، مناسب سفری عاشقانه هستند. بسته به اینکه چه سلیقه‌ای دارید و کدام یک از امکانات گردشگری برایتان جذابیت دارد، می‌توانید از دیدنی‌ها و قابلیت‌های این شهر در سفرتان کمک بگیرید. به هر حال به نظر می‌رسد که شام خوردن در کشتی کروز و گشت و گذار در بسفر، بازدید از بناهای مشهور و تاریخی نظیر برج گاتالا در استانبول، رستوران‌ها و کافه‌های رمانتیک محله‌های استانبول خصوصا اورتاکوی، تپه کاملیا و همچنین جزایر پرنس، بهترین نقاط و امکانات برای سفر با معشوقه‌تان هستند.

موقعیت: Asian/European side, Istanbul, Turkey

 

 

Çıralı

یکی از شهرهای ساحلی خارق‌العاده و دور از جمعیت در آنتالیا، سیرالی است که هنوز هم مورد علاقه بسیاری از محلی‌هاست. و این بدان معنی است که این مکان، جای بسیار خوبی برای لذت بردن از خلوت زوجین در تور آنتالیا است. می‌توانید در یکی از بسیار اقامت‌گاه‌های خانوادگی این محدوده استراحت کنید، یک روز را در ساحل محاصره شده توسط کوه‌های زیبا سپری کنید و به ویرانه‌های شهر باستانی اولیمپوس بروید. برای آن دسته از زوج‌هایی که عاشق پیاده‌روی هستند نیز، مسیر معروف Trail Trail که از سیرالی می‌گذرد را پیشنهاد می‌کنیم.

موقعیت: Çıralı, Ulupınar Mahallesi, 07980 Kemer, Antalya, Turkey

 

بخوانید: تجربه رمانتیک‌ترین کارها در استانبول

 

 

Bozcaada

این منطقه که به خاطر شراب و سواحل زیبا و بکرش شهرت دارد، یک دهکده ماهیگیری یونانی سابق است، که هنوز خانه‌های سنگی تاریخی و خیابان‌های سنگفرش خود را حفظ کرده است. شما می‌توانید در یکی از بسیار رستوران این ناحیه، از طعم عالی غذاهای تازه دریایی لذت ببرید و در سواحل بکر این منطقه نظیر ایازما، هابل، بیلیک و آکواریم که زیبایی طبیعی خود را حفظ کرده‌اند گردش کنید. یکی از عاشقانه‌ترین کارها، می‌تواند تماشای آسیاب‌های بادی و غروب زیبای خورشید در Batı Burnu (بخش غربی) باشد.

موقعیت: Tenedos, Bozcaada, 17680 Tenedos, Çanakkale, Turkey.

 

بخوانید: معرفی رمانتیک‌ترین رستوران‌های استانبول

 

 

بسیار خب زوج‌های عاشق! سفر ما در این لحظه به پایان رسید. امیدواریم که از راهنمای سفری عاشقانه به ترکیه استفاده کرده باشید. در ضمن اگر با تور استانبول سفر می‌کنید و سفرتان مصادف است با روز جهانی عشاق، پیشنهاد می‌کنیم که مقاله بهترین نقاط استانبول برای قرار‌های عاشقانه را مطالعه کنید.

 

مطالب مرتبط