بهترین هنرمندان تتوکار در استانبول

استانبول سرشار از هنرمندان و گالری‌ها و استودیوهای هنری متعدد است. کافی است که سری به مقاله معروف‌ترین گالری‌های استانبول بزنید تا از غنای این شهر در زمینه هنر مطمئن شوید. اما یکی از هنرهای مطرح در استانبول، هنر خالکوبی است. در سفر با تور استانبول، اگر زمان کافی برای گردش در این شهر داشته باشید، به سرعت متوجه خواهید شد که خالکوبی در بین مردم استانبول، خصوصا جوانان از محبوبیت بسیاری برخوردار است.

در حالی که هنر خالکوبی کردن فقط در یک دهه گذشته در ترکیه مطرح شده است، هنرمندان تتوکار مبتکر و چشمگیری در این کشور وجود دارند که نام خود را هم در داخل و هم در سطح جهان در این زمینه به ثبت رسانده‌اند. البته باید گفت که لزوما همه تتوکارها، هنرمند و کاربلد نیستند. در ادامه به معرفی بهترین هنرمندان تتوکار در استانبول خواهیم پرداخت تا اگر می‌خواهید به این امر مبادرت کنید، یکراست به نزد این افراد بروید و از نتیجه کار رضایت کافی داشته باشید.

 

Savcı Demirkol

برای افراد جوان و عاشق مد روز یکی از دلایل سفر به استانبول شناختن بهترین هنرمندان تتو کار و هنرمند این کشور است. این هنرمند خودآموخته که دارای استعداد فراوان و مشتریان بیشمار در زمینه تتو است، ساعت‌ها برای تتوی مورد نظر شما وقت خواهد گذاشت و مراقبت‌های لازم برای خالکوبی را درنظر خواهد داشت. او طرح‌های مخصوص به خود دارد که تصویر آنها بر دیوار سالن آویخته شده است تا از بین آنها، طرح موردنظرتان را انتخاب کنید. علاوه بر اینها، او در سایر تکنیک‌های خالکوبی نظیر ژاپنی، اولد اسکول، دات ورک، لاین ورک، واتر کالر و ژئومتریک نیز مهارت دارد.

 

بخوانید: دیدنی‌ترین موزه ها و گالری‌های استانبول

 

 

Denizhan Özkar

این هنرمند که در بخشی از سالن مشهور Lucky Hands Tattoo Parlour در استانبول به ارائه خدمات تتو مشغول است، یکی از اولین هنرمندانی است که با تکنیک دات ورک و ایجاد نقوش هندسی کار کرده است. خالکوبی‌های وی دارای جزئیات دقیق بوده و داستان هایی بصری را شامل می‌شوند. همین امر باعث می‌شود تا مشتریانش، حتی هفته‌ها منتظر نوبت برای خالکوبی بمانند.

 

 

Biçem Şınık

این هنرمند که یکی از زنان پیشرو در حرفه خالکوبی در استانبول است، طرح‌های بی‌نظیر و زیبایی را در این رابطه ارائه می‌دهد. یکی از بهترین کارها در اولین سفر به استانبول سر زدن به این گالری تتو است. در این آثار، می‌توانید شاهد طراحی‌های مینیمال به همراه تکنیک دات ورک باشید که این امر در مدت زمان کوتاهی توانسته است شهرت زیادی را برای او به ارمغان بیاورد. شما می‌توانید جزئیات هنری استثنایی، آرامش و زیبایی کنترل شده‌ای را در این آثار بیابید. برای گرفتن وقت جهت تتو، باید مدت زیادی در صف انتظار بمانید.

 

 

Emrah Özhan

وقتی صحبت از Lucky Hands Tattoo می‌شود، باید گفت که این Emrah Ozhan بود که این سالن مشهور را در استانبول تأسیس کرد. اما اکنون، استودیوی وی در محله مودا در سمت آسیایی استانبول واقع شده است. می‌توان گفت این هنرمند، در صدر لیست هنرمندان تتوکار شهر قرار دارد که پس از سال‌ها کار با تکنیک‌های مختلف تتو، توانسته است مهارت و شهرت بسیاری به دست بیاورد. طراحی‌های او، بین سبک‌های سنتی و مدرن در نوسان بوده و دارای هویت هستند و در ضمن او هیچ گاه یک طرح را دوبار تکرار نمی‌کند و آثارش همیشه سرشار از تازگی و خلاقیت هستند.

 

بخوانید: بهترین سفرهای یک روزه از استانبول

 

 

Okan Uçkun

اوکان پس از افتتاح سالن خالکوبی خود در اسکی شهیر در سال 2008 ، راهی استانبول شد و هم اکنون سالن او در خیابان Golden Arrow در سمت آسیایی استانبول قرار دارد. این هنرمند، با طراحی‌های بی‌نظیر و تکنیک‌های بی‌عیب و نقص خود، با سبک‌های بسیاری کار کرد تا اینکه به سبک مینیمالیستی  ومنحصر به فردش در این زمینه دست یافت. او در کنوانسیون تاتو برلین، مقام سوم را کسب کرد و این امر باعث شد تا مجوز همکاری در استودیوهای سراسر اروپا را بدست آورد.

 

 

Eva Karabudak

این شخص، یک هنرمند تاتوکار در استانبول است که اکنون به دلیل ایجاد تعدادی از سبک‌های خلاقانه که ایده همه‌شان متعلق به خودش است، در سراسر جهان به شهرت رسیده است. جدیدترین سبک او که شامل صحنه‌های رنگارنگ طبیعت، مناظر شهری و آثار معروف هنری در صحنه‌های واقع گرایانه و سورئالیستی درون یک حباب مینیاتوری است، اکنون در مقام اول آثار خالکوبی ترکیه قرار دارد. جالب است بدانید که شخصیت‌های طرح‌هایش عموما  پری‌، تک شاخ‌ها و فیل‌ها هستند.

 

بخوانید: بهترین زمان برای سفر به استانبول

 

 

Emre Cebeci

این هنرمند، فارغ التحصیل هنرهای سنتی ترکیه با تمرکز بر طراحی شرقی - مینیاتوری و خوشنویسی از دانشگاه هنرهای زیبا Mimar Sinan است. جالب است بدانید که او فرزند نقاش رئالیست ترکیه، Selim Cebeci است. این هنرمند تتوکار، به خاطر تلفیق خوشنویسی و نقوش عثمانی در آثار هنری چشمگیر، محبوب و مشهور است. وی یکی از اسکی کاران سابق ترکیه بوده است که در حال حاضر، در محله ثروتمند نیشان تاشی مشغول به کار تتو است. 

 

 

بسیاری از هنرمندان تتوکار در استانبول، سبک‌های خاص خود را با الهام از نژاد ترکی‌شان ایجاد کرده‌اند که نقوش آناتولی و عثمانی را در خود جای داده‌اند. در حالی که برخی دیگر، سبک‌های بسیار خاص خود را، از طرح‌هایی که در جهان مطرح و محبوب است الهام گرفته‌اند. اگر با تور ترکیه سفر می‌کنید، می‌توانید شاهد انواع سبک‌های تتو در طرح‌های مبتکرانه باشید و از اینهمه خلاقیت لذت ببرید.

 

بخوانید: بهترین نقاط شنا در سفر به استانبول

 

          

مطالب مرتبط