گشت و گذار در محله امینونو استانبول

محله زیبای امینونو که کنار خلیج شاخ طلایی قرار گرفته از لحاظ تاریخی اهمیت زیادی دارد. این منطقه در گذشته و در دوره امپراطوری عثمانی از اهمیت تجاری برخوردار بوده و محل ترابری محسوب می‌شده است. شما در این محله می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی استانبول بازدید کنید، از طریق اسکله‌ها به قایق سواری بروید و یا مسیرتان را پای پیاده به سمت شاخ طلایی کج کنید. ما در اینجا شما را برای گردش با تور استانبول راهنمایی می‌کنیم.

 

میدان امینونو

درست در کنار محدوده بندر، میدان Eminonu قرار دارد که مکان خوبی برای شروع گردش است. از یک فروشنده خیابانی غذا بخرید، روی یک نیمکت بنشینید، منظره گلدن هورن در استانبول را تحسین کنید و به تماشای گذر جهان از میان چشم انداز گلدن هورن بنشینید تا ببینید که چه چیزی باعث برجسته شدن این منطقه شده است. پس از غذا دادن به کبوتران، وارد مسجد جدید (ینی کامی) شوید تا اسلام و معماری تماشایی آن را بشناسید. قدمت این مسجد به قرن 17ام بر می‌گردد. این مسجد به عنوان یکی از آخرین مسجاد امپریالیستی در امپراتوری عثمانی اسرار ناگفته بسیاری راجع به آن‌ها دارد.

 

بخوانید: سفر به استانبول و صرفه جویی در هزینه‌ها

 

 

بازار ادویه مصر

از مسجد عبور کنید تا به بازار ادویه قرن ۱۷ مصری، در نزدیکی آن مکان برسید. جایی که می‌توانید سوغاتی‌های مشهور ترکیه را بخرید و مهارت‌های داد و ستد خود را تمرین کنید. معماری خیره کننده و رنگارنگی که در سقف بازار دیده می‌شود، همه را شگفت زده می‌کند. با اینکه این بازار متعلق به مجموعه مسجد ینی جامی است، این روزها به عنوان یک جاذبه گردشگری جداگانه به خود می‌بالد و با غرور گردشگران را به سمت خود می‌خواند. هر روز بوی ادویه جات و گیاهان دارویی در فضا پخش شده و باعث آرامش خاطر گردشگران می‌شود. همچنین از دیگر مواردی که در بازار ادویه مصری‌ها در استانبول فروخته می‌شود ،می‌توان به قهوه و چاشنی‌های آشپزی اشاره کرد که می‌توانید از آن‌ها به عنوان یک سوغات بی‌نظیر برای عزیزانتان به خانه ببرید.

 

 

مسجد رستم پاشا

با یک پیاده روی کوتاه پنج دقیقه‌ای به مسجد رستم پاشا در استانبول می‌رسید. اگرچه این مسجد یکی از کوچک‌ترین مساجد استانبول است، با این وجود این الماس معماری در دنیا بسیار مشهور است. این مسجد در حال حاضر برای مرمت بسته است، اما هنوز برای خواندن نماز از آن استفاده می‌شود. دکوراسیون داخلی ساده اما هنرمندانه این مسجد را مشهورترین معمار عثمانی، معمار سینان طراحی کرده است.

 

 

مسجد سلیمانیه

این مسجد یک جایگزین عالی برای مسجد رستم پاشا است که 15 دقیقه پیاده با آن فاصله دارد. مسجد قرن شانزدهمی سلیمانیه، در تپه سوم استانبول یکی از هفت تپه‌ای که شهر در اطراف آن بنا شده قرار دارد. این مسجد بزرگ به عنوان یکی دیگر از عبادتگاه‌های عثمانی، بر فراز چشم انداز تپه به خوبی قابل مشاهده است. بار دیگر بنای شاهکار معماری این مسجد به معمار سینان بر می‌گردد. استفاده از نور طبیعی در طراحی داخلی، آرایشی طبیعی به این مکان می‌دهد که باعث می‌شود بیش از پیش برای بازدید مورد استقبال قرار بگیرد.

 

بخوانید: پیشنهاد یک سفر رمانتیک در استانبول

 

 

در بازار بزرگ گم شوید

در بازار بزرگ که بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بازار سرپوشیده ترکیه است غوطه‌ور شوید و از سردرگمی در هزارتوی بی‌نهایت آن لذت ببرید و از بهترین مغازه‌های بازار بزرگ استانبول خرید کنید. هزاران مغازه در امتداد یک هزار توی بزرگ و گذرگاه‌های کم عرض، سوغاتی‌های جذابی می‌فروشند. سوغاتی‌هایی از جمله فرش‌های ترکی، قهوه، بدلی‌جات، لوستر و ظروف سرامیکی تنها بخش کوچکی از آن‌ها هستند. فراموش نکنید که سر قیمت‌ها چانه بزنید. در بازار بزرگ همچنین فروشندگان طبق آنچه می‌فروشند دسته‌بندی می‌شوند. این یک سنت قدیمی عثمانی است که هرگز از بین نمی رود. بنابراین شما در هر قسمتی می‌توان کالاهای همسان پیدا کنید.

 

 

سوار کشتی دریایی شوید

با توجه به وجود یک بندر کشتی در امینونو، محلی‌ها و توریست‌ها، از این ساحل به عنوان مبدا، برای سفر به مناطق دیگر استانبول مانند بشیکتاش، اورتاکوی و سایر دهکده‌های کوچک استفاده می‌کنند. جزایر پرنس گروهی از جزایر کوچک در بخش آسیایی استانبول هستند که محلی برای سکونت افراد محلی در آخر هفته‌ها محسوب می‌شوند. خیابان‌های عاری از ترافیک را برای مشاهده عمارت‌های قدیمی عثمانی طی کنید و برخی از این عمارت‌های چند میلیون پوندی را ببینید. یکی دیگر از سرگرمی‌های رایج، خرید بلیط ارزان کشتی برای یک سفر دریایی در بسفر است تا بتوانید مکان‌های دیدنی مانند قلعه‌ها، و عمارت‌های قدیمی را ببینید.

 

بخوانید: بهترین نقاط شنا در سفر به استانبول

 

مطالب مرتبط