بهترین سواحل استانبول برای شنا کردن

استانبول، تنها شهر مساجد تاریخی ارزشمند، سازه‌های باستانی باشکوه و پل‌های درخشان نیست. گردشگری با تور استانبول حتی به خرید از مراکز خرید متنوع و محبوب و یا شکم‌گردی در سطح شهر محدود نمی‌شود. شاید بسیاری از افراد خبر نداشته باشند که در محدوده استانبول می‌توانند سواحل جذابی را پیدا کنند که زیبایی این شهر را پیشِ چشم‌ِشان دو چندان می‌کند.

در استانبول می‌توانید سواحل شن و ماسه‌ای زیادی را پیدا کنید که امکانات خوبی برای شنا و آب تنی پیش‌بینی کرده‌اند. از مجموعه جزایر پرنس گرفته تا سواحلی که در جوار تنگه بسفور یا در کنار دریای مرمره با آغوش باز از شما استقبال خواهند کرد.  در ادامه این مطلب با چند ساحل استانبول که برای آب تنی و شنا مناسب هستند، آشنا خواهیم شد:

 

ساحل روملی کاواگی (Rumeli Kavagi)

منطقه روملی کاواگی به عنوان یکی از زیباترین مناطق دهکده ماهیگیری ساری یر (Sariyer) برای شنا معرفی شده است و از اینستاگرامی‌ترین سواحل در دنیا به حساب می‌آید. ساری یر، در بخش اروپایی استانبول واقع شده است و به خاطر ساحل صدفی جذاب و انجیرهای خوشمزه‌اش، مشهور است.

روملی کاواگی، ساحلی است که در آن علاوه بر شنا و آب تنی می‌توانید در رستوران‌های فراوان غذاهای دریایی بخورید و یا خوراک مخصوص صدف را که یک وعده خیابانی محسوب می‌شود، نوش جان کنید.

 

 

پویراز کوی (Poyrazkoy)

ساحل پویراز کوی، درست در محلی واقع شده است که بوسفور با دریای سیاه دیدار می‌کند. یک موقعیت استراتژیک که هم از نظر زیست محیطی و هم از نظر گردشگری ارزش فراوانی دارد. این ساحل ماسه‌ای، در کنار آندولو کاواگی (Anadolu Kavagi)  یکی از روستاهای تپه‌های بسفر قرار گرفته است.

به غیر از ساحل پویراز کوی، این منطقه دارای یک ساحل کوچک و امکاناتی است که برای شنا کردن گردشگران محیا شده‌اند. علاوه بر این یک ساحل عمومی دیگر و یک ساحل اختصاصی برای زنان هم در نظر گرفته شده است تا همه بتوانند بر اساس سلیقه‌شان، ساحل محبوب خود را انتخاب کنند.

در نزدیکی این ساحل، دو مجموعه گردشگری مناسب پیک نیک کردن هم تدارک دیده شده است که در آن‌جا می‌توانید در رستوران‌های ساحلی، ماهی تازه نوش جان کنید.

 

بخوانید: آشنایی با شلوغ‌ترین سواحل دنیا

 

 

کیلیوس (Kilyos)

کیلیوس یکی دیگر از سواحل مناسب شنا در استانبول است که در نزدیکی منطقه ساری یر یعنی در سوی اروپایی شهر واقع شده است و از بهترین سواحل ترکیه برای غواصی و شنا است. این محدوده، سواحل خصوصی و عمومی فراوانی دارد که در پایان هفته میزبان کنسرت‌ها و فستیوال‌های گوناگونی هستند. این مجموعه سواحل از دماغه کیلیوس آغاز شده و تا ساحل گوموسدره (Gumusdere Beach) ادامه دارند.

علاوه بر سواحل خصوصی بسیار زیادی که در این منطقه از شما میزبانی می‌کنند، آویسا به شما پیشنهاد می‌کند که سری هم به ساحل Baykus بزنید که در دهکده گوموسدره واقع شده و متعلق به دانشگاه هنرهای زیبای معمار مشهور ترکی استاد سینان (Mimar Sinan Fine Arts University) است و به عنوان یکی از بهترین سواحل آن منطقه می‌درخشد.

 

 

فلوریا (Florya)

ساحل فلوریا، یکی از لاکچری‌ترین سواحل استانبول است که در محله مجللی به همین نام واقع شده است. این ساحل، از سواحل محبوب آتاتورک بوده، اکنون در سمت راست ایستگاه قطار Old Florya قرار دارد. در این ساحل می‌توانید برای خودتان سایبان و آفتابگیر اجاره کنید، والیبال ساحلی بازی کنید و از همه امکانات منطقه لذت ببرید.

 

 

ساحل Buyukcekmece

ساحل آلباتروس (Albatros Beach) با داشتن ساختار شنی و کم عمق یکی از بهترین مکان‎‌های استانبول برای شنا کردن است. این سفر یک روزه، به ویژه برای کسانی مناسب است که در منطقه‌های  Buyukcekmece و Avcilar اقامت دارند. در این ساحل هم امکان اجاره امکانات مختلف مانند آفتابگیر و سایبان برای گردشگران پیش‌بینی شده است.

 

بخوانید: گردش شبانه در کافه و رستوران‌های استانبول

 

 

ساحل Sile

این ساحل در جوار دریای سیاه قرار دارد و به خاطر وسعت و زیبایی‌اش مشهور است. البته بهتر است شناگر حرفه‌ای باشید چراکه موج‌های دریا در این ساحل، کمی خشن هستند، پس برای خانواده‌هایی که با فرزندان خود سفر می‌کنند یا شناگران تازه کار، این ساحل آن‌قدرها هم مناسب نیست. با این حال خوب است بدانید که ساحل Sile یکی از تمیزترین سواحل ترکیه است.

 

 

ساحل ریوا (Riva)

ساحل ریوا در فاصله حدود 40 کیلومتری استانبول و در میان دو منطقه آنادولو فنری (Anadolu Feneri) و (Sile) واقع شده است. اگر می خواهید علاوه بر شنا کردن در استانبول وقت خود را در طبیعت بگذرانید، ریوا با ساحل وسیع و نهرهایی که به دریا می‌ریزند، مکان بسیار مناسبی برای شماست. همچنین در همان محدوده، می‌توانید در ساحل الماسبورنو (Elmasburnu Beach) آفتابگیر و فضای اختصاصی برای خود اجاره کنید.

 

بخوانید: راهنمای گردشی اسرارآمیز در استانبول

 

 

ساحل بیوک آدا (Buyukada)

بیوک آدا، بزرگترین جزیره از مجموعه جزایر استانبول است و به جزیره پرنسس مشهور است. جزیره بیوک آدا در استانبول، سواحل خصوصی بسیاری به شما خدمات می‌دهند که می‌توانید از امکانات مختلف آن‌جا استفاده کنید.

بر اساس تحلیل‌های انجام شده وزارت بهداشت ترکیه، ساحل عمومی Büyükada Aya Nikola ، امکانات هتل Grand Grand Seferoglu، خلیج Buyukada Halik، ساحل پیک نیک Eskibag، مجموعه ورزش‌های آبی Büy Clubkada و ساحل Yorukali تمیزترین سواحل بیوک آدا هستند. 

 

 

جزیره صدف (Sedef Island)

جزیره صدف دارای ساحل آرام و خلوت است چراکه امکانات اندکی برای رسیدن به آن از طریق انواع وسایل حمل و نقل عمومی استانبول وجود دارد. این مکان برای کسانی مناسب است که به دنبال یک ساحل آرام برای شنا و استراحت هستند. برای رسیدن به ساحل صدف، ابتدا باید راهی بیوک آدا شوید. قایق‌های موتوری اندکی از بیوک آدا به سوی ساحل صدف راهی می‌شوند که شما باید از آن‌ها استفاده کنید. پس از پیاده شدن از قایق موتوری تنها با پنج دقیقه پیاده روی به یکی از زیباترین و آرام‌ترین سواحل استانبول خواهید رسید.

 

 

ساحل کینالی آدا (Kinaliada)

کینالی آدا، کوچکترین جزیره از جزایر پرنسس است با یک ساحل زیبای عمومی که از سال 1993 میلادی فعالیت خود را آغاز کرد. علاوه بر این ساحل باشگاه ایزما کامو (Ayazma Kamo) یک ساحل کوچک، آرام و تمیز است که می‌تواند به خوبی از شما میزبانی کنید. در این منطقه، به مناسبت‌های ملی و مذهبی مختلف، مراسم کنسرت و فستیوال‌های مختلف نیز برگزار می‌شود.

 

بخوانید: گردشگری یک روزه در بورسا؛ ترکیه

 

مطالب مرتبط