تور یک روزه در اطراف شاخ طلایی، استانبول

در این مقاله به راهنمای کارهایی که می‌توانید با تور استانبول در اطراف شاخ طلایی انجام دهید و جاهایی که می‌توانید در آنجا غذا بخورید، می پردازیم. در مقایسه با سایر آب‌هایی که اطراف شهر استانبول را گرفته‌اند،  شاخ طلایی یا گلدن هورن، سرشار از نقاط تاریخی و نوستالژیک است که برای یک گشت و گذار واقعی، کمتر از یک روز وقت‌تان را می‌گیرد اما ارزش معنوی زیادی دارد.

 

 بازدید از دانشگاه و موزه

دانشگاه کادیر هاس (Kadir Has University) و موزه رزان هاس (Rezan Has Museum) که از دیدنی‌ترین موزه های استانبول است، نمونه‌هایی عالی از یک مرمت تاریخی خردمندانه هستند که با توجه به گذشته تاریخی این منطقه تکمیل شده‌ و چهره‌ای با شکوه به آن بخشیده‌اند. تاریخچه کارخانه تنباکوی سیبلی نیز به طور موقت در این موزه به نمایش در آمده است که هر روزه از ساعت 9 صبح به منظور بازدید مراجعه کنندگان باز می‌شود. اگر نمی‌دانید بهترین راه برای سفر به این ناحیه چیست، به راحتی می‌توانید بعد از پیاده شدن از ایستگاه مترویی که در وسط پل گلدن هورن قرار دارد با یک پیاده روی کوتاه به این منطقه برسید.

 

بخوانید: معرفی ۱۰ گالری هنری مهم در ترکیه

 

 

گشت و گذار در محله سیبلی

بعد از ورود به دروازه سیبلی، در محله سیبلی کاپی در کنار دیوارهای قدیمی دریایی قدم بزنید، این دیوارها در دوران امپراطوری بیزانس از شهر در برابر تخریب آب محافظت می‌کردند. عموما معتقدند که این دروازه توسط Cebe Ali Bey در زمان فتح قسطنطنیه در سال 1453 بنا شده است. یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های این منطقه، مسجد گول است که قبلاً به عنوان کلیسا (سنت تئودوسیا) استفاده می‌شد و قدمت آن به دوران بیزانس باز می‌گردد و از دیدنی‌ترین نقاط استانبول است. از آنجا می‌توانید، برای صرف یک صبحانه سنتی در محلی اصیل پر از اشیاء عتیقه به پریسپری در فنر بروید و لحظات آرامی را با صبحانه مفصل ترکی تجربه کنید.

 

 

گشت و گذار در محله فنر

محله فنر یکی از مهم‌ترین مکان‌ها در آیین کلیسای ارتدکس یونان به حساب می‌آید که در طول سال توسط عبادت کنندگان ارتدکس زیادی از سراسر جهان مورد بازدید قرار می‌گیرد. به همین دلیل، بسیاری از مکان‌های دیدنی دایر در منطقه، فقط در صورت همراهی یک راهنمای معتبر، برای بازدید در دسترس هستند. پیشنهاد می‌کنیم در این رابطه مقاله راهنمای‌ گردشگری در محله‌های بالات و فِنِر؛ استانبول را مطالعه فرمایید. با این وجود اگر تصمیم دارید از بازدید مکان‌هایی مثل پاتریارچیت (Patriarchate) یا کلیسای مغولی سنت ماری بگذرید، می‌توانید به جای آن‌ها از کلیسای سنت استفان در استانبول بازدید کنید.

 

 

گشت و گذار در مراکز خرید

زمان یک استراحت عالی همراه با قهوه است. Vodina Caddesi گزینه‌های زیادی برای شما دارد ولی آخر هفته‌ها بیشتر از هر چیز به این بستگی دارد که کجا و چه تعدادی صندلی خالی برای نشستن پیدا کنید. شاید دوست داشته باشید مدتی را دور از شلوغی جمعیت در منطقه پاپ بگذرانید و وقت خود را برای یک خرید عالی در فروشگاه‌های رنگارنگ منطقه بالات صرف کنید. برای خرید لباس و سایر لوازم، به قسمت کولیس وینتاژ (Kulis Vintage) بروید و برای خرید ظروف سرامیکی منحصر به فرد به Eskici Sandık Kurdu مراجعه کنید. اگر روز چهارشنبه از این منطقه بازدید می‌کنید، حراجی عتیقه فروشی را در Fener Antik Mezat از دست ندهید.

 

بخوانید: بازدید از مهم‌ترین نقاط تاریخی ترکیه

 

 

خوردن کوفته‌های خوشمزه در ظهر

از سال 1937 کوفتچی آرناووت (ماوی کوشه)، کوفته‌های ساده‌ای را برای بازرگانان منطقه سرو می‌کند. یک یادگار واقعی از گذشته بالات که سیستم کاری‌اش را تا به حال تغییر نداده و همین ویژگی از آن محلی فرهنگی و قدیمی ساخته است و بهترین کوفته‌های ترکیه را عرضه می‌کند. Mine Hanım که این شغل را از پدرش به ارث برده، بشقاب‌های غذا را در سراسر میزها می‌گستراند تا مطمئن شود کسی کم و کسری نداشته باشد. اگر واقعاً گرسنه هستید، از سوپ خوشمزه آن هم بخورید. بخاطر خدمات سریعی که ارائه می‌دهند، شما قطعا می‌توانید به موقع سوار کشتی شوید تا به ایستگاه بعدی برسید.

 

 

سورا شدن کشتی زیگزاگ

کشتی زیگزاگ گلدن هورن، شما را از بالات به ایوب سلطان می‌برد. اینجا یکی از مقدس‌ترین مناطق استانبول محسوب می‌شود. میدان پر تردد ایوب (Eyüp square) و از همه مهم‌تر مسجد ایوب سلطان و مقبره وی در چند قدمی یکدیگر قرار گرفته‌اند. ابو ایوب ال انصاری (ایوپ به زبان ترکی) یکی از دوستان حضرت محمد (ص) بود که در جریان محاصره اول اعراب قسطنطنیه در نیمه دوم قرن هفتم کشته شد. بسته به میزان شلوغی منطقه، راحت‌ترین راه برای ترک این منطقه، طبق روال سابق، استفاده از همان کشتی زیگزاگ است.

 

بخوانید: تاریخچه مختصری از برج گالاتا در استانبول

 

 

بازدید از دیگر مناطق تاریخی و هنری

اگر هنوز خسته نشده‌اید ، قایق می‌تواند شما را برای بازدید موزه راحمی کوچ، که جلوه‌ای پرجاذبه از گذشته صنعتی استانبول، در هاسکوی که در سمت دیگر گلدن هورن است پیاده کند. همینطور شما می‌ توانید در قایق بمانید و از یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های حمل و نقل استانبول مانند کاراکوی یا اوسکودار عبور کنید.

 

مطالب مرتبط