معرفی بهترین بازارهای غذا در پکن

پکن، پایتخت چین ابرشهری رنگارنگ با مخلوطی از همه چیز است. گردشگران تور چین فعالیت‌ها و تجارب زیادی را برای انجام پیش رو دارند. از موزه‌ها و پارک‌ها گرفته تا رستوران ها و بازارها. اما گشت و گذار و کاوش در طعم‌های مختلف یکی از اساسی‌ترین کارهایی است که هر گردشگری در سفر به این شهر باید انجام دهد. یکی از بهترین نمودهای غذایی پکن را می‌توانید در بازارهای غذای آن ببینید. ما در این پست بهترین بازارهایی که می‌توانید غذاهای متنوع و باکیفیت را با قیمت‌های مناسب پیدا کنید معرفی می‌کنیم.

 

گوست استریت

خیابان گوست یا همان روح از مسیرهای اصلی در مرکز منطقه دانگ چنگ است که از دونگژیمن تا Beixinqiao گسترش پیدا کرده است و یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید در پکن انجام دهید در مرحله اول قدم زدن در این خیابان است. این خیابان اصلی از دو طرف مناطق فرعی را با فروشگاه‌ها، و بازارهای مواد غذایی به هم متصل می‌کند. این خیابان به دلیل سرزندگی و شلوغی دائمی و همین‌طور تنوع گزینه‌های غذایی به شهرت رسیده است. در اینجا شما می‌توانید طیفی از غذاهای دریایی تا محلی مانند پنکیک چینی(jiānbǐng) و یا گوشت و سبزیجات سرخ شده (chuàn) را پیدا کنید.

آدرس: Dongzhimen Inner Street, Dong Zhi Men, Dongcheng Qu Beijing Shi, China

 

بخوانید: ۵ رستوران درجه یک در شانگهای

 

 

بازار سانیوآنلی (Sanyuanli)

آنچه این بازار را از سایر بازارهای مواد غذایی در پکن جدا می‌کند، انتخاب جدید و متنوعی از محصولات بین‌المللی و انواع خوراکی‌های خشک، غذاهای مدت‌دار، گوشت و ماهی است. اگر دوست دارید از تازه‌ترین محصولات غذایی سراسر منطقه چائویانگ استفاده کنید باید به این بازار بروید. در قصابی‌ها می‌توانید گوشت تازه پیدا کنید و از ماهی صید روز بخرید و همچنین میوه بین‌المللی، حبوبات و سبزیجات تهیه کنید. برای افرادی که به جای رفتن به هتل در سوییتی مستقل اقامت کرده‌اند هر چیزی برای پخت و پز در اینجا پیدا می‌شود.

آدرس: San Yuan Li Cai Shi Chang Chaoyang Qu Beijing Shi, China

 

 

بازار روز چائووای (Chaowai Morning Market)

این بازار که در منطقه چائویانگ قرار گرفته و هم بین محلی‌ها و هم گردشگران شناخته شده و محبوب است. شما در اینجا می‌توانید لوازم خانگی را با قیمتی مقرون به صرفه و مناسب، ارزان‌تر از فروشگاه‌ها خریداری نمایید. البته همانطور که از نام آن پیداست این بازار صبح‌ها برگزار می‌شود، بنابراین سعی کنید به موقع بروید. افرادی که می‌خواهند خریدهای مقرون به صرفه داشته باشند، مخصوصا دانشجویان به این بازار علاقه زیادی دارند.

آدرس: Chao Wai, Chaoyang Qu Beijing Shi, China

 

بخوانید: راهنمای گردش ۲۴ ساعته در پکن

 

 

Beijing Old Station Food Street

ایستگاه قدیمی پکن که در ژیچنگ قرار دارد جاده‌ای غیر قابل چشم‌پوشی با تنوع بالایی از انواع غرفه‌های غذا است. در این خیابان هر مدل غذایی که فکرش را بکنید می‌توانید پیدا کنید. از انواع کباب‌های به سیخ شده تا غذاهای سریع و حاضری مثل نودل‌ها. برای افرادی که با فرهنگ غذایی چین خیلی آشنا نیستند این جاده همچون جشنی از رنگ و طعم می‌ماند. آیا برای یک ماجراجویی به یادماندنی آماده هستید؟

 

 

Niujie Mosque Snack Street

این خیابان که در ژیچنگ واقع شده است به دلیل اجتماع زیاد مسلمانان تعداد زیادی از بهترین رستوران‌های حلال در پکن دراین منطقه وجود دارد. این خیابان به اسم مسجد Niujie، قدیمی‌ترین مسجد پکن که در سال 996 میلادی ساخته شده در آمده است. شما در اینجا خوراکی‌ها و غذاهای متنوعی همچون انواع غذاهای گوشتی، نودل‌ها و شیرینی‌جات را پیدا خواهید کرد. برای ما مسلمانان رفتن و گشت و گذار در این منطقه موجب امنیت خاطر و احساس آرامش خواهد بود. به علاوه افرادی که خیلی از طرفدار غذاهای شرقی نیستند می‌توانند از غذاهای حلال بین‌المللی شناخته شده نوش جان کنند.

 

 

بازار Zuojiazhuang Shengfu

بازار Zoujiazhuang Shengfu که در فضایی سوله مانند واقع شده بازاری مقرون به صرفه است که از انرژی زیاد و کالاهای مناسب پر شده است. شما در اینجا می‌توانید تازه‌ترین میوه‌ها و سبزیجات، تازه‌ترین ماهی‌ها، و حتی برخی از خوراکی‌های خشک شده و بسته بندی را پیدا کنید. همچنین مردم برای تامین مایحتاج فصلی به این بازار می‌آیند.

آدرس: Xiangheyuan Road, Chaoyang Qu Beijing Shi, China

 

بخوانید: راهنمای گردشگری مقرون به صرفه در پکن

 

 

بازار غذای دریایی جینگشن

بازار غذای دریایی جینگشن پناهگاه عاشقان این سبک غذایی است، که سعی دارند در پکن مقصود دل‌شان را پیدا کنند. این بازار از سه طبقه تشکیل شده که در طبقه اول آن غذاهای دریایی تازه، در طبقه دوم آن غذاهای دریایی خشک شده و در طبقه سوم آن تنوعی از غذاهای دریایی با قدرت انتخاب ارائه می‌شوند. به عبارتی در طبقه سوم شما می‌توانید از بین ماهی‌ها و میگوها و دیگر موجودات دریایی انتخاب کنید کدام را برای شما حاضر کنند. در اینجا شما نه تنها می‌توانید غذاهای محلی و صید بومی را پیدا کنید بلکه گزینه‌های وارداتی هم پیدا می‌شود.

آدرس: Fengtai Beijing, China

 

مطالب مرتبط