آشنایی با محله‌های جذاب شانگهای

شانگهای از شهرهای زیبا و امروزی چین است که در دهه‌های آخر با رشد اقتصادی زیادی روبرو شده و سرمایه و گردشگران زیادی را به سمت خود کشیده است. رونق اقتصادی بر چهره شهر هم تاثیر گذاشته و از آن مقصدی محبوب بین توریست‌ها و تجار ساخته است. هر بخش شانگهای موهبتی برجسته دارد که اگر ویژگی‌های آن‌ها را بدانید بهتر می‌توانید جای مناسب خودتان را پیدا کنید. از انواع کافه‌های مدرن و دوست داشتنی تا پیاده‌روی در پارک‌های زیبا انتخاب‌های مختلفی برای شما وجود دارد. با استفاده از این راهنما در سفر با تور چین حس می‌کنید در خانه هستید.

 

Xujiahui

Xujiahui تقریبا همان مرکز شهر است که به آن می‌رسید. این منطقه به خاطر مراکز خرید فراوان و همچنین پارک و فضای سبز دوست داشتنی به شهرت رسیده و برای مردم بومی و گردشگر تبدیل به هدف اصلی گردش شده است. به علاوه این محله میزبان سومین استادیوم بزرگ چین است و این یعنی برای برگزاری مراسم‌های مختلف ورزشی خیل عظیمی از جمعیت به یک باره به آن هجوم می‌برند. به این ترتیب با وجود فضای چندگانه این منطقه شهر جمعیت متنوعی شامل مهاجران، جوانان و خانواده‌را به خود می‌بیند.

 

بخوانید: راهنمای گردشگری در محله‌های جالب پکن

 

 

محله فرانسوی

یکی از جالب‌ترین محله‌های شانگهای محله سابق فرانسوی آن است که سبک متفاوتی از زندگی در شانگهای را به نمایش می‌گذارد. این محله از دوره استعماری و بعد آن خیلی تغییر نکرده و به همان سبک باقی مانده است. اگر بتوانید خودتان را به آن برسانید فرصت خوبی برای قدم زدن در خیابان‌های ساکت سبک اروپایی و لذت بردن از نشستن در کافه‌ها و رستوران‌ها خواهید داشت. در این محله بیشتر از اتومبیل، اسکوتر و دوچرخه می‌بینید، دلیلش هم این است که خیابان‌ها اغلب باریک و پر درخت هستند و جان می‌دهند تا در آن‌ها به هواخوری و پرسه زنی رفت. به علاوه املاک و ساختمان‌های این منطقه هنوز از دوره استعماری سالم و باشکوه باقی مانده‌اند و در طی سال‌ها فقط بازسازی شده‌اند.

 

 

جیانگ‌آن

جیانگ‌آن برای افرادی که نمی‌خواهند هزینه‌های بالا در محله فرانسوی متقبل شوند، اما همچنان تمایل دارند از حال و هوای غربی لذت ببرند مقصدی دلخواه است. به عنوان بخشی از شهرک بین‌المللی سابق جیانگ‌آن برخی از ساختمان‌های تاریخی با معماری دوره استعماری هنوز پا برجا مانده‌اند. همین ساختمان‌ها و حس و حال آن باعث شده تا بتوانید تعدادی از محبوب‌ترین کافه‌های شانگهای را در اینجا پیدا کنید. گشت و گذار در جیانگ‌آن به سلیقه و مزاج بیشتر مردم خوش می‌آید.

 

بخوانید: کاوش در پارک تاریخی باستانی ریتان با بچه‌ها؛ پکن

 

 

میدان مردم (People’s Square)

میدان مردم که حال و هوایی شبیه به جاده نانجینگ دارد، از محله‌های جذاب شانگهای است که در آن بیشتر مردم بومی و محلی ساکن هستند. قیمت‌های این منطقه پایین و مقرون به صرفه هستند و به همین دلیل هم مورد توجه زیاد دانشجویان قرار دارد. گرچه زندگی در نقطه اتصال سه خط متروی اصلی گاهی چالش برانگیز و سخت می‌شود اما همچنان دسترسی راحت به اعم بخش‌های شهر از آن محله‌ای محبوب می‌سازد. علاوه بر این، میدان مردم مملو از رستوران‌های شگفت‌انگیز شانگهای و غرفه غذاهای خیابانی است.

 

 

پارک ژنگشان (Zhongshan Park)

پارک ژنگشان در منطقه مرکزی و شلوغ Changning واقع شده که واسطه عبور خط مترو هم شاهراهی مهم است و هم پر همهمه. این منطقه نام خود را از پارک جذابی گرفته که شاید از بزرگ‌ترین‌های شهر نباشد اما بی‌شک از زیباترین‌پارک‌های شانگهای است. این منطقه شلوغ و پر رفت و آمد بوده و یکی از بزرگ‌ترین مراکز مواد غذایی هم در آن وجود دارد. اگر برای اقامت در این محله رفتید، برای نقل و انتقالات طولانی بین خطوط 2، 3 و 4 آماده شوید. شما در اینجا به همه چیز دسترسی خواهید داشت. به راحتی می‌توانید به نقاط دیگر شهر بروید و یا در پارک زیبای آن استراحت کنید و هر چقدر خواستید بین خیابان‌هایش گشت بزنید و غذای محلی بخورید.

 

بخوانید: معرفی ۶ تم‌پارک عجیب در چین

 

 

Suzhou Creek

سوژو از دریاچه تای تا باند اطراف رودخانه در قسمت شمال شرقی شهر گسترده شده است. در دوره استعماری این محله در امتداد رودخانه، محله‌های انگلیسی و آمریکایی را از هم جدا می‌کرد. بعد از آن دوره به شدت روند صنعتی شدن در این منطقه به جریان افتاد تا جایی که حالا چهره‌ای عجیب و تلفیقی از زندگی صنعتی و ساختمان‌های دوره استعماری از خود به نمایش گذاشته است. این منطقه به شدت در تلاش است تا به یکی از محلات جایگزین شهر تبدیل شود تا بازدیدکنندگان بیشتری را به خود ببیند. مخصوصا این که بیشتر ساختمان‌های مرتفع در اینجا منظره‌ای از افق دیدنی Lujiazui به عنوان یک ویژگی مثبت و برتر به نمایش می‌گذارند.

 

بخوانید: بهترین سفرهای یک روزه از شانگهای

 

مطالب مرتبط