بهترین کلوپ‌های دوندگی در استانبول

یافتن بهترین مکان‌های دویدن برای عاشقان این ورزش در استانبول، می‌تواند به دلیل کمبود پارک‌های بزرگ و ایجاد هرج و مرج ناشی از ترافیک کمی مشکل باشد. به همین دلیل، چندین باشگاه برای برگزاری تورهای دوندگی شکل گرفته‌اند تا علاقمندان را برای دویدن در مناطق مناسب و زیبای این شهر کمک کنند. البته مطالعه مقاله بهترین مسیرها برای دویدن در استانبول نیز در این رابطه بسیار برایتان مفید خواهد بود. به هر حال  اگر با تور استانبول سفر می‌کنید و به ورزش دو علاقمندید، بهتر است که با بهترین کلوپ‌های دوندگی در استانبول آشنا شوید.

 

Istanbul Koşu Kuvvetleri

این کلوپ توسط جوانان و فعالانی تأسیس شده است که نمی‌خواهند اجازه دهند زندگی شهرنشینی، عشق مردم را به ورزش و دویدن تحت‌الشعاع قرار دهد. این باشگاه، یکی از بهترین کلوپ‌های دوندگی در استانبول است. اقشار مختلفی از مردم، در برنامه‌های این باشگاه شرکت می‌کنند و ضمن دویدن، از مناطق دیدنی استانبول عبور می‌نمایند.

در واقع سه شنبه‌ها، اعضا در سمت اروپایی استانبول جمع می‌شوند و می‌دوند و پنج شنبه‌ها نیز در سواحل آسیا به دویدن می‌پردازند. دوندگان، معمولاً بین 5 تا 8 کیلومتر را به دویدن می‌پردازند. همچین این کلوپ، آخر هفته مسابقاتی را برگزار می‌کند که همه اعضایش امکان شرکت در آنها را دارند.

 

 

Nike Run Club

Nike Run Club، یک پلت فرم بین‌المللی است که در بسیاری از شهرهای جهان کلوپ دارد. از آنجایی که این کلوپ با یکی از محبوب‌ترین مارک‌های ورزشی جهان نیز ارتباط دارد، می‌توانید انتظار داشته باشید وقتی افراد در این باشگاه خاص گرد هم می‌آیند، لباس‌های ورزشی این مارک را به تن کنند. اعضای کلوپ، در کنار مسیرهایی در سمت اروپایی و آسیایی استانبول به دوندگی می‌پردازند که هم منظره‌ای زیبا دارند و هم بسیار مناسب این ورزش هستند.

 

بخوانید: ماهیگیری تفریحی در استانبول را امتحان کنید

 

 

Bu Kızlar Nereye Koşuyor

عمده شرکت‌کنندگان این کلوپ را خانم‌هایی تشکیل می‌دهند که دوست دارند برای یک دوی آرامش‌بخش دور هم جمع شوند. این باشگاه که بیش از 5000 عضو دارد، نسبت به سایر کلوپ‌های دوندگی در استانبول، کمتر حرفه‌ای است و بیشتر، افراد آماتور در آن عضویت دارند. یکی از هدف‌های اصلی که این گروه دنبال می‌کند، تبدیل شدن ورزش از کاری دشوار به یک فعالیت اجتماعی بسیار لذت‌بخش است. مسیرهای اصلی دوندگی این گروه در جنگل بلگراد در استانبول، در سواحل کادبوستانی و کیلیوس استانبول است. همچنین اعضای این کلوب در تابستان، جلسات یوگا برگزار می‌کنند.

 

 

Team Istrunbul

این آکادمی، توسط  گروهی از دوندگان تفریحی تشکیل شده است و قصد دارد تا افراد مختلف از مبتدی تا پیشرفته را گرد هم جمع کند. بدون شک این کلوپ، یکی از قوی‌ترین باشگاه‌های دوندگی است. اجراهای دوی هفتگی در روزهای سه شنبه و پنجشنبه، به صورت گروه‌هایی که از لحاظ سرعت و سطح حرفه‌ای بودن متفاوتند توسط این کلوپ برگزار می‌شود. افراد، ساعت 3 یا 4 صبح گرد هم جمع می‌شوند و عمدتا به دویدن در منطقه باشکوه ببک و جنگل بلگراد می‌پردازند. همچنین بعد از تمرین، صبحانه نیز برای شرکت‌کنندگان سرو می شود.

 

بخوانید: ۸ تفریح جذاب و توریستی در مارماریس

 

 

Adım Adım

اعضای این موسسه خیریه، به برگزاری مسابقات دوچرخه سواری، دو، شنا و پیاده‌روی می پردازند. Adım Adım، در سال 2007 تأسیس شد و با بیش از 1000 عضو، بزرگ‌ترین کلوپ برگزارکننده دوی گروهی در کشور است. آنها هر ماه، یک مسابقه برگزار می‌کنند. همچنین شنبه هر هفته، ساعت 8 صبح در جنگل بلگراد برای یک دوره آموزش دوندگی دور هم جمع می شوندند و چهارشنبه‌ها نیز، در ساعت 7:30 بعد از ظهر در کادبوستانی و ماکا دیدار می‌کنند.

بعد از جلسات آموزش دوندگی، صبحانه نیز برای شرکت‌کنندگان سرو می شود. جالب است بدانید که این گروه، مسئول برگزاری دو رویداد بزرگ ماراتن در ترکیه یعنی ماراتن اوراسیا استانبول و ماراتن آنتالیا است.  

 

 

ENKA

مدرسه ورزشی ENKA در رشته دو میدانی، در مجموع 616 ورزشکار دارد که از این تعداد، 68 ورزشکار در تیم‌های ملی به رقابت می‌پردازند. همه ساله، باشگاه ورزشی ENKA اعضای جدیدی را از میان هزاران علامند از Sarıyer و سایر مناطق اطراف انتخاب می‌کند.

این باشگاه با پرسنل بسیار حرفه‌ای و امکانات مدرن، یکی از بهترین کلوپ‌های دوندگی است که نه فقط ورزشکاران استانبول، بلکه علاقمندان در سراسر ترکیه را آموزش می‌دهد. جالب است بدانید که این کلوپ، هر دو زبان ترکی و انگلیسی را به عنوان زبان آموزش پیاده سازی می‌کند. فعالیت‌های فوق برنامه این باشگاه شامل شطرنج، روباتیک، رقص، هنرهای نمایشی هستند.

 

بخوانید: بهترین تفریح‌های رایگان در آنتالیا

 

 

همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره شد، فعالیت‌های ورزشی در فضای باز می‌تواند برای شهرنشینان یک چالش باشد. زیرا پیدا کردن مکان‌های مناسب و داشتن وقت کافی برای انجام ورزش دشوار است و استانبول نیز از این قاعده مستثنی نیست.

به هر حال اگر مصمم هستید که به طور مرتب به دویدن بپردازید، یا یک دونده معمولی هستید اما احساس می‌کنید این کار برایتان فرحبخش و سرگرم‌کننده است، پیشنهاد می‌کنیم که در سفر با تور استانبول، به عضویت یکی از بهترین کلوپ‌های دوندگی در استانبول درآیید. این عضویت، قطعا انگیزه شما را برای داشتن یک برنامه منظم و تعهد به این ورزش تقویت می‌کند و دوستان و همراهان جدیدی را نیز برایتان رقم می‌زند.

 

مطالب مرتبط