۸ فروشگاه‌ مد لوکس در استانبول

صنعت مد در ترکیه، با سرعت به پیش می‌تازد و در عرصه جهانی نیز جایگاهی قابل توجه برای خود یافته است. این واقعیت، طی ده‌ها سال است که ترکیه را به مقصدی برای خریداران سراسر منطقه بدل کرده و استانبول نیز بعنوان پایتخت، در این زمینه شکوفایی قابل توجهی داشته است. به طور کلی برای بسیاری از افراد، "استانبول" با "خرید" مترادف است و این شهر سرشار از انواع مراکز خرید و مغازه‌ها در هر خیابان و گوشه و کناری است. اگر با تور استانبول سفر می‌کنید و از علاقمندان صنعت مد هستید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما سری به فروشگاه‌های مد لوکس در استانبول بزنید.

 

Beymen

این فروشگاه بزرگ لوکس در ترکیه، در مرکز خرید بسیار مجلل Zorlu در استانبول واقع شده است. برای آشنایی بیشتر با این مرکز خرید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله مرکز خرید Zorlu Center استانبول، را مطالعه کنید.

به نظر می‌رسد که فروشگاه 10000 متری Beymen، معتبرترین مکان در حیطه ارائه مد در این شهر به شمار می‌آید. شما در این بوتیک، می‌توانید کالاهایی از مارک‌های معتبر بین‌المللی و نیز محصولات و طراحی‌های داخلی با کیفیت را بیابید. همه چیز از پوشاک مردانه گرفته تا لباس زنانه، لوازم جانبی و کتاب و غیره در این فروشگاه موجود هستند.

آدرس: Zorlu Center, Koru Sokak No.2, Zincirlikuyu

 

 

Dilek Hanif

دیلک حنیف، صاحب این فروشگاه لوکس که در میلان و پاریس نیز نمایندگی دارد، کالاهای خود را مطابق با آخرین مد ارائه می‌دهد. این فروشگاه که در یک آپارتمان در محله مد روز نیشان تاشی استانبول واقع شده است، زیبایی کلاسیکی را در معرض دید علاقمندان قرار می‌دهد. شما در این مکان، می‌توانید پوشاک و تزئینات منحصر به فرد و لوکسی را بیابید.

آدرس: Maçka Caddesi No.37/2 Teşvikiye

 

بخوانید: بهترین بوتیک‌های لباس مردانه در استانبول

 

 

Arzu Kaprol

این فروشگاه که از دهه 90 کار خود را در استانبول شروع کرده و از فروشگاه‌‌های خاص و متفاوت در استانبول است، شعباتی نیز در پاریس افتتاح نموده. خلاقیت‌های جسورانه، عدم تقارن و بریدگی‌های هندسی منحصر به فرد اجناس این فروشگاه، شما را شگفت‌زده خواهند کرد. البته باید گفت که لباس‌های این فروشگاه، چندان متعارف نیستند و نمی‌شود همه جا از آنها استفاده کرد. اما آنچه مسلم است، این است که این آثار تا حد زیادی از روزمرگی و کسالت‌آوری زندگی می‌کاهند و حس نوآوری شما را قلقلک می‌دهند.

آدرس: Serdar-ı Ekrem Sokak Kamondo Apartmanı No.22 Galata

 

 

Fey

صاحب این بوتیک زرق و برق‌دار، سابقا به عنوان مدیر انتشارات ماری کلر ترکیه فعالیت می‌کرد. طرح‌های او در این فروشگاه، منعکس کننده سلیقه شخصی وی هستند و با قطعات گرانبهای مورد علاقه او ترکیب شده‌اند. مجموعه لباس‌های این فروشگاه، کاملاً یادآور فیلمهای ایتالیایی دهه 1960 است.

این آثار، عمدتا شامل دامن‌های بلند در رنگ‌های روشن، پیراهن‌های دکمه‌دار گره زده شده به کمر، جواهرات گرانبها، شلوارهای کاپری رنگارنگ، کیف‌های چرمی که روسری‌های ابریشمی روی دسته آنها پیچیده شده، کاسه‌های سرامیکی، اشیاء مجسمه‌ای و قطعات مبلمان و مواردی از این دست هستند. شما نه تنها نمودهای خلاقیت‌ طراحان مشهور ترکیه را در این فروشگاه مد لوکس پیدا خواهید کرد، بلکه از همه جای دنیا آثاری را خواهید یافت. این فروشگاه نیز، در محله اروپایی نیشان تاشی استانبول واقع شده است.

آدرس: Mim Kemal Oke No.9, Nişantaşı

 

بخوانید: بهترین بوتیک هتل‌های استانبول

 

 

Gönül Paksoy

طراحی لباس‌های ارائه شده در این فروشگاه، حال و هوایی از گذشته را تداعی می‌کنند. مجموعه جالب توجهی از پارچه‌های دستباف و پوشاکی که از لباس‌های دراویش صوفیه الهام گرفته شده‌اند، شما را به فضایی کلاسیک پرتاب می‌کنند.  

آدرس: Atiye Sokak Genç Apt. No.1/3-4, Nişantaşı

 

 

Atölye Mariposa

در این آتلیه، می‌توانید انواع پارچه‌های ابریشمی و ارگانزا و لباس‌هایی به سبک هالیوود دهه 1950 و 1960 را بیابید. این فروشگاه دارای دو شعبه در محله‌های تشویکیه و سیهانگیر استانبول است و حسی نوستالژیک را برای علاقمندان این سبک‌ها فراهم می‌کند. در این فروشگاه انواع لباس‌های فصلی توری، ساتن، ابریشم، پنبه و نیز تزئینات لوکس الهام گرفته از فرانسه و انگلستان نظیر لوسترهایی به سبک ماری ترزا میز و صندلی‌های شیک وجود دارند.

آدرس: Simşirci Sokak 11/A, Cihangir

 

بخوانید: خریدی جذاب در اوت‌لت‌های استانبول

 

 

Atelier 55

این فروشگاه، یکی دیگر از بوتیک‌های مد لوکس است که در خیابان فانتزی Serdar-ı Ekrem  گالاتا واقع شده است که از بهترین مراکز خرید استانبول به شمار می‌رود. در این مکان می‌توانید مجموعه‌های طراحان ترکی و بین‌المللی مانند Bora Aksu ، Ümit Benan ، Batya Kebudi ، Charlotte Olympia ،Holy Fulton ،Philip Treacy ،VPL و Lagoa را بیابید. این فروشگاه، به عنوان سکویی برای انواع طراحی پوشاک و نقاشی فعالیت می‌کند. در ضمن، یک بار کوچک اسپرسو نیز برای یک استراحت کوتاه و قهوه در پشت بوتیک قرار دارد.

آدرس: Serdar-i Ekrem Sokak 55, Karaköy

 

 

Midnight Express

این فروشگاه که در سال 2008 افتتاح شد، یکی از جالب‌ترین بوتیک‌های مد شهری با چهار شعبه است که دو مورد از آنها در استانبول واقع شده‌اند. دو شعبه دیگر نیز در شهرهای ساحلی بدروم و آلاچاتی قرار دارند. Midnight Express، یک فروشگاه مفهومی است که لباس مردانه و زنانه و همچنین لوازم جانبی لوکس و دکوراسیون منزل از برندهای محلی و بین‌المللی مانند Carven ، Theory ، Yves Salomon ، Ayşe Rodoslu و Roseanna را به فروش می‌رساند.

آدرس: Kadirgalar Caddesi Açik Hava Apartmani 8/3, Nişantaşi

 

بخوانید: راهنمای خرید جواهرت لاکچری در تور استانبول

 

 

در این مقاله با هم سری زدیم به فروشگاه‌های مد لوکس در استانبول. باید گفت که شما می‌توانید مارک‌های بین‌المللی لوکس را عمدتا در مراکز خرید پرترددی مانند ایستینه، کانیون یا محله نیشان تاشی و همچنین بازار بزرگ استانبول پیدا کنید. برای کسانی که به دنبال کشف فروشگاه‌های طراحی مد هستند، رفتن به چهار محله بالای شهر  یعنی گاتالا، ببک، نیشان تاشی و سیهانگیر را پیشنهاد می‌کنیم. 

مطالب مرتبط