آشنایی با ویژگی‌های بی‌نظیر مردم ترکیه

مردم ترکیه به دلیل مهمان‌نوازی شهرت دارند، اما عوامل بسیاری دیگری برای دوست داشتن آنها وجود دارد که هر کسی را طرفدارشان می‌کند. از مهارت‌های شگفت‌انگیز آشپزی آنها گرفته تا اهمیتی که برای دوستی و خانواده قائلند را، می‌توانید در لیست این خصوصیات بیابید.

در این مقاله قصد داریم برخی ویژگی‌های بی‌نظیر مردم ترکیه را که بین همه‌شان مشترک است معرفی کنیم، تا آشنایی بیشتری با مردمان این خطه پیدا کنید و در سفر با تور استانبول بتوانید ارتباط موثرتری با آنها برقرار نمایید. هرچند که مقاله پنج قانون نانوشته در فرهنگ استانبول نیز، در این رابطه به کارتان خواهد آمد.

 

مهارت‌های بی‌نظیر در آشپزی

یکی از المان‌هایی که هر بازدیدکننده ترکیه درباره آن صحبت خواهد کرد، خوشمزه‌ترین غذاهای استانبول است. مردم ترکیه، مهارتی مثال‌زدنی در این زمینه دارند و مطمئناً می دانند چگونه آشپزی کنند. در واقع باید گفت که این مردم، چه در تهیه یک وعده غذایی خانگی و چه در تهیه یک منویی از مزه‌ها در سطح عالی، استعدادی حقیقی دارند.

 

 

مهمان‌نوازی

مهمان‌نوازی، مهم‌ترین و بارزترین ویژگی مردم ترکیه است. تقریباً همه بازدیدکنندگان از این کشور، در مورد شخصی مهربان که به آنها کمک کرده و یا حتی آنها را با تمام اعضای خانواده برای یک وعده غذایی به خانه خود دعوت کرده است، داستان‌هایی خواهند داشت. با سفر به این خطه، به زودی درخواهید یافت که مردم ترکیه دوست دارند کمک کنند و سخاوتشان را به میهمان خود نشان دهند.

 

بخوانید: بهترین مهمان‌سراهای استانبول برای خانم‌ها و کوله‌گردها

 

 

پایبندی به سنت‌ها و فرهنگی اصیل

حتی اگر ترکیه کشوری کاملاً مدرن باشد‌، بسیاری از آداب و رسوم و عناصر فرهنگی در این کشور وجود دارند که درطی قرن‌ها همچنان زنده باقی مانده‌اند. باید گفت که مردم این کشور، گذشته و اصالت خود را در همه زمینه‌ها از رقص و موسیقی محلی گرفته تا ادبیات و هنر، از طریق برگزاری جشن‌هایی متنوع احیا می‌کنند.

 

 

آرامش و خوشگذرانی

گرچه سنت‌ها در ترکیه بسیار مهم هستند، اما در کنار آن مردم ترکیه می‌دانند چگونه راحت باشند و اوقات خوب و خوشی برای خود فراهم کنند. کافی است که به عروسی یک فرد ترک بروید  تا حتی کهنسال‌ترین مادربزرگ‌ها را در حال رقصیدن و خوشگذرانی ببینید. البته لازم است قبل از رفتن به عروسی در ترکیه مقاله نکاتی برای شرکت در عروسی‌های ترکیه را مطالعه فرمایید. شما در هر گوشه و کنار این کشور، مردمانی را خواهید یافت که به رقص و آوازخواندن در کنار نوازندگان خیابانی مشغولند. به طور کلی مردم ترکیه اجازه نمی‌دهند که مسائل سطحی زندگی، روزشان را خراب کند و بابت هر چیزی خود را ناراحت نمی‌کنند. 

 

بخوانید: دانستنی‌هایی که شما را عاشق سفر به آنتالیا می‌کند

 

 

استعدادهای فراوان

غیر از مهارت‌های شگفت‌انگیز آشپزی، باید گفت که مردم ترکیه استعدادهای بسیار دیگری نیز دارند. این استعدادها در طیف‌های متنوعی از مشاغل و دست‌اندرکاران از صنایع دستی گرفته تا طراحان مد، بازیگران مشهور و خواننده‌ها، ورزشکاران، کارگردانان فیلم، نویسندگان و روشنفکران را شامل می‌شود. صنایع دستی زیبای ترکیه گزینه مناسبی از سوغاتی‌های ترکیه است.

 

 

احترام و علاقه به خانواده

خانواده در ترکیه، از اهمیت بالایی برخوردار است. مردم ترکیه، همیشه خانواده خود را در اولویت قرار می‌دهند، به آنها احترام می‌گذارند و از آنها مراقبت می‌کنند. بسیاری از مردم ترکیه، حتی ترجیح می‌دهند تا زمان ازدواج با والدین خود زندگی کنند.

 

بخوانید: بهترین نقاط استانبول برای قرار‌های عاشقانه در ولنتاین

 

 

افتخار به کشورشان

مردم ترکیه، بسیار مفتخر به ترک بودن خود هستند. آنها بسیار مشتاقند که تاریخ و فرهنگ خود را با گردشگران به اشتراک بگذارند. مهم نیست که به کدام قسمت ترکیه بروید، مردم ترکیه بیش از این که بخواهند مناظر و جاذبه‌های تاریخی ترکیه را برای شما نشان دهند، مایلند داستان‌هایی را درباره تاریخ شهر و کشورشان بازگو کنند.

 

 

باور به عشق و روابط رمانتیک

مردم ترکیه، بسیار عاشق پیشه هستند. آنها به عشق واقعی و معنوی باور دارند و از تمام احساساتی که عشق به آنها می‌دهد، لذت می‌برند. آهنگ‌های ترکی تقریباً همیشه در مورد شادی‌ها و دردسرهای عشقی صحبت می‌کنند، خواه یک آهنگ پاپ باشد یا یک آهنگ عامیانه بسیار قدیمی.

 

بخوانید: بایدها و نبایدهای غذایی در سفر به استانبول

 

 

صمیمیت و راحتی در ابراز احساسات

جدا از خانواده‌، مردم ترکیه با دوستان خود نیز بسیار صمیمی هستند و احترام عمیقی برای دوستی قائلند. در ترکیه می‌توانید به دوستان خود اعتماد کنید، زیرا آنها در بهترین و بدترین شرایط در کنار شما خواهند بود و تنهایتان نمی‌گذارند.

در ضمن مردم ترکیه نسبت به احساسات خود بسیار صادق هستند و وقتی صحبت از ابراز احساساتشان می‌شود، عقب نخواهند ماند و از یکدیگر پیشی می‌گیرند. هنگامی که یک فرد ترک خوشحال باشد، می‌توان اطمینان داشت که همه اطرافیانش را نیز در این خوشحالی با خود سهیم خواهد کرد.

 

 

در این مقاله با ویژگی‌های بی‌نظیر مردم ترکیه آشنا شدید. البته علاوه بر این خصوصیات، ویژگی‌های دیگری نیز می‌توان برای مردم ترکیه قائل شد که آشنایی با آنها، سفر شما را با لذت بیشتر و دغدغه کمتر همراه می‌کند. از جمله اینکه آنها بسیار نسبت به تاریخشان و نیز آتاتورک سخت‌گیر هستند و احترام زیادی برایشان قائلند، پوشش کافی برای حضور در مکان‌های مذهبی از اهمیت بالایی در این کشور برخوردار است و نیز برای چانه‌زنی‌های شما در هنگام خرید مشکلی ندارند و معمولا به راحتی تخفیف می‌دهند. 

مطالب مرتبط