سفر به استانبول و صرفه جویی در هزینه‌ها

استانبول شهری توریستی و پرطرفدار است که مانند هر مقصدی با این خصوصیات می‌تواند پرهزینه و گران قیمت باشد. البته در مقایسه با شهرهای توریستی بزرگ اروپایی بی‌شک استانبول مقرون به صرفه‌تر است اما اگر با کمی آگاهی بتوانید از هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید، بودجه‌تان را هدر نمیدهید. ما در این مقاله نکاتی را برای صرفه‌جویی هزینه‌ها در استانبول بررسی می‌کنیم که در سفر با تور استانبول به کمک‌تان می‌آیند.

 

استانبول کارت بگیرید

استانبول کارت که متعلق به شهرداری استانبول است به شما دسترسی به سیستم حمل و نقل عمومی شهری را می‌دهد. شما در ابتدا فقط کارت را می‌خرید بعد باید آن را به اندازه حدودی مصرف‌تان شارژ کنید. از سال 2019 هر بار سفر با این کارت‌ها 2.60 لیر هزینه دارد. از خرید کارت‌های 1، 3 و یا 5 سفره خودداری کنید. برای استفاده از استانبول کارت باید آن را با پول نقد شارژ کنید. این کارت‌ها توسط ماشین‌های خودپرداز و با اسکناس شارژ می‌شوند. این کارت را از داخل فرودگاه تهیه کنید تا به شهر بروید.

 

بخوانید: بهترین خیابان‌های مخصوص خرید در استانبول

 

 

پای پیاده شهر را بگردید

بی‌شک برای رسیدن به مقاصد دورتر باید از بهترین راه‌های حمل و نقل در استانبول استفاده کنید اما گردش در محلات دیدنی معروف مثل سلطان احمد، تقسیم و گالاتا برای پیاده‌روی مناسب هستند. در پیاده‌روی شما می‌توانید چیزهای بیشتری ببینید و جاهای پنهان جذابی را کشف کنید. شما می‌توانید از طریق امینونو از سلطان احمد به گالاتا پیاده بروید، از پل گالاتا عبور کنید و بعد از گالاتا و از خیابان استقلال تا تقسیم را بگردید.

 

 

از قبل به صورت آنلاین رزرو کنید

با استفاده از رزرو آنلاین می‌توانید از برخی تخفیفات در بسته‌های اینترنتی، نقل و انتقالات فرودگاهی، پارک‌های تفریحی، جشنواره‌ها، رویدادها، کنسرت‌ها تا سقف 10% استفاده نمایید. به علاوه از طریق رزرو آنلاین می‌توانید به صورت کاملا رایگان انصراف داده و مبلغ‌تان را کامل پس بگیرید.

 

 

در روزهای رایگان از موزه‌های محبوب دیدن کنید

شما می‌توانید بدون هزینه‌ای در برخی از روزهای ورود آزاد از موزه‌های محبوب استانبول دیدن کنید. برای نمونه موزه هنر مدرن استانبول در بی‌اغلو روزهای پنجشنبه رایگان و دوشنبه‌ها تعطیل است. موزه ساعت واقع در گالاتا همه روزه رایگان و دوشنبه‌ها تعطیل است. موزه پرا در استانبول، واقع در خیابان استقلال نیز بین ساعت‌های 6 عصر تا 10 شب هر جمعه رایگان و روزهای دوشنبه تعطیل است.

 

 

کروز بسفر را با کشتی‌های عمومی تجربه کنید

کروز بسفر از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری استانبول است که هر مسافری به استانبول باید برای یک بار هم که شده آن را تجربه کند. کروزها قیمت‌های مختلفی دارند اما عموما در زمره تفریحات گران به حساب می‌آیند. شما می‌توانید به جای قایق‌های خصوصی و لوکس در سفری کوتاه با کشتی‌های مسافربری عمومی (Sehir Hatlari) که قیمت‌های ارزانی دارند کروز بسفر را تجربه کنید.

 

بخوانید: بهترین رستوران‌های خیابان استقلال؛ استانبول

 

 

منظره‌ای تماشایی از شهر را رایگان تماشا کنید

برج گالاتا و کاخ توپکاپی در استانبول، بهترین مناظر استانبول را دارا هستند اما آن‌ها از جاذبه‌های پولی شهر هستند. اگر می‌خواهید از منظره زیبای شهر به رایگان دیدن کنید می‌توانید به برخی از پارک‌ها، میدان‌ها و مکان‌هایی با مناظر پانورامای زیبا بروید. این نقاط شامل Fethi Pasa Grove در اوسکودار، پیر لوتی در ایوب، مسجد سلیمانیه در فاتح و همچنین مسیرهای پیاده‌روی خط ساحلی بسفر برخی از این جاهایی هستند که می‌توانید بروید و از تماشای مناظر لذت ببرید.

 

 

در نقاط محلی و بازارها غذا بخورید

برای غذاهای ارزان و مقرون به صرفه، به دنبال رستوران‌های زنجیره‌ای، بوفه‌ها، کافه‌های سنتی و رستوران‌های محلی (به زبان ترکی Esnaf Lokantasi) که محلی‌ها می‌روند، باشید. منوی روز این رستوران‌ها را بررسی کرده و بعد سفارش دهید. به علاوه از فروشگاه‌های می‌توانید ساندویچ‌های حاضری سرد بخرید و یا در زمان استراحت همراه چای از نان‌های کنجدی معروف به اسم سیمیت بخرید و بخورید. به علاوه غذاهای خیابانی استانبول مخصوصا در خیابان‌های توریستی و پرجمعیت خیلی رواج دارد. قیمت این غذاها بسیار ارزان و مقرون به صرفه هستند. فراموش نکنید که حتما به بازارهای محلی مواد غذایی بروید.

 

 

به شب‌گردی ارزان بروید

شما می‌توانید برای شبی ارزان و مقرون به صرفه در تورهای شبانه شرکت کنید امکان ورود به برخی از کلاب‌ها و کافه‌ها را می‌دهد و پیشنهاداتی نیز به عنوان رستوران‌های منتخب ارائه می‌کنند. به علاوه برای یک شب‌گردی ارزان راهنمای محلی نیز خواهید داشت. توجه داشته باشید که کلاب‌های اطراف خط ساحلی بسفر خیلی گران هستند. برای شبی مقرون به صرفه به خیابان‌های پشتی تقسیم و خیابان استقلال، و محله کادیکوی بروید.

 

بخوانید: بهترین مراکز خرید سوغاتی در استانبول

 

مطالب مرتبط