معرفی ۱۰ گالری هنری مهم در ترکیه

صحنه‌های هنری ترکیه بیشتر در حول و حوش شهرهای بزرگ از جمله استانبول، آنکارا و ازمیر می‌چرخد. در این شهرها می‌توانید هم آثار هنری بین‌المللی و محلی را بیابید و هم با هنرمندان معاصر و یا کلاسیک آشنا شوید. با سفر به این کشور، قادر خواهید بود که به برخی از مهم‌ترین گالری‌های هنری ترکیه سری بزنید و تجربه سفرتان را پربارتر کنید. البته مطالعه مقاله معروف‌ترین گالری‌های استانبول برای دیدن هنر‌های معاصر ترکیه نیز، کمک زیادی به شما خواهد کرد.

 

Istanbul Modern

قطب اصلی استانبول در رابطه با هنرهای معاصر، یک گالری بسیار بزرگ در بسفر است. استانبول مدرن که در سال 2004 تأسیس شد، نقش بزرگی در معرفی هنرمندان ترک در این شهر و نیز در خارج از کشور نیز داشته است. مرکز سینما، باغ مجسمه‌سازی و کافی نت با چشم‌اندازی عالی از بسفر نیز در این مرکز بسیار قابل توجه هستند. اگر با تور استانبول سفر می‌کنید، تجربه بازدید از این محیط را از دست ندهید.

 

 

Cer Modern

در سفر با تور آنکارا، با یک مرکز عالی برای هنرهای معاصر برکت داده شده است که به نظر می‌رسد شاهکار معماری باشند. Cer Modern در فضایی که قبلاً به عنوان یک ایستگاه مورد استفاده قرار می‌گرفت، نه تنها نمایشگاه‌های جذاب برگزار می‌کند، بلکه از طریق کلاس‌های تاریخ هنر، کارگاه‌هایی برای کودکان، جلسات یوگا و موارد دیگر با مخاطبان خود ارتباطی بی‌نظیر برقرار می‌نماید.

 

بخوانید: مهم‌ترین دلایل سفر به استانبول

 

 

x-ist

نمایشگاه‌های x-ist در استانبول که به خاطر رویکرد نوآورانه خود شناخته شده‌اند، همیشه نمونه‌هایی برجسته از هنر معاصر را ارائه می‌دهند که الهام‌بخش بسیاری از هنرمندان هستند. این گالری، بر روی هنرمندانی که در خلق آثار ماندگار برای آیندگان هستند تمرکز دارد.

 

 

Arter

 یکی از بهترین تفریحات در خیابان استقلال استانبول سر زدن به این گالری است. فضای این گالری که در خیابان شلوغ استقلال استانبول واقع شده است، روحتان را از جریان جدی و خشن شهر جلا می‌دهد. این گالری با تمرکز بر هنرهای معاصر داخلی و بین‌المللی، تاکنون طیف گسترده‌ای از نمایشگاه‌ها را برگزار کرده است. این نمایشگاه‌ها عمدتا حاوی آثاری از اشکال مختلف هنری از جمله نصب، فیلم، مجسمه‌سازی و نقاشی بوده‌اند.

 

 

Arkas Art Center

این مرکز بزرگ هنری ازمیر، در کنسولگری سابق فرانسه واقع شده است و به همین دلیل از نظر یکپارچگی معماری از یک موقعیت عالی برخوردار است. این گالری که در سال 2011 افتتاح شد، دارای 10 اتاق نمایشگاه در دو طبقه است. در حال حاضر مجموعه‌ای از هنرهای منحصر به فرد، از فرش‌های عثمانی تا آثار پسامدرنیسم را در این گالری می‌توان یافت.

 

بخوانید: بهترین نقاط شنا در سفر به استانبول

 

 

Salt Galata

مطمئناً این ساختمان، یکی از زیباترین ساختمان‌های استانبول است که امکاناتی بسیار بیشتر از یک گالری هنری را ارائه می‌دهد. این مرکز، دارای یک گالری هنری، کتابخانه تحقیقاتی، کتابفروشی، رستوران و سالن اجتماعات است. گفتنی است که این مکان، در یک بانک سابق عثمانی واقع شده و سنگ مرمر باشکوه، پس‌زمینه آن را زینت بخشیده است.

 

 

Galerist Tepebaşı

این گالری از زمان افتتاحش در سال 2001 تا کنون، از طریق برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی هنری، به نماینده اصلی هنر معاصر ترکیه در استانبول و نیز در سراسر جهان تبدیل شده است. خود این فضا نیز، به دلیل حفظ نمای اصیل تاریخی ساختمان نئوکلاسیک بسیار قابل توجه است.

 

بخوانید: پیشنهاد سفر به پاموکاله بعد از دیدن استانبول

 

 

Sakıp Sabancı Museum

با ورود به اقامتگاه تابستانی خانواده ثروتمند و بشردوست Sabancı در استانبول ترکیه، موزه Sakıp Sabancı بسفر را روی تپه‌ای بالاتر از یک باغ سرسبز زیبا خواهید یافت. در داخل عمارت، آثار هنرمندانی همچون رودین، پیکاسو و آنیش کاپور به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین باید گفت که رستوران Müzedechanga  در این مکان، هنر را از طریق طبخ غذاهایی بی‌نظیر خلق می‌کند.

 

 

Mısır Apartmanı

این آپارتمان، نمونه‌ای زیبا از معماری اروپایی در وسط خیابان شلوغ استقلال است. این مکان نه تنها از نظر زیبایی‌شناسی خیره‌کننده است، بلکه یکی از مهم‌ترین مراکز هنری استانبول نیز محسوب می‌شود. با توجه به اینکه در هر طبقه از این ساختمان یک نمایشگاه هنری وجود دارد، شما می‌توانید با طیف وسیعی از آثار هنری تحسین‌برانگیز ترکیه مواجه شوید.

 

 

Depo Gallery

این گالری که در استانبول واقع شده است، به دلیل واکنش‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی قوی و تشویق آزاد برای بحث و گفتگو شهرت دارد. همچنین میزبان نمایشگاه‌هایی از ترکیه و نیز انجمن درون حزبی جنوبی، خاورمیانه و بالکان است. دپو همچنین برای تعامل بیشتر با مخاطبان خود، میزگردها و کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌کند.

 

 

همانطور که از شواهد امر برمی‌آید، جذابیت ترکیه فقط به غذاهای خوشمزه، طبیعت بی‌نظیر، کالاهای نفیس و آثار باستانی آن خلاصه نمی‌شود. در واقع این کشور سرشار از انواع جاذبه‌های توریستی است که گردشگران را شگفت‌زده می‌کند. در این مقاله، به معرفی 10 گالری از مهم‌ترین گالری‌های هنری در ترکیه پرداختیم. جالب است که عمده این گالری‌های مشهور، در شهر تاریخی استانبول واقع شده‌اند. اگر از علاقمندان به هنر خصوصا هنر مدرن هستید، بازدید از این مراکز روح شما را اغنا کرده و سفری به یادماندنی را برایتان ثبت خواهند کرد.

 

بخوانید: ۵ پیشنهاد هیجان انگیز برای سفر با کودکان در استانبول

 

مطالب مرتبط