۷ دلیل برای سفر زمستانی به گرجستان

دلایل زیادی برای سفر به گرجستان وجود دارد که قبلا درباره آن‌ها در مقاله نکات مهم برای سفر به گرجستان اشاره کرده‌ایم. از کوه‌های قفقاز و مناظر زیبا گرفته تا فرهنگ و تاریخ، مردم مهربان، غذاهای بهشتی، معماری و هنر و خیلی چیزهای دیگر. فصل اصلی گردشگری در گرجستان تابستان است، یعنی زمانی که هوا گرم و آفتابی خواهد بود. با این همه دلایل زیادی وجود دارد تا بین مهر تا فروردین از این کشور دیدن کنید. بازدید از این کشور در فصل زمستان مزایای زیادی دارد که تور گرجستان آن‌ها را در دسترس شما قرار می‌دهد.

 

قیمت‌ها ارزان‌تر می‌شوند

فصل سرد در گرجستان دیگر زمان اوج گردشگری نیست به همین دلیل شما می‌توانید قیمت‌های مناسب‌تری در زمینه تهیه بلیط هواپیما، هتل و تورهای گردشگری پیدا کنید. به طور کلی فعلا گرجستان در رده کشورهای مقرون به صرفه قرار دارد اما زمستان‌ها قیمت‌ها پایین‌تر هم می‌آیند. این یعنی در هزینه‌ها صرفه جویی شده و می‌توانید قسمتی که ذخیره می‌شود را برای تفریح بیشتر خرج کنید.

 

بخوانید: راهنمای سفر از تفلیس به باتومی

 

 

از جمعیت گردشگران کاسته می‌شود

در فصل زمستان از جمعیت گردشگران تفلیس کاسته می‌شود و این شهر از حالت جمعیت‌زدگی خارج می‌شود. از این رو فرصتی دست می‌دهد تا شما بتوانید با مردم محلی و فرهنگ روزانه آن‌ها بیشتر و بهتر آشنا شوید. به علاوه چون مسافران کم‌تری در شهر حضور دارند گرفتن اتاق در هتل‌ها و هاستل‌ها راحت‌تر است چون همه اتاق‌ها از قبل رزرو نمی‌شوند. تورها به جای اینکه در گروه‌های پرجمعیت سازماندهی شوند با گروه‌های کوچک‌تر برگزار می‌شوند و شما می‌توانید با افرادی که در یک گروه هستید آشنا شده و روابط دوستانه برقرار کنید.

 

 

زمستان اوج فصل فرهنگی است

یکی از دلایلی که باعث می‌شود زمستان برای سفر به گرجستان از مقاصد پیشنهادی ما باشد اوج فصل فرهنگی آن است. بنابراین اگر می‌خواهید در اجراهای فرهنگی گرجی غرق شوید و به تماشای اپرا، نمایشنامه، نمایش موسیقی و نمایش‌های هنری بروید این بهترین زمان سال است. پیشنهاد می‌کنیم مقاله دانستنی‌هایی درباره فرهنگ گرجستان را مطالعه کنید. برای مثال می‌توانید به نمایش عروسکی گابریادزه بروید. گابریادزه یک هنرمند با استعداد گرجی است که در رشته‌های نقاشی، طراح گرافیکی، نویسندگی و کارگردانی فعالیت کرده و تا کنون 35 فیلم خلق کرده است. او با نمایش‌های عروسکی انتقاد خود نسبت به مسائل اجتماعی و مشکلات کشور را عنوان می‌کند. داستان‌های این نمایش‌ها عمق و پرمعنا و عموما غمگین هستند. برای علاقه‌مندان به هنر این نمایش‌ها تاثیرگذار و به یادماندنی خواهند بود. نکته‌ای که در اینجا لازم به ذکر است این است که زمستان شما می‌توانید این نمایش‌ها را در تفلیس شاهد باشید زیرا تابستان‌ها، عروسک‌ها به تور تابستانی سراسر دنیا می‌روند.

 

 

هوا خنک‌تر است

دمای هوا از جولای تا آگوست در تفلیس به 40 درجه می‌رسد که گردش در شهر را کمی سخت می‌کند. حتی اگر به دامنه کوه‌ها و ساحل رودها بروید همچنان هوا گرم خواهد بود. اگر از طرفداران هوای سرد هستید بی‌شک تفلیس در زمستان برای شما دلچسب‌تر خواهد بود. کاپشن و چکمه بپوشید و در کافه‌های معطر با قهوه بروید و نوشیدنی‌های گرم بنوشید و عصری جذاب را سپری کنید.

 

بخوانید: مختصری بر زندگی فرهنگی در تفلیس

 

 

غذاها در زمستان دلچسب‌تر هستند

غذاهای گرجی همگی خوشمزه و در بیشتر موارد سنگین و دیر هضم هستند. تابستان‌ها با وجود گرما خوردن غذاهای این چنینی سخت خواهد بود و حتی ممکن است در اثر گردش زیر آفتاب کم اشتها هم بشوید. اما زمستان‌ها خوردن خینکالی‌های داغ، خوردن خاچاپوری‌های خوشمزه در تفلیس و دامپلینگ‌های گوشتی راحت‌تر خواهد بود. با وجود انرژی بیشتری که بدن‌تان در هوای سرد می‌سوزاند هضم این غذاهای سنگین نیز راحت‌تر است. چه چیزی دلچسب‌تر از خوردن غذاهای چرب و داغ در شبی سرد کنار غزیزان خواهد بود؟ سوپ‌ها، خورشت‌ها و گوشت‌های کبابی لذیذ داغ تمام وجودتان را از داخل گرم می‌کنند وقتی هوای اطراف‌تان خنک و مرطوب است.

 

 

کوه‌های برفی قفقاز بسیار زیبا هستند

یکی از زیبایی‌های مناظر زمستانی کوه‌های پوشیده از برف هستند. منظره قفقاز سفیدپوش یکی از بهترین چهره‌های طبیعی این کشور است که در زمستان شانس دیدن و کاوش در آن را دارید. تلالوی قله‌های برفی و یخ‌زده که همچون الماس زیر انوار خورشید می‌درخشند زیبایی کوهستان منجمد را دوچندان می‌کنند. بنابراین زمستان را در تفلیس نمانید و به جاهای کوهستانی مثل گودائوری، کازبگی، باکوریانی، یا هر مقصد مرتفع دیگری دیدن کنید. قبل از رفتن بررسی کنید تا جاده‌های خیلی مرتفع بسته نباشند.

اگر عاشق اسکی، اسنوبورد و ورزش‌های زمستانی دیگر هستید، گودائوری در گرجستان یک تفریحگاه اسکی شگفت‌انگیز تنها در 2 ساعتی از تفلیس قرار دارد که با بیش از 20 مسیر اسکی و در کل بیش از 50 کیلومتر شیب پیمودنی در دسترس شما قرار دارد.

 

بخوانید: راهنمای پرداخت انعام در گرجستان

 

 

آتش‌بازی سال نو زیباست

برگزاری فرهنگ و جشن‌های گرجستان برای مردمش بسیار مهم است و سال نو را حدود 2 هفته جشن می‌گیرند. شب سی و یکم دسامبر آتش بازی بالای شهر انجام می‌شود. حتی مردم هم از بالکن‌های خانه‌هایشان به این آتش بازی محلق شده و وسایل نورانی و آتش بازی روشن می‌کنند. اما از آن‌جایی که آن‌ها تقویم مذهبی ارتدوکس را دنبال می‌کنند، کریسمس را 7 ژانویه و عید سال نو را 14 ژانویه جشن می‌گیرند. در واقع از اواخر دسامبر تا دو هفته بعد از ژانویه چیزی حدود یک ماه در این کشور جشن و پایکوبی برقرار است.

 

مطالب مرتبط