سفر متفاوت به گودائوری در گرجستان

گودائوری منطقه‌ای کوهستانی در گرجستان است که در 120 کیلومتری و یا حدود 2 ساعتی شمال پایتخت آن یعنی تفلیس واقع شده، و یکی از بهترین پیست‌های اسکی در گرجستان است. از تفلیس به راحتی می‌توانید سفرهای کوتاه زمستانی را از دسامبر تا آوریل تجربه کنید. البته بارش برف در جاده می‌تواند رانندگی را آهسته کرده و این راه دو ساعت بیشتر طول بکشد. قبل از حرکت هم باید مطمئن شوید طوفان جاده را نبسته باشد. متوسط ارتفاع منطقه کوهستانی  1133 متر است و این یعنی طوفان‌ها می‌تواند شدید باشد. شما می‌توانید با تور گرجستان زمستانی به یاد ماندنی را تجربه کنید.

 

چگونه به گودائوری برسید

شما با وسیله‌های مختلف مثل مارشوتکا، اتوبوس، و یا ماشین شخصی به گودائوری بروید و یا اگر مایل هستید از وسایل حمل و نقل عمومی در تفلیس استفاده کنید. بیشتر افراد اسکی‌باز با اتوبوس و یا در غالب تورهای سازماندهی شده با اتوبوس سفر می‌کنند. در حالی که سفر با تاکسی 42 دلار برای شما هزینه در بر دارد، و بلیط مارشوتکا 4 دلار برای هر نفر است. اتومبیل‌های اجاره برای ماشین‌هایی مثل تویوتا 64 دلار و لندکروز 72 دلار برای هر روز هزینه در بر خواهند داشت. اما این قیمت‌ها در زمستان شامل 20 درصد تخفیف می‌شوند. بهتر است قبل از رفتن به این پیست اسکی مقاله راهنمای سفر زمستانه به گرجستان را حتما مطالعه فرمایید.

 

 

 

قیمت تلسی

گودائوری برای رسیدن به دامنه‌های بالاتر دارای 7 مسیر تلسی است. در دامنه‌های پایین دست این آسانسورها به صورت تله‌کابین و اتاقک هستند اما در مسیرهای بالا دست تنها به شکل صندلی‌های فضای باز هستند. وقتی به سمت بالا حرکت می‌کند وزرش باد زمستانی شما را احاطه می‌کند و سرما به تن‌تان خواهد نشست. بنابراین مطمئن شوید که لباس گرم می‌پوشید و با آمادگی بالا می‌روید. اسکی‌بازان که تجهیزات لازم دارند بهتر است با خودشان لباس ببرند زیرا اسکی گودائوری آنقدرها هم در ارائه تجهیزات کامل نیست. بلیط‌های روزانه حدود 13 دلار برای بزرگسالان و 8 دلار برای کودکان به فروش می‌رسند. به طور معمول ساعت کار پیست اسکی گودائوری از ساعت 10 صبح تا 5 عصر در طول هفته و اسکی شبانه برای آخرهفته‌ها است. البته این برنامه با توجه به شرایط ویژه و تعطیلات متغیر بوده و می‌تواند با برنامه‌های فوق‌العاده در دسترس قرار بگیرد.

 

بخوانید: پوشش مناسب برای سفر به گرجستان

 

 

کجا اسکی کرایه کنید؟

در کودائوری چند اقامتگاه وجود دارد اما هر دو هتل بزرگ‌تر آن یعنی هتل مارکو پولو و هتل Carpe Diem، تجهیزات اسکی شامل چکمه و تخته را برای کرایه ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید تجربه بهترین سفر زمستانی همراه با خانواده را داشته باشید به مکانی که مقابل سوپر مارکت گودائوری پارتنرز وجود دارد بروید و تجهیزات اسکی همراه با کلاه ایمنی را که با قیمت حدود 10 دلار در روز اجاره می‌دهد را برای خود و خانواده تهیه کنید.

 

 

شب را بمانید

هتل مارکو پولو گودائوری انتخابی مناسب و دوست داشتنی است که قیمت یک شب اقامت در آن حدود 125 دلار خواهد بود. هتل Carpe Diem نیز اقامت برای یک شب در اتاق دو نفره را با قیمت 125 دلار در دسترس قرار می‌دهد. اما هتل نیو گودائوری استودیویی مقرون به صرفه را برای شبی 40 دلار ارائه می‌دهد. حال آن که بسیاری از پیشنهادات در گودائوری از 22 دلار شروع می‌شوند و غالبا جای خالی زیادی هم دارد. بنابراین شما برای اقامت نباید مشکلی داشته باشید.

 

بخوانید: راهنمای خرید سیم کارت در گرجستان

 

 

مسیرها و رده‌بندی‌ها

گودائوری یکی از بهترین نقاط گرجستان برای سفر زمستانی است. برف نشسته در مسیرها گاها به 1.5 متر هم می‌رسند و زمینه خوبی برای تفریح فراهم می‌کنند. مسیرها به خوبی محافظت و نگه‌داری می‌شوند. همچنین برای هر اسکی‌ باز با سطح مهارت مختلف چیزی برای ارائه وجود دارد. از اسلالوم (اسکی مارپیچ کوچک) تا اسنوبرد و اسکی آزاد همه مسیرها دارای گواهینامه FIS هستند. در فاصله 57 کیلومتری بیرون گودائوری مسیرهای 22 کیلومتری آسان، 25 کیلومتری متوسط و 10 کیلومتری سخت قرار دارند. برف پودری تازه و عدم وجود موانع سنگی تجربه اسکی در این مسیرها را به شدت لذت‌بخش می‌کنند. اگر بودجه دارید و دوست دارید تجربه هیجان‌انگیز و جدیدی کسب کنید هلی‌اسکی را امتحان کنید. Heliksir پکیج Powder Intro را با قیمت 575 دلار برای هر شخص ارائه می‌دهد که شامل 3 نوبت اسکی در یک روز می‌شود.

 

 

کجا غذا بخورید؟

هتل مارکو پولو دارای رستورانی فوق‌العاده است به علاوه سوپر مارک اسمارت، کافه و غذا در دسترس قرار می‌دهد و اگر در سوییتی با امکانات آشپزخانه اقامت دارید می‌توانید مقدمات پخت غذا را نیز خریداری کنید. همچنین از سال 2007 شرکت Mtvrali Alubali با قیمت‌های مناسب، غذا و خدمات عالی ارائه می‌دهد. حتی ممکن است زیر ایستگاه کابلی دوم در آخرهفته‌ها اجرای موسیقی زنده و نمایش و برخی مسابقات سرگرم کننده را هم پیدا کنید.

 

 

تماس اضطراری

واحد فوریت‌های پزشکی گودائوری متخصصان و تجهیزات پزشکی را در دسترس شما قرار می‌دهد تا ضمن لذت بردن از ماجراجویی‌های کوهستانی‌تان، احساس امنیت و آرامش خاطر داشته باشید. آنها عمدتا ایستگاه کمک‌های اولیه و امداد و نجات بیمارستان تفلیس دارند. بنابراین اگر در خطر بودید با شماره 112 تماس بگیرید.

 

بخوانید: معرفی قلعه‌های با شکوه گرجستان

 

مطالب مرتبط