8 بازار معروف در چیانگ مای تایلند

تایلند، دارای بازارهای متنوع و هیجان‌انگیزی است. بعنوان مثال، در مقاله آشنایی با بهترین بازارهای شبانه تایلند، می‌توانید با شماری از این بازارها آشنا شوید. اما تعداد کمی از آنها به اندازه بازارهای چیانگ مای، واقع در منطقه شمالی تایلند جذاب و متنوع هستند. اگر با تور تایلند سفر می کنید، پیشنهاد می‌کنیم بیایید با هم به گشت و گذار در بهترین بازارهای چیانگ مای تایلند بپردازیم.

 

Sunday Market

یکشنبه بازار چیانگ مای، از دروازه Tha Pae شروع می‌شود و در طول جاده Ratchadamnoen امتداد دارد. این بازار، با انواع آثار هنری دست‌ساز فروشندگان محلی و انواع و اقسام خرده‌ریزهای باارزش پر شده است. نوازندگان نیزعصر هر یکشنبه، به اجرا در این بازار می‌پردازند.

گفتنی است که Tha Pae Gate و معبد Wat Sum Pow که در تقاطع جاده Rachadamnoen و جاده Ratpakinai واقع شده‌اند، با طیف گسترده‌ای از رستوران‌ها و غرفه‌های مواد غذایی احاطه شده‌اند و انواع مختلفی از غذاها را از سوشی و نودل گرفته تا پنکیک و کالباس ارائه می‌دهند. یکشنبه بازار، یکی از محبوب‌ترین و بهترین بازارهای چیانگ مای خصوصا برای گردشگران است. شما می‌توانید بین ساعت 5 تا 10 عصر یکشنبه هر هفته، به این بازار بروید.

آدرس: Rachadamnoen Rd, Si Phum, Mueang Chiang Mai District, Chiang Mai 50200, Thailand, Chiang Mai, Thailand

 

 

Saturday Market

بازار خیابان Wualai، شنبه هر هفته از ساعت 4 بعد از ظهر تا 11 شب، روبروی دروازه چیانگ مای برگزار می‌شود. این بازار، شبیه به یکشنبه بازار است و طیف وسیعی از کالاهای دست‌ساز، از چوب‌های مختلف گرفته تا تزئینات و آثار هنری را ارائه می‌دهد. رفتن به این بازار تجربه متفاوت از سفر به چیانگ‌مای را برای شما رقم خواهد زد.

انواع مغازه‌های ظروف نقره‌ای در این خیابان یافت می‌شوند که زیور آلات و مجسمه‌هایی حرفه‌ای با نقوش زیبا را در معرض دید علاقمندان قرار می‌دهند. در ضمن، میدان خیابان کناری پر از غرفه‌های غذا است. بعلاوه فضای آرام باعث می‌شود که ضمن خرید، با خیال آسوده در حوالی این منطقه به قدم زدن بپردازید.

آدرس: Wualai Road, Chiang Mai, Thailand

 

بخوانید: معرفی بهترین مراکز خرید در پوکت

 

 

Warorot Market

بازار Warorot  که با نام "Khad Luang" نیز شهرت دارد، یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین بازارهای چیانگ مای و یک مقصد مهم برای دوستداران غذا است. این بازار، در یک ساختمان چند طبقه واقع شده است. طبقه‌های بالا به لباس و کالاها اختصاص داده شده است، در حالی که غرفه‌های مواد غذایی در طبقه همکف قرار دارند. این بازار، به دلیل عرضه گسترده غذاهای تایلندی به خصوص غذاهای شمالی تایلند مشهور است. در خارج از ساختمان، بازدیدکنندگان می‌توانند غرفه‌های میوه و سبزیجات تازه را بیابند. این بازار، همه روزه از ساعت 5 عصر تا 11 شب باز است.

آدرس: Chang Khlan, Muang Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

 

 

Sompet Market

این بازار به طور عمده، مواد غذایی و میوه و سبزیجات تازه را ارائه می‌دهد و مورد علاقه و ایده‌آل بسیاری از مردم چیانگ مای و گردشگران است. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید در این شهر مقاله ۱۰ نکته مفید برای خرید خوب در تایلند را مطالعه فرمایید. همچنین در کنار غذای تازه، انواع غرفه‌های غذاهای گرم، میان وعده‌های خوشمزه و اسموتی‌های سالم را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهند. بعلاوه، بازدید کنندگان می‌توانند طعم غذاهای سنتی شمالی تایلند را در بهترین رستوران‌های تایلندی و بین‌المللی که در نزدیکی این بازار است تجربه کنند. این بازار، همه روزه از ساعت 4 بعد از ظهر تا 12 شب باز است.

آدرس: Soi 6, Th Moon Muang, Chiang Mai 50000 Thailand, Chiang Mai, Australia

 

 

JJ Market

این بازار مدرن با جوی آرام، در شمال شهر قدیمی در جاده Assadathon واقع شده است و کالاهای شیک و متنوعی را ارائه می‌دهد. در داخل ساختما‌ن‌های مختلف این بازار، بازدیدکنندگان می‌توانند انواع مغازه‌های عتیقه فروشی را پیدا کنند که همه چیز را از مبلمان تا مجسمه‌ها و صنایع دستی به فروش می‌رسانند. اطراف این بازار نیز، مملو از رستوران‌ها و کافه‌هایی است که بسیار مورد علاقه مردم محلی است. این بازار همه روزه از 8:30 صبح تا 8 شب باز است.

آدرس: Chang Phueak, Mueang Chiang Mai District, Chiang Mai 50300, Thailand, Chiang Mai, Thailand

 

بخوانید: خرید ابریشم تایلندی در چیانگ مای

 

 

Muang Mai Market

بازار Muang Mai، احتمالاً بهترین بازار عمده‌فروشی در شهر چیانگ مای است و دامنه محصولات تازه آن نه تنها چشمگیراست، بلکه هوش از سر هر بیننده‌ای می‌برد. هم کیفیت و هم قیمت‌ها، بسیار عالی هستند و بیشتر کالاها تنها چند دلار قیمت دارند. این بازار، در قسمت شمال شرقی شهر قدیمی واقع شده و از انواع غرفه‌ها و میزهای تزیین شده با میوه و سبزیجات رنگارنگ تشکیل شده است. علاوه بر این، می‌توانید فروشندگان گوشت و ماهی را نیز در این مکان بیابید. شما می‌توانید همه روزه از ساعت 12 صبح تا 11 شب، به این بازار مراجعه نمایید.

آدرس: Witchayanon and Mueang Samut Road, Chang Moi, Chiang Mai, Thailand, Chiang Mai, Thailand

 

 

Night Bazaar

بازار شبانه چیانگ مای، معروف‌ترین بازار شهر و یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های شبانه آن است. غرفه‌ها معمولاً کالاهای توریستی نظیر لباس، کارد و چنگال‌های توریستی، جواهرات، محصولات دست‌ساز، CD، پرتره‌ها و غیره را به فروش می‌رسانند. از آنجا که این بازار یک مکان گردشگری محبوب نیز به شمار می‌آید، مهم است که مهارت‌های چانه‌زنی خود را تقویت کنید. زیرا فروشندگان مطمئناً به شما تخفیف خواهند داد. در ضمن اطراف این بازار، پر از رستوران‌های بین‌المللی و تایلندی است.

آدرس: Chang Moi Sub-district Chiang Mai, 50100, Thailand

 

بخوانید: ۷ مرکز خرید مشهور و دیدنی در کرابی

 

 

همانطور که اشاره شد، گردش در بهترین بازارهای چیانگ مای تایلند، یکی از جاذبه های بسیار محبوب این شهر شمالی زیباست و هر ساله گردشگران بیشماری را بابت این امر به این منطقه می کشاند. در سفر با تور تایلند، از این بازارهای رنگارنگ و زیبا غافل نشوید.

 

مطالب مرتبط