بهترین تجارب اکوتوریسم در تایلند

براساس گزارش انجمن بین‌المللی اکوتوریسم، "اکوتوریسم، مسافرت مسئولانه به مناطق طبیعی برای حفاظت از محیط زیست و بهبود زندگی مردم محلی است و همچنین شامل تفسیر و آموزش می‌شود."

این بدان معناست که اکوتوریسم، بسیار فراتر از سفر به دور دنیا و گشت و گذار است. اکوتوریسم، اطمینان می‌دهد که بازدید شما تأثیر مثبتی بر جامعه محلی خواهد گذاشت. این امر هم شامل مردم محلی، و هم منابع طبیعی و حیات وحش آنها می‌شود.

در این مقاله قصد داریم که با بهترین تجارب اکوتوریسم در تایلند آشنا شویم. اگر با تور تایلند سفر می‌کنید و علاقمندید که در سفر خود، اثری مثبت بر محیط زیست این کشور بگذارید، این مقاله اطلاعات مفیدی را برایتان دربر خواهد داشت. با این حال اگر به دنبال اطلاعات تکمیلی در این رابطه می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما مقاله با بهترین تجربه‌های اکوتوریسم در چیانگ مای تایلند آشنا شوید را نیز مطالعه کنید.

 

پارک طبیعت The Elephant

این پارک در دهه 1990 در چیانگ مای افتتاح شد و از آن زمان، بطور مداوم یک پناهگاه برای فیل‌ها در تایلند و یک مرکز نجات برای مقابله با بدرفتاری با فیل‌ها در سراسر کشور فراهم کرده است. تقاضای توریست‌ها برای تعامل با فیل‌ها و سواری گرفتن از آنها، باعث آسیب رسیدن به این سرمایه ملی تایلند و کاهش طول عمر این موجودات شده است.

 پارک طبیعت فیل، مردم را دعوت می‌کند تا در مورد این گونه عوامل تخریب اطلاعات کسب کرده و با فیل‌ها به شکلی مسئولانه در تعامل باشند. موقعیت این پارک که در چیانگ مای واقع شده است، که باعث رشد مراکز اکوتوریسم در پوکت، ساموئی و کامبوج نیز شده است.

 

بخوانید: ۸ برتری چیانگ مای نسبت به بانکوک

 

 

برنامه حفاظتی New Heaven Reef

سازمان مربوطه که در بهشت غواصی Koh Tao واقع شده، طیف کاملی از فعالیت‌های حفاظت از دریاها را انجام می‌دهد. این فعالیت‌ها، از نگهداری صخره های مرجانی گرفته تا مراقبت از جوجه‌های لاک پشت را شامل می‌شوند. اگر به غواصی و دنیای زیر آب علاقه دارید پیشنهاد میکنیم مقاله ۶ جزیره‌ در کرابی برای غواصی را بخوانید. این سازمان همچنین در این رابطه، فرصت‌های بی‌نظیری را برای شرکت در پروژه‌های روزانه برای علاقمندان فراهم می‌کند.

 

 

پروژه The Gibbon Rehabilitation

پروژه توانبخشی گیبون در پوکت، به عنوان یک بخش تحقیقاتی از بنیاد نجات حیوانات وحشی تایلند تأسیس شده است. هدف از این پروژه، نجات و توانبخشی گیبون‌هایی است که به طور غیرقانونی به اسارت گرفته شده‌اند و نیز جلوگیری از بدرفتاری با آنها و آموزش مردم در تجارت غیرقانونی حیات وحش است.

محوطه سبز در نظرگرفته شده برای این پروژه، برای بازدید عموم آزاد است. این پروژه همچنین به مشارکت عمومی نیاز دارد، به این معنا که از علاقمندان و گردشگران می‌خواهد در صورت مشاهده بدرفتاری با گیبون‌ها، عکس تهیه کنند و برای پیگیری به ایمیل مسئولان این پروژه ارسال نمایند. 

 

بخوانید: دلایلی جالب برای سفر به تایلند

 

 

Trash Hero Thailand

این سازمان غیردولتی جهانی، ریشه‌های خود را از تایلند گرفته است. در ابتدا گروه کوچکی از علاقمندان محیط زیست، شروع به سازماندهی افراد جامعه برای تمیز کردن هفتگی ساحل کردند. امروزه بیش از 50 سازمان در 9 کشور در این رابطه وجود دارند که تقریبا نیمی از آنها، در خود تایلند واقع شده اند. افراد این سازمان به طور هفتگی، برای جمع‌آوری زباله و طیف وسیعی از پروژه‌های خلاقانه دیگر جمع می‌شوند و از افراد محلی و گردشگران در این رابطه کمک می‌گیرند.

 

 

بنیاد The Soi Dog

نگرش و رفتار نسبت به سگ‌ها در تایلند، به تدریج با گذشت زمان تغییر کرده است. در گذشته، استفاده از سگ‌ها و فروش گسترده آنها، به عنوان گوشت خوراکی به بازارهای ویتنام یا چین انجام می‌شد. اما اخیراً واکنش‌های عمومی، این سیاست را محدود کرده است. امروزه، بنیاد The Soi Dog یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌هایی است که از افراد داوطلب، برای مدیریت و حمایت از سگ‌های خیابانی تایلند و برآوردن نیازهای پزشکی آنها کمک می‌گیرد.

 

بخوانید: تجربه کارهای هیجان‌انگیز در سفر به بانکوک

 

 

Bangkok Tree House

این هتل ساخته شده از مواد سازگار با محیط زیست که منابع انرژی طبیعی را به کار می‌گیرد، با هدف حذف انواع زباله به فعالیت پرداخته است و به "ریه سبز بانکوک" شهرت دارد. این مکان، در کنار رودخانه چائوپرایا در منطقه‌ای آرام و جنگلی در حاشیه بانکوک واقع شده است.

چوب‌های قابل احیا در این ساختمان، چراغ‌های فضای بیرونی که با انرژی باد و خورشید کار می‌کنند، گیاهان تمیزکننده هوا که در اتاق مهمانان برای تصفیه هوا درنظر گرفته شده‌اند و حذف زباله‌ها از رودخانه چائو پرایا، از جمله خدمات این هتل به اکوتوریسم تایلند هستند.

 

 

Akha Ama Coffee

سالها پیش یکی از ساکنان Akha hilltribe  برای ایجاد شغل، تولید بیشتر در راستای ارتقای اقتصاد محلی در منطقه و خدمت به اکوتوریسم تایلند، یک شرکت تولید قهوه راه‌اندازی کرد. امروزه این مرکز، به کشاورزی پایدار در سرزمین‌های اجدادی خود ادامه می‌دهد. یک سفر سه روزه، گردشگران را به آشنایی با زندگی روزمره کشاورزان قهوه دعوت می‌کند و آنها را با پیچ و خم‌های این تجارت آشنا می‌نماید.

 

بخوانید: نکاتی برای سفر ارزان به بانکوک

 

 

Ko Yo Homestay

در حالی که بازدید از روستای hilltribe در شمال در حال حاضر افزایش است، ساکنان جزیره Ko Yo در جنوب تایلند نیز فعالیت‌های فراگیری را در راستای گردشگری ارائه می‌دهند. این فعالیت‌ها که شامل ارائه اطلاعات تاریخی، طبیعت باورنکردنی و هماهنگی فرهنگی‌شان با منابع طبیعی است. اقتصاد جامعه محلی، حول و حوش ماهیگیری پایدار و زراعت و تولید محصولات ارگانیک شکل گرفته است. بازدیدکنندگان این فرصت را دارند که به پرورش گیاهان ارگانیک کمک کنند و ببینند که چگونه زنان محلی برای حفظ میوه از آفات عمل می‌نمایند.

 

 

در این مقاله به معرفی بهترین تجارب اکوتوریسم در تایلند پرداختیم. در نهایت جالب است بدانید که امروزه تعداد مسافرانی که تصمیم می‌گیرند فعالیت‌های گردشگری پایدار داشته و در خدمت اکوتوریسم باشند، افزایش یافته است.

مطالب مرتبط