دلایلی که باید از بالی دیدن کنید

در بین بیش از 17 هزار جزیره کوچک و بزرگی که اندونزی در خود جای داده بالی از لحاظ گردشگری همچون نگینی بین آن‌ها می‌درخشد. البته صدها مقصد زیبا و جذاب دیگر هم وجود دارد اما در تمام طول سال هزاران نفر تنها جذب بالی می‌شوند. اگر قصد دارید به سفری گرمسیری بروید ما در اینجا دلایلی می‌آوریم که چرا باید با تور بالی سفر کنید.

 

سواحل شگفت‌انگیز

فهرستی از سواحل فوق‌العاده و بی‌پایان بالی احتمالا مهم‌ترین دلیل برای سفر به این مقصد گرمسیری باشد. هر کدام از این سواحل زیبایی و ویژگی خاص و منحصر به فرد خودشان را دارند. از شن و ماسه‌های نرم و طلایی گرفته تا صخره‌های سنگ آهکی و فعالیت‌های تفریحی آبی و ساحلی انتخاب‌ها بر حسب سلیقه و خواست شما متنوع است. از محله‌های اصلی مثل کوتا و نوسا دوآ، تا سواحل دنج و دور افتاده هر جایی خواستید امکانات رفت و آمد وجود دارد. خانواده‌های دارای فرزند، زوج‌های جوان و افرادی که به دنبال رفع تنش‌های زندگی روزانه‌شان هستند عاشق سواحل بالی می‌شوند.

 

بخوانید: بهترین تفریح‌ها در کرُبُکان بالی

 

 

فرهنگ مجذوب‌کننده

زیبایی‌های بالی فراتر و عمیق‌ترین چیزی‌ست که از ظاهر آن نشان می‌دهد. در واقع فرهنگ و سنت غنی این جزیره توریستی هنوز بین مردم نبض زنده‌ای دارد که گردشگری نه تنها نتوانسته آن را از بین ببرد بلکه خود به عنوان ویژگی برجسته و مجذوب کننده‌ای عمل می‌کند. در طول سال این جزیره میزبان جشن‌ها و جشنواره‌های متعددی‌ می‌شود و احتمال این که یکی از آن‌ها هم‌زمان با سفر شما باشد هست. شما می‌توانید از بالی با لمس فرهنگ معماری، موسیقی، رقص و آواز لذت ببرید.

 

 

صحنه مذهبی پر جنب و جوش

بالیایی‌ها مردمی مذهبی و عمدتا هندو هستند که در خانه‌هایشان معبدی کوچک برای نیایش دارند و هر روز زمانی را به نماز خواندن در مکان‌های مقدس بالی مشغول می‌شوند. تورهای معبدگردی نه برای جاذبه‌های مذهبی بلکه برای آشنایی با فرهنگ و تماشای معماری‌های زیبای آن‌ها از محبوبیت زیادی بین گردشگران برخوردار هستند. از معابد باشکوه مشرف به اقیانوس گرفته تا مجموعه‌ای بزرگ و آرامش‌بخش در کوه، نباید بازدید از معابد بالی را از دست داد.

 

 

ماجراجویی‌های بی‌پایان

هر تفریح وماجراجویی که فکرش را می‌کنید در بالی قابل اجراست. تخته‌ای بردارید و به شنا و موج‌سواری بروید و ماجراجویی خودتان را رقم بزنید. از صخره‌ها بالا بروید، از آبشارها دیدن کنید و لباس غواصی بپوشید و کف اقیانوس را از نزدیک ببینید، کافی است اراده کنید تا انجام آن محیا شود. اگر می‌خواهید ماجراجویی‌های آرام‌تری داشته باشید همراه همسرتان در ساحل قدم بزنید و یا دوچرخه سواری کنید.

 

بخوانید: مسیرهای پیاده‌روی و صعود اطراف اوبود

 

 

زیبایی‌های طبیعی متنوع

به جز سواحل زیبای بالی و معابد خیره‌کننده اش زیبایی‌های طبیعی فراوان دیگری هم دارد. از مناطق کوهستانی باشکوه با فضای سرسبز گرفته تا دریاچه‌های زیبا، آبشارهای تماشایی، مزارع برنج نفسگیر، باغ‌های گل، دره‌های مخفی و ده‌ها موهبت طبیعی دیگر شما را در این جزیره بهشتی غافلگیر می‌کنند.

 

 

اسکان عالی

با توجه به طبیعت منحصر به فرد بالی، اقامت در آن به یادماندنی و فوق‌العاده خواهد بود. از هتل‌های رویایی و آنچنانی گرفته تا اقامتگاه‌های مقرون به صرفه، توسعه دهندگان برای ایجاد مکان‌های برجسته، مجهز و لذت‌بخش برای اقامت چیزهای زیادی تهیه و تدارک دیده‌اند. قطعا باورش 

 

بخوانید: بهترین استودیوهای یوگا در بالی

 

 

صحنه غذایی دلپذیر

آب و هوای مناسب، خاص حاصلخیز به علاوه دستورالعمل‌های سنتی و جذاب باعث تشکیل فرهنگ غذایی برجسته و خوشمزه در بالی شده است. بسیاری از سرآشپزهای بین‌المللی برای یادگیری، ایجاد و اصلاح دستور‌العمل‌ها به بالی کشیده می‌شوند. در نتیجه محله‌هایی که با رستوران‌ها محصور شده‌اند خود به تنهایی دارای مفاهیم خاصی هستند. در بالی هیچ کمبودی برای انواع رستوران‌های بین‌المللی مثل آمریکایی، مکزیکی، یونانی، چینی، فرانسوی، هندی و حتی وگان و گیاه‌خواری حس نخواهید کرد.

 

 

فرصت‌های خرید بی‌پایان

از سوغات سنتی خانگی گرفته تا لباس‌های طراحان درجه یک، شما در بالی فرصت‌های خرید زیادی دارید. هر انتظاری که از خرید در بالی دارید می‌توانید در بازارهای هفتگی، سنتی و یا خیابانی تا مراکز خرید لوکس و آنچنانی دنبال کنید. البته شکی نیست که گردشگران اروپایی با ارزش پولی بالا بیشترین سود را از خرید در این جزیره خواهند کرد. با این همه بد نیست چمدانی اضافی همراه خود داشته باشید تا جا برای لوازم و لباس‌هایی که می‌خرید داشته باشید.

 

بخوانید: آشنایی با زیباترین محله‌های توریستی بالی

 

 

مردم مهمان‌دوست

قریب به اتفاق افرادی که به بالی سفر کرده‌اند معتقدند این جزیر گرمسیری دارای مردمانی مهربان و مهمان‌دوست است. دوست شدن با آن‌ها نیز عموما آسان است زیرا بومی‌ها علاقه دارند با گردشگران هم‌صحبت شوند. ایجاد ارتباط با محلی‌ها اقامت را آسان‌تر کرده و حس بودن در جایی آشنا و امن را تلقین می‌کند.

 

مطالب مرتبط