۵ تفریح جذاب در برجومی گرجستان

گرجستان کشوری زیبا با طبیعتی بکر است که با وجود رونق گرفتن صعنت گردشگری در آن، هنوز بخش‌های زیادی از آن دست نخورده باقی مانده است. بیشتر گردشگران معمولی خیلی اهمیت نمی‌دهند که به طبیعت بکری می‌روند یا نه، بیشتر آن‌ها می‌خواهند دسترسی راحت‌تری به جایی زیبا داشته باشند. احتمالا برجومی به عنوان سفرهای روزانه از تفلیس، استراحت‌های آخر هفته یا مقصد تعطیلاتی دور می‌تواند برای طبیعت دوستان و انزوا طلبان انتخاب فوق‌العاده‌ای باشد. در سفر با تور گرجستان می‌توانید طبیعت بی‌نظیر برجومی را بگردید.

 

پیاده‌روی و صعود در پارک ملی برجومی- خاراگائولی

پارک ملی برجومی با وسعت زیادش بزرگترین و جز مهم‌ترین پارک‌های طبیعی گرجستان است که با حمایت دولت آلمان و صندوق جهانی حیات وحش تاسیس شده است. این پارک وسیع دارای مسیرهای پیاده‌روی و گردشی مختلفی است که بین 4 هزار تا 2642 متر طول دارند. گردشگران در این مسیرها بین یک تا چند روز گردش و کمپ را تجربه می‌کنند. برخی از این مسیرها دارای درجه سختی زیادی هستند و نیاز به مهارت و تجربه دارند در حالی که برخی از آن‌ها در سطح متوسط و یا آسانی هستند و افراد عادی بدون آمادگی قبلی می‌توانند در آن‌ها حرکت کنند. در طول مسیرها پناهگاه‌های توریستی، نقاط پیکنیک و مکان‌های کمپینگ در گرجستان ترتیب داده شده تا افرادی که در مسیرهای چند روزه طولانی حرکت می‌کنند جایی برای اسکان و استفاده از تسهیلات داشته باشند. به علاوه در تمامی این مسیرها جایگاه روشن کردن آتش هم برای ایجاد گرما و پخت و پز وجود دارد. این مسیرها در تمام طول سال کار می‌کنند.

 

بخوانید: بازدید از پارک ملی لاگودخی در گرجستان

 

 

دوچرخه سواری در پارک ملی برجومی- خاراگائولی

فرقی نمی‌کند به دنبال دوچرخه‌سواری در مسیرهای تعیین شده باشید و یا بخواهید با ماجراجویی‌های دوچرخه سواری توانایی‌هایتان را به چالش بکشید به هر حال هیچ جایی بهتر از پارک ملی برجومی را پیدا نخواهید کرد. بنابراین بهتر است فرصت بررسی مسیرهای دوچرخه سواری این پارک را از دست ندهید. مسیرهای این پارک ملی به شدت زیبا و دیدنی هستند و ماجراجویی‌های چالش برانگیز و هیجانی جذابی را ارائه می‌دهند که به سختی بتوانید یاد و خاطره آن را فراموش کنید. به علاوه شما می‌توانید با دوچرخه و صد البته با رعایت نکات ایمنی به ارتفاعات چشمگیری دست پیدا کرده و عکس‌های فوق‌العاده‌ای از جنگل بیاندازید. شاید برای گروه‌های خانوادگی همراه با کودکان مسیرهای سخت آن توصیه نشود اما صد در صد گروه‌های بزرگسال عاشق مسیرهای این پارک می‌شوند.

 

بخوانید: بهترین نقاط گرجستان برای پیاده‌روی روزانه و صعود

 

 

رفتینگ در رودخانه متکواری

برای شروع در اینجا شما دو انتخاب دارید ویلای کوابیشوهی و منطقه سد چیتاخوی. قایق سواری در رودخانه متکواری در بروجومی حدود 20 دلار قیمت دارد. این ماجراجویی شامل قایق‌های رفتینگ، تجهیزات رفتیگ (کاپشن قایقرانی، کلاه ایمنی، کفش) و کمک مربی رفتینگ می‌شود. این قایق‌ها 6 نفر ماجراجو و یک مربی را در خود جای می‌دهند. اگر تعداد شما زیاد و در گروه‌های دوستانه ماجراجو هستید می‌توانید دست جمعی برای رفتینگ بروید و از تخفیفات آن‌ها برای گروه‌های پرجمعیتی که می‌خواهند همگی در کنار هم قایق‌رانی کنند در نظر گرفته‌اند. رفتینگ یکی از آن فعالیت‌های ماجراجویانه فضای باز است که برخلاف ظاهر خشن و خطرناکش شدیدا هیجان‌انگیز بوده و به تخلیه انرژی شما کمک می‌کند. رفتن به این ماجراجویی منحصربه فرد در گرجستان به فرد را پشت گوش نیاندازید.

 

 

اسب سواری

در اینجا فرصت‌های مختلف اسب سواری وجود دارد که با توجه به سطح تجربه و توانایی‌های شما قابل تنظیم و انتخاب هستند. بسیاری از جاده‌ها و مسیرهای پیاده‌روی در سراسر پارک ملی برای اسب سواری در دسترس هستند. به علاوه پارک، راهنمایی برای تنظیم برنامه اسب سواری‌تان در اختیارتان قرار می‌دهد که شامل مناطق راندن، اردو زدن، و چراندن اسب‌ها می‌شود. این خیلی مهم است که درباره تجربیات قبلی‌تان با راهنما صادق باشید زیرا او می‌تواند با دید بهتری تیم را در بهترین مسیر هدایت کند.

 

بخوانید: سرگرمی‌های مهیج در پارک واکه تفلیس

 

 

اسنو شوزینگ

دو مسیر برای راه‌پیمایی برفی وجود دارد که از مسیر جنگل‌های همیشه سبز عبور می‌کنند. یکی از این مسیرها 6 کیلومتر طول داشته و پیمودن آن 4 ساعت طول می‌کشد. این مسیر که از بهترین مسیرهای پیاده روی کوتاه در گرجستان است دارای میزان متوسط سختی است. هرچند که می‌توان با میانبر رفتن مسیر را کوتاه کرد. اما دومین مسیر 15.5 کیلومتر طول داشته و پیمودن آن از شروع تا پایان 2 روز به طول می‌انجامد. روز اول مسیر از ایستگاه نگهبانی لیکانی شروع شده و 6 تا 7 ساعت طول می‌کشد. در حالی که روز دوم مسیر از ایستگاه چیتاخوی آغاز شده و به طور متوسط بعد از پیمودن 5 تا 6 ساعت به اتمام می‌رسد.

 

مطالب مرتبط