بازدید از مهم‌ترین نقاط تاریخی ترکیه

ترکیه به خاطر جاذبه‌های دیدنی همچون ایاصوفیه در استانبول و افسوس شهرت زیادی دارد اما دیدنی‌های این کشور خیلی بیشتر از این حرفاست ولی متاسفانه زیر سایه نام‌های بزرگ در حق بقیه کم لطفی می‌شود. گردشگران می‌آیند و می‌روند بدون آن که بدانند درست کنار گوش‌شان مکان‌های دیدنی جالب دیگری هم وجود دارد. از شهرهای پنهان باستانی گرفته تا شگفتی‌های طبیعی، ما برخی از نقاط جایگزین را انتخاب کردیم تا در سفر با تور ترکیه از آن‌ها دیدن کنید.

 

استانبول، بویوک‌آدا، خانه تروتسکی

جزایر پرنس در استانبول اقامتگاه‌های آرام و منحصر به فردی هستند که فرار از شلوغی مرکز شهر استانبول را فراهم می‌آورند که میتوانید با تور استانبول از آنها دیدن کنید. مخصوصا بویوک‌آدا با مناظر زیبا و دیدنی‌اش بیش از بقیه مورد بازدید قرار می‌گیرد. در سال 1929 زمان انقلاب مارکسیستی لئون تروتسکی به استانبول آمد و به مدت 4 سال در بویئک‌آدا زندگی کرد. در طی این مدت او مشغول نوشتن کتاب خود راجب تاریخ انقلاب روسیه بود. خانه او یکی از ساختمان‌های قدیمی و زیبای جزیره است که نمایی دیدنی به آب‌های آبی دارد. خانه تروتسکی به قیمت 4 میلیون دلار به فروش گذاشته شده است.

 

بخوانید: معرفی ۳ دریاچه با تفریح ساحلی در استانبول

 

 

شهر زیرزمینی اوزکُنانک

کاپادوکیا به خاطر دو شهر زیرزمینی تاریخی خود یعنی کایماکلی و درینکویو شهرت پیدا کرده اما شهر زیرزمینی اوزکناک دارای ویژگی‌هایی‌ست که آن را کاملا از این شهرها جدا می‌کند و از باستانی‌ترین شهرهای دنیا است. این مکان که در سال 1972 توسط یک کشاورز کشف شد دارای نوعی از سیستم ارتباطی‌ست که به مردم این امکان را می‌دهد تا از طبقه‌های بالا و پایین با هم صحبت کنند.

 

 

Kaleüçağız Köyü

قدمت مقبره‌های باستانی در نزدیکی روستای Kaleüçağız هنوز ناشناخته مانده، اما گمان می‌رود که قدمت آن‌ها به  4 قرن قبل از میلاد مسیح باز گردد و از برجسته‌ترین مقبره‌های تاریخی دنیا به حساب می‌آیند. گورستان، تابوت‌های سنگی آهکی و مقربه‌های سنگی همگی در نزدیکی آب قرار گرفته و منظره‌ای واقعا دیدنی به وجود آورده‌اند.

 

 

شانلی اورفه ، بالیکلی‌گول

این دریاچه کوچک محل زندگی تعداد زیادی ماهی‌های کپور مقدس است. این دریاچه به خاطر ساختار چشمگیر مسجد خلیل‌الرحمان که درست در کناره آن واقع شده نیز اهمیت زیادی پیدا کرده است. طبق افسانه‌ها اینجا محل اعدام ابراهیم بود اما به اذن خدا آتش عظیم تبدیل به دریاچه پر از ماهی شد.

 

بخوانید: تاریخچه برج گالاتا در استانبول

 

 

کیزکالسی

این قلعه که در جزیره‌ای کوچک در ساحل استان مرسین واقع شده دارای منظره‌ای خیره‌کننده است و گمان می‌رود که در زمان بیزانس ساخته شده باشد. این قلعه در زمان امپراطوری ارمنی سیلیسیان مورد بازسازی شدیدی قرار گرفت و بعد در سال 1471 به زیر سلطه عثمانی‌ها درآمد.

 

 

کاخ اسحاق پاشا

کاخ اسحاق پاشا یکی از نقاط جذاب و دیدنی ترکیه است که دقیقا در ناکجاآباد قرار گرفته و به وضوح تا اطراف آن هیچ نوع زندگی‌ای وجود ندارد. این بنا که در بین سال‌های 1685 و 1784 ساخته شده به عنوان نمونه نادری از کاخ‌های ترکیه دارای اهمیت بالایی است. البته رسیدن به محل قرارگیری این کاخ دشوار است اما قطعا علاقه‌مندان به معماری و تاریخ از دیدن آن شگفت‌زده می‌شوند.

 

بخوانید: آشنایی با تونل مارماری در استانبول

 

 

آنتالیا، شهر تاریخی المپوس

در مورد المپوس چیزهای زیادی وجود دارد که می‌توان گفت. مثلا این شهر باستانی در انتهای ساحلی زیبا و بین کوه‌ها قرار گرفته است. مسافران تور آنتالیا یک روز از سفرشان را به بازدید از این شهر باستانی و خرابه‌های به جامانده‌ از لیکیان اختصاص می‌دهند.

 

 

آنتالیا، ترمسوس

ترمسوس یکی دیگر از نقاط باستانی جالب و دیدنی در آنتالیاست که ابعاد وسیعش و همچنین منظره رشته کوه‌های اطراف، از آن نقطه‌ای حماسی برای بازدید ساخته است. شاید جالب باشد بدانید این نقطه در ارتفاع بیش از هزار متری از سطح زمین قرار گرفته است.

 

 

شهر باستانی آفرودیسیاس

آفرودیسیاس شهر کوچک مربوط به دوره یونان باستان است که با این که در سال 2017 به ثبت میراث جهانی یونسکو درآمده اما هنوز هم برای بسیاری از گردشگران ناشناخته است. اسم این مکان از نام الهه عشق، آفرودیت گرفته شده است.

 

 

دریاچه اگیردیر

دریاچه اگیردیر در نزدیکی شهری با همین نام قرار گرفته است. این دریاچه که چهارمین دریاچه بزرگ ترکیه محسوب می‌شود در فاصله 186 کیلومتری آنتالیا واقع شده است. این دریاچه مخصوصا در فصل تابستان به عنوان جایی برای انزوا و استراحت شناخته می‌شود. در اینجا مسیر پیاده‌روی سنت پاول وجود دارد که می‌توانید از گردش در آن لذت ببرید. حتما حین حضور در منطقه، از ویرانه‌های یونانی و رومی ساگالاسوس و آنتیوکPisidia دیدن کنید.

 

بخوانید: نقاشی‌های آبرنگی روی گچ در استانبول

 

 

دریاچه وان

 یکی دیگر از مکان‌های دیدنی، زیبا و طبیعی ترکیه دریاچه وان، بزرگ‌ترین دریاچه این کشور است. این دریاچه برای جزیره آکمادار جایی که کلیسای جامع صلیب مقدس در آن وجود دارد، به شهرت رسیده است. این کلیسای قرن دهمی به دریاچه آب شور سودا مشرف است.

 

مطالب مرتبط