برگزاری کریسمس متفاوت و شاد در پکن

برگزاری کریسمس در پکن حتی با وجود سنت‌های اصیل چینی چیز عجیبی نیست. به نظر ما هر کسی باید یک بار هم که شده کریسمس را در پکن بگذراند. افرادی که سال‌های قبل برای کریسمس در پکن بوده‌اند با توجه به غذاها، کارناوال‌ها، فرصت‌های خرید، اجراها و پیاده‌روی تا دیوار بزرگ چین، برای سال‌های بعدی هم برنامه‌ریزی می‌کنند تا باز به این شهر برگردند. با تور پکن سفر کنید و کریسمس را در این شهر بگذرانید.

 

به جشن کریسمس در کلیساهای پکن ملحق شوید

همانطور که بارها و بارها با اسم معماری‌های برجسته پکن به گوش‌تان خورده این شهر از لحاظ ساخت و ساز شهرت جهانی دارد. یکی از مظاهر معماری در این شهر کلیساها هستند. مردم در کلیساها جمع می‌شوند شمع روشن می‌کنند و آواز می‌خوانند. از بهترین کارهای رایگان در پکن بازدید از کلیساهای الهام‌بخش زیر است:

  • ژوانوومن: این کلیسای شگفت‌انگیز که در سال 1904 ساخته شده به کلیسای تصور معصوم هم شناخته می‌شود. این کلیسا در محل کلیسایی که سابقا آدام شال ساخته بود قرار گرفته. کلیسای اولیه در آتش‌سوزی سال 1650 از بین رفت.
  • سنت ژوزف: این عبادتگاه که در محله خرید وانگفوجینگ داجی قرار گرفته را به راحتی می‌توانید پیدا کنید. این بنا در سال 1905 با نمایی رومی ساخته شد. این کلیسا میزبان نقاشی‌های تاریخی Giuseppe Castiglione است.
  • سنت میشل: این کلیسا در سال 1902 به سبک گوتیک و با پنجره‌های بلند و مجسمه‌های فرشته ساخته شده است.

 

بخوانید: معرفی بزرگ‌ترین کلیساهای آسیا

 

 

در دیوار بزرگ چین جینشانگلین پیاده‌روی کنید

در پی گردشی دلچسب در پکن، به سمت دیوار جینشانگلین بروید. به طور کلی بازدیدکنندگان می‌توانند از 7 صبح تا 5 بعد از ظهر به این بخش از دیوار بزرگ دسترسی داشته باشند. در اینجا می‌توانید از تماشای نفسگیر مناظر طبیعی لذت ببرید. رفتن به دیوار بزرگ از اصلی‌ترین فعالیت‌های توریستی پکن است. حالا تصورش را بکنید گردش در کریسمس و حال و هوای بابانوئلی چقدر می‌تواند جذاب باشد. البته در این زمان هوا سرد و خشک است و خیلی خبری از برف نیست.

 

 

در جو شاد سانلیتون غرق شوید

سانلیتون از آن محله‌های پر جنب و جوش شهر است که درروزهای کریسمس جو پر هیاهو و جذابی را به خود می‌بیند برای رفتن به این محله پیشنهاد می‌کنیم مقاله راهنمای گردشگری در محله‌های پکن را مطالعه فرمایید. در سفر به پکن فرصت این را دارید تا در صحنه جشن و شادی آن شیرجه بزنید و در رستوران‌های معروف آن از بهترین غذاها بخورید. اگر می‌خواهید از خریدهای کریسمسی بی‌نصیب نمانید به مرکز خرید دو طبقه تیکو لی بروید و طیفی از برندهای معروف و پرچم‌دار را در دسترس داشته باشید. این محله از هر چیزی که نیاز داشته باشید را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

بخوانید: دیدنی‌های مهم و راهنمای گردشگری شنزن

 

 

بازارهای کریسمسی پکن را بگردید

چین در طول کریسمس سیاستی شبیه به غرب را دنبال می‌کند. یعنی بازدیدکنندگان در بازارها و مراکز خرید از تخفیفات نجومی بهره می‌برند. ساعت‌های طولانی و بازارهایی پر از مردم سراسر دنیا را تصور کنید که به دنبال خریدهایی مقرون به صرفه و باکیفیتند. معلولا بازارهای کریسمس از سمت وزارتخانه‌های آلمان، لهستان، انگلیس و چند نام دیگر حمایت می‌شوند. در بین بازارهای کریسمسی بازار بین‌المللی گل لیانگما از ضرورت بازدید محسوب می‌شود. پس سعی کنید وقتی برای دیدن آن باز کنید.

 

 

در جشن غذا و نوشیدنی شرکت کنید

یکی از مواردی که گردشگران پکن در این شهر با آن مواجه می‌شوند که ربطی هم به کریسمس و جشن‌هایش ندارد غذاهای آن مخصوصا غذاهای دریایی آن است. در ایام کریسمس چون تعطیلات است عرضه غذاهای باکیفیت و رنگی بیش از قبل رواج می‌یابد. بسیاری از غرفه‌های غذا در سطح شهر در روزهای کریسمس ویژگی "می‌توانی هر چیزی بخوری" را ارائه می‌دهند و این یعنی طیفی از غذاهای سنتی برای امتحان کردن مقابل شما قرار می‌گیرد که می‌توانید هر کدام را خواستید امتحان کنید.

 

بخوانید: معرفی زیباترین معابد پکن

 

 

به اسکیت روی یخ در زمین شیچاهای بروید

آب و هوای پکن در این زمان از سال شبیه به کشورهای غربی سرد است بنابراین مردم بومی و گردشگران تمایل دارند به فعالیت‌های مناسب این هوا بپردازند. در محله تاریخی هوهای امکان کرایه کفش تیغه‌دار و دیگر امکانات مورد نیاز وجود دارد. مردم عاشق اسکیت سواری در پکن می‌شوند و با صدای خنده و شادی خود انرژی موجود در جو را بالا می‌برند. اسکیت روی یخ مخصوصا برای فرزندان شما فعالتی به شدت مفرح و هیجان محسوب شده و تمام انرژی آنان را تخلیه می‌کند.

 

 

به طور کلی کریسمس در پکن زمان خاصی محسوب می‌شود. این تعطیلاتی‌ست که شادی را به دل همه مردم چه بومی‌ها و چه گردشگران بین‌المللی هدیه می‌دهد. تجربیات سفر به این شهر، چه آن‌هایی که نام بردیم و چه مواردی که خودتان کشف می‌کنید چیزی نیست که به راحتی از دست بدهید.

مطالب مرتبط