بهترین مسیرها برای دویدن در استانبول

در فصولی که استانبول از آب و هوای معتدلی برخوردار است، دویدن، ورزشی عالی و روشی بی‌نظیر برای گشت و گذار در این شهر دیدنی است. پارک‌ها ، محله‌ها و مسیرهای زیادی در استانبول وجود دارند که آنرا به یک شهر فوق‌العاده برای دویدن تبدیل کرده‌اند. اگر شما نیز علاقمند به دویدن هستید، فرصت خوبی است که در سفر با تور استانبول، با بهترین مسیرها برای دویدن در این شهر آشنا شوید.

 

جنگل Belgrade

جنگل بلگراد، امکانی برای فرار از شلوغی و سر و صدای شهر است. اما به نظر می‌رسد مکانی مناسب برای دویدن نیز باشد. جنگل بلگراد در استانبول، بیش از 5 هزار هکتار وسعت دارد و شامل یک مسیر دویدن 6.5 کیلومتری است که شما را تا حوالی دریاچه همراهی می‌کند.

فضای سرسبز و حیوانات وحشی زیبایی که در این جنگل وجود دارند، لذت بودن در این فضا را به حداکثر می‌رسانند.  چندین ایستگاه کنترل پالس نیز در طول مسیر واقع شده‌اند که به شما امکان می‌دهند بهره‌وری‌تان را از دویدن در این مسیر ارزیابی کنید.

 

بخوانید: بهترین زمان برای سفر به استانبول

 

 

پارک Yıldız

این پارک، یکی از زیباترین پارک‌های استانبول است که دوست دارند در طبیعت بدوند. در واقع این مکان، دارای درختان و گیاهانی شبیه جنگل بلگراد و پارک ماکا است. اما تنها نکته‌ای که در اینجا باید به آن توجه کنید، این است که این پارک مناسب برای هر سطح از دوندگان نیست. در واقع ساختار ناهموار آن، فقط برای دوندگان حرفه‌ای مناسب است.

 

 

Büyükada

بویوک آدا که بزرگ‌ترین جزیره در میان جزایر پرنس به شمار می‌آید، یکی از بهترین مسیرها برای دویدن در استانبول محسوب می‌شود. این جزیره، تقریباً 7000 نفر جمعیت دارد. جالب است بدانید که هیچ اتومبیلی اجازه ورود به بویوک آدا را ندارد. شما در حین دویدن در مسیر 7 کیلومتری موجود، فقط باید مراقب گاری‌ها و اسب‌ها و دوچرخه‌سواران باشید.

 

بخوانید: بهترین نقاط استانبول برای خوردن کباب مرغ

 

 

Bosphorus

مسیر مناسبی از بشیکتاش تا بسفر برای دویدن وجود دارد. اگر تصمیم دارید تمام راه را تا ببک بدوید، باید بدانید که این مسیر در حدود سه کیلومتر است. شما در حین دویدن، شاهد زیبایی‌های بسفر و شهر خواهید بود. آب‌های زیبا، پل‌های بسفر و ماهیگیران بسیار، منظره‌ای عالی را خلق می‌کنند.

 

بخوانید: نکات مهم برای تاکسی گرفتن در استانبول

 

 

Maçka Park

یکی از سبزترین و جذاب‌ترین پارک‌های استانبول‌، پارک ماکا است که مسیر قابل توجهی را برای دوندگان در تمام سطوح ارائه می‌دهد. می‌توانید این مسیر را از تکسیم شروع کنید. اگر به دنبال مسیر آسان برای دویدن می‌گردید، بهتر است که از ورودی قسمت انتهایی پارک وارد شوید. اما اگر یک مسیر حرفه‌ای تر و پرچالش‌تر را جستجو می‌کنید، از ورودی بالای پارک وارد شوید. به طور کلی مسیر نرم و آسفالت نشده پارک ماکا برای هرکسی که به دنبال ورزش در آرامش طبیعت باشد، گزینه ای عالی است.

 

 

Sarayburnu

این مسیر، گزینه نهایی برای کسانی است که دیدن مناظر را بیش از هر چیز دیگری ترجیح می‌دهند. در واقع دویدن در این منطقه، منظره‌های خیره‌کننده‌ای از دریا را برای بینندگان به ارمغان می‌آورد. با شروع از اسکله توفانه و عبور از پل گالاتا، مسیری در اطراف Sarayburnu شکل می‌گیرد و تا بسفر و در نهایت دریای مرمره ادامه می‌یابد. کل این مسیر، حدود 9.5 کیلومتر است.

 

بخوانید: مهم‌ترین دلایل سفر به استانبول

 

 

ساحل Dalyan-Pendik

این مسیر، چشم انداز بی‌نظیر دیگری را از منظره‌های سبز و ساحل و دریا برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد. در واقع این مسیر، مخصوص دوندگان است. برای رسیدن به این گوهر زیبا در استانبول، تنها کاری که باید انجام دهید این است که از جاده کنار اردوی فنرباغچه حرکت کنید. سپس مسیر به سمت بوستانچی و بعد به پندیک ادامه می‌یابد.

 

 

ساحل Balat

اگر برای دویدن دنبال مسیر خاص و جدیدی می‌گردید، این مسیر 3 کیلومتری را به شما پیشنهاد می‌کنیم. هرچند که بسیاری از مردم در ساحل مشغول ماهیگیری هستند و صیادان ممکن است به طور غیر عمد مانع کار شما شوند، اما منظره زیبای این منطقه غیرقابل انکار است! همچنین می‌توانید بعد از دویدن، از کافه‌های موجود بهره ببرید و یک فنجان چای در ساحل میل کنید.

 

 

پارک Polonezköy

اگر به دنبال فرار از شلوغی، اکسیژن فراوان، صرف صبحانه‌ای عالی و یا مسیری برای دویدن هستید، این پارک را از دست ندهید. البته این مسیر 5 کیلومتری، کمی ناهموار است و دارای شیب‌هایی است و افرادی که به این مسیر وارد می‌شوند باید این مساله را مدنظر داشته باشند.

 

بخوانید: ارزان‌ترین غذاخوری‌های استانبول

 

 

Fenerbahçe Park

این پارک آرام، مکان تجمع برای استراحت و ملاقات مردم محلی است. در هنگام دویدن، شما به احتمال زیاد از دیدن صحنه‌های آرامش‌بخش بازی کودکان و دورهمی ساکنان به وجد خواهید آمد. این پارک با توجه به اینکه در یک جزیره واقع شده است، منظره‌ای هیجان‌انگیز از بسفر و شبه جزیره تاریخی دارد. اگر در حین دویدن نیاز به استراحت داشتید، بدانید که کافه‌های مسیر انتظار شما را می‌کشند.

 

 

بسیار خب! با بهترین مسیرها برای دویدن در استانبول آشنا شدید. البته باید گفت که دویدن با گروهی از دوستان اغلب این ورزش را آسان‌تر و سرگرم‌کننده‌تر می‌کند. تمام آنچه شما نیاز دارید این است که تلفن هوشمند خود را بکار بگیرید و صفحات رسانه‌های اجتماعی مرتبط را دنبال کنید.

 واقعیت این است که گروه‌های بسیاری از جمله Adidas Runners، Reebok، Asics و نظایر اینها در شبکه‌های اجتماعی، به تبلیغ تورهای دویدن در استانبول می‌پردازند. شاید خالی از لطف نباشد اگر شما نیز به یکی از این گروه‌ها بپیوندید و تجربه‌های سفر خود با تور استانبول را پربارتر و لذت‌بخش‌تر کنید.

مطالب مرتبط