لذت بردن از موسیقی جاز در استانبول

موسیقی جاز در اصل سبکی ابداعی توسط سیاه‌پوستان آمریکاست که دارای نت‌هایی محزون، ضد ضرب و ضرب‌های کوتاه و خرامان است. این سبک موسیقی در اواخر قرن 19ام و اوایل قرن 20ام رواج زیادی پیدا کرد و کم کم به سراسر دنیا و فرهنگ‌های مختلف نفوذ کرد. این نوع موسیقی به دلیل استفاده از نت‌های ملایم و بداهه‌نوازی توانست مشروعیت جهانی پیدا کند. حالا بهترین جاها برای لذت بردن از این موسیقی کجاست؟ بله رستوران‌ها و کافه‌ها، جایی که برای استراحت و رفع گرسنگی به آن پناه می‌برید. در سفر با تور استانبول سری به این نقاط بزنید.

 

ناردیس جاز کلاب

ناردیس که از بهترین رستوران‌های بی اغلو استانبول است و در جایی پر رفت و آمد و گردشگرپذیر قرار گرفته یکی از بهترین نقاط شهر برای لذت بردن از موسیقی جاز است. در واقع شما می‌توانید از موسیقی جاز باکیفیت و قوی در فضایی گرم و دلپذیر لذت ببرید و بودن در این محله تاریخی را با سبک غیربومی موسیقی تلفیق کنید. در شب‌های سرد زمستانی ناردیس انتخابی عالی برای طرفداران موسیقی خوب و قوی محسوب می‌شود.

آدرس: Bereketzade Mh., Galata Kulesi Sk. No:8, 34421 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

تلفن: +90 212 244 63 27

 

بخوانید: راهنمای گردش در منطقه بی‌اغلو؛ استانبول

 

 

Divine Brasserie & Jazz Club

اگر بخواهیم همچنان در محله‌های تاریخی کاوش کنیم باید سری به نیشانتاشی و این کافه بزنیم. نوشیدنی‌های اینجا عالی‌اند و همانطور که از نامش پیداست همیشه میزبان اجرای زنده موسیقی جاز است. منوی Divine Brasserie به جز نوشیدنی شامل برخی از غذاهای ساده و فست فودی مثل پیتزا هم می‌شود. این کافه دارای دو فضای باز و سرپوشیده است و به عنوان یکی از کلاب‌های موسیقی جاز در مکانی تاریخی در استانبول شناخته می‌شود.

آدرس: Topağacı Mah., Nişantaşı Ihlamur Yolu Sk. Sokullu Apt. 34/B, 34365 Şişli/İstanbul, Turkey

تلفن: +90 212 231 84 69

 

بخوانید: خوردن وافل‌های خوشمزه در استانبول

 

 

کمال رشید ری کنسرت سالن

اگر به جای غذاخوردن و کافه‌گردی برای لذت بردن از موسیقی، به دنبال جایی جدی‌تر و حرفه‌ای‌تر هستید احتمالا این سالن کنسرت جذاب می‌تواند نظر شما را به خود جلب کند. این سالن آکوستیک خوبی داشته و کیفیت صدای آن واقعا خوب است و برخی فستیوال‌های موسیقی استانبول نیز درآن برگزار می‌شود. صندلی‌ها به نظم و ردیف شده، و امکان لذت بردن از موسیقی خوب و باکیفیت را فراهم می‌آورند. بروید و روی صندلی‌تان بنشینید و از گوش دادن به جاز واقعی لذت ببرید.

آدرس: Harbiye, Dar'ül Bedayi Cad No:6, 34371 Şişli/İstanbul, Turkey

تلفن: +90 212 232 98 30

 

 

بادائو

دکوراسیون این کافه دوستانه و صمیمی بوده و به راحتی حس راحتی و امنیت را به شما منقل می‌کند و یکی از محبوبترین کافه‌های استانبول است. به علاوه در اینجا می‌توانید خودتان را با خوردن انواع غذاهای خوب و کیک‌های خانگی وسوسه‌انگیز تا مرز خفگی پیش ببرید. بی‌هیچ توضیح اضافه‌ای باید بگوییم اینجا یکی از بهترین نقاط شهر برای لذت بردن از موسیقی جاز است. موسیقی خوب و غذاهای خوش عطر و طعم تلفیقی بی‌نظیر است که انصافا کم‌تر کسی می‌تواند از آن چشم‌پوشی کند.

آدرس: Acıbadem, Akasya Avm, 34660 Üsküdar/İstanbul, Turkey

تلفن: +90 532 306 43 34

 

بخوانید: سوپ‌های لذیذ استانبول را امتحان کنید

 

 

رستوران سیتی لایتز در اینترکانتیننتال استانبول

این کافه و رستوران از بهترین مکان‌ها برای دورهمی خانوادگی و لذت بردن از موسیقی برشمرده می‌شود. به علاوه سرویس‌دهی آن‌ها واقعا درجه و بی‌نقص است. شما می‌توانید بهترین غذاهای استانبول شامل طیف وسیعی از انواع سوپ‌ها، غذاهای دریایی و گزینه‌های برجسته گیاهی می‌شود که در نمای شگفت‌انگیز 360 درجه استانبول ارائه می‌شوند. ترکیب موسیقی جاز، زندگی شبانه و نمای شگفت‌انگیز شهر از این رستوران انتخابی غیرقابل گذشت ساخته است. البته با چنین شرایطی حتما می‌دانید که قیمت‌ها بالاتر از حد معمول است.

آدرس: Gümüşsuyu, Asker Ocağı Cd. No:1 D:kat 15/a, 34435 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

تلفن: +90 212 368 44 44

 

 

آداهان استانبول

در واقع در آداهان همه چیز را زیر یک سقف خواهید داشت. طبقه اول از فضای هنری لذت ببرید و برای خوردن غذاهای ارگانیک و لذت بردن از موسیقی جاز به طبقه بالا بروید. این هتل جذاب که در محله تاریخی بی‌اغلو قرار گرفته نه تنها فضایی هنری و جالب ارائه می‌دهد بلکه از منظره‌ای سحرانگیز هم بهره می‌برد. در حقیقت آداهان یکی از کامل‌ترین مجموعه‌ها شامل موسیقی، غذای خوب، منظره چشمگیر و محیطی آرامشبخش را به مهمانانش ارائه می‌دهد.

آدرس: Asmalı Mescit, General Yazgan Sk. No:14, 34430 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

تلفن: +90 212 243 85 81

 

بخوانید: ۸ فروشگاه‌ خاص و متفاوت در استانبول

 

 

بابیلون

برخلاف موارد بالا که همگی دارای دکوراسیونی راحت و آرام در مناطق تاریخی بودند اینجا همگام با اصالت موسیقی جاز، طراحی داخلی نیز تازتاب دهنده سبک نیویورکی است و از بهترین کلاب ها با موسیقی زنده در استانبول است. دیوارها آکوستیک خوبی دارد و سطح کیفی صدا نیز مطلوب است. در واقع گوش سپردن به موسیقی در این سالن بسیار دلچسب و دل‌نواز است.

آدرس: Merkez, Silahşör Caddesi & Birahane Sokak Tarihi Bomonti Bira Fabrikası No:1, 34384 Şişli/İstanbul, Turkey

تلفن: +90 212 334 01 90

 

 

کاراکوی گومروک

در اینجا می‌توانید توامان از گوش دادن به موسیقی جاز و خوردن غذای عالی و خوشمزه لذت ببرید. اگر برنامه دارید کریسمس را در استانبول سپری کنید بی‌شک یکی از بهترین جاهایی که از جشن و موسیقی لذت خواهید برد همینجاست. البته غذاها کمی با تاخیر و با فاصله روی میز می‌آیند اما با تزئینات زیبای بشقاب و کیفیت مطلوب غذاها ارزش کمی انتظار را دارد.

آدرس: Müeyyedzade, Gümrük Sk. No:4, 34425 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

تلفن: +90 212 244 22 52

 

بخوانید: معرفی دنج‌ترین نقاط استانبول

 

مطالب مرتبط