دلایل سفر به گرجستان در سال 2020/ بخش دوم

اگر تا به امروز با تور گرجستان سفر نکرده‌اید، وقت آن رسیده که این کشور زیبا را در مقاصد گردشگری خود برای سال 2020 قرار دهید. تردید نداشته باشید که با یک بار سفر به این سرزمین افسانه‌ای، شیفته زیبایی‌های آن خواهید شد و برای همیشه، گرجستان کشوری خواهد بود که در لیست سفرهای شما قرار خواهد گرفت، چراکه با هر بار سفر، می‌توانید جذابیت‌های جدیدی در آن‌جا کشف کنید.

در قسمت نخست این مطلب با ده دلیل برای سفر به گرجستان در سال 2020 میلادی آشنا شدیم و اکنون ده دلیل دیگر برای سفر به این مقصد گردشگری جذاب را با هم مرور خواهیم کرد:

 

نوشیدنی‌های منحصربه فرد گرجستان

گرجستان صاحب منحصربه فردترین نوشیدنی‌های جهان است . همین موضوع سبب شده است بازدید از شیوه تهیه این نوشیدنی‌های سنتی، حتی برای کسانی که علاقه ای به آنها ندارند بسیار جذاب باشد. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید تورهای بازدید از کارخانه‌های نوشیدنی گرجستان، از محبوب‌ترین تورهای داخلی این کشور به ویژه در بخش شرقی آن هستند.

 

بخوانید: نکاتی برای بیرون غذاخوردن در تفلیس

 

 

سوانتی یکی از زیباترین شهرهای دنیاست

اگر می‌خواهید در سفر خود به گرجستان از شهری واقعا منحصر به فرد بازدید کنید، حتما باید سری به سوانتی (Svaneti) بزنید و فعالیت‌های جذاب سوانتی را از دست ندهید. این منطقه در سال‌های گذشته از نظر زیرساخت‌های گردشگری به خوبی پیشرفت کرده و اکنون به دوره اوج خود رسیده است. اقامت در خانه‌های مرتفع کوهی و مهمانخانه‌های ساده، کافه‌ها و قهوه‌خانه‌های سنتی، مغازه‌های روستایی و کافی شاپ‌های نسبتا مدرن در این منطقه کوهستانی بسیار جذاب هستند.

 

 

 تله کابین تفلیس

 تله کابین تفلیس به شما امکان می‌دهد تا یکی از بهترین مناظر طبیعی گرجستان را تجربه کنید. این تله کابین ایمن از سال 2012 کار خود را آغاز کرد. تله کابین تفلیس در یکی از زیباترین و خوش آب و هواترین مناطق این سرزمین ساخته شده است و به شما فرصت می‌دهد تا از برترین جاذبه‌های گردشگری تفلیس مانند قلعه باستانی ناریکالا، باغ گیاه شناسی گرجستان و پل شکوهمند صلح دیدار کنید.

 

 

روستای آشگولی، میراث جهانی یونسکو

روستای آشگولی، یکی از میراث جهانی ثبت شده یونسکو است که در منطقه سوانتی گرجستان واقع شده است. این روستای افسانه‌ای، محل قرارگیری برج‌های دفاعی قرون وسطی است که هنوز هم سازه‌هایی از آن‌ها باقی مانده است. این یعنی شما هنگام ورود به این روستا، تصور خواهید کرد که وارد یک افسانه قدیمی شده‌اید: بخشی از روستا که برج‌های قدیمی در آن هستند، به طور کامل متروکه شده است. سرزمین متروکه‌ای که میان کوه‌های وحشی جنگلی و تپه‌های سرسبز قرار دارد. یکی از مناظری که در سفر به گرجستان، حتما باید از آن بازدید کنید.

 

بخوانید:‌ راهنمای پرداخت انعام در گرجستان

 

 

ساحل زیبای باتومی

ساحل شهر باتومی، بدون تردید یکی از زیباترین سواحل گرجستان است که هم دسترسی به آن آسان است و هم ورود به آن برای گردشگران کاملا رایگان است. این ساحل که به طور تقریبی هفت کیلومتر طول دارد در قلب شهر باتومی واقع شده و به زیبایی با درختان نخل و یک فضای سبز جذاب، زینت شده است و هتل‌های نزدیک به ساحل باتومی پذیرای شما هستند. در این ساحل، همه چیز برای تفریح و خوش‌گذرانی در دسترس‌تان خواهد بود. از دوچرخه‌سواری و آب‌تنی گرفته تا آفتاب گرفتن، کافه گردی یا سر زدن به رستوران‌ها و مراکز خرید.

 

 

با بازدید از موزه استالین

یکی از جاذبه‌های تاریخی شهر باتومی، موزه استالین است. استالین یکی از مشهورترین سیاستمداران محبوب در میان مردم گرجستان است. همان‌طور که می‌دانید استالین یکی از رهبران شوروی سابق بود اما اصالت آن به شهر کوچک گوری در نزدیکی باتومی بازمی‌گردد. موزه استالین در گرجستان، همان ساختمانی است که استالین در سال‌های نخست دهه نود در آن ساکن بود. با بازدید از این موزه، احساس خواهید کرد که به روسیه سفر کرده‌اید! یک تیر و دو نشان.

 

 

پیست اسکی مستیا

اسکی در میان یخچال‌های طبیعی مستیا، تجربه‌ای تکرار نشدنی از اسکی در پیستی است که در میان کوه‌های عظیم در برگرفته شده است. این پیست اسکی، یکی از آرام‌ترین و مجبوب‌ترین پیست‌های اسکی گرجستان است که به خوبی از شما میزبانی خواهید کرد. علاوه بر این، در مستیا می‌توانید با تله کابین خودتان را به قله کوه‌های قفقاز برسانید که بیشتر از دو هزار متر ارتفاع دارند.

 

بخوانید: صعود به دریاچه تباورچخیلی، گرجستان

 

 

گرجستان، بهشت عاشقان خرید کردن

اگر از کسانی که با تور باتومی یا تور تفلیس به گرجستان سفر کرده‌اند، سوال کنید، حتما به شما خواهند گفت که خرید در گرجستان، فعالیت هیجان‌انگیزی است که نباید آن را از دست بدهید. این کشور هم سوغاتی‌های متنوع و صنایع دستی ارزشمندی دارد و هم به خاطر نزدیکی به ترکیه و اروپا، اجناس مرغوب و خوش قیمتی را در اختیارتان خواهد گذاشت. در مراکز خرید مدرن و مال‌های باتومی و تفلیس، می‌توانید آخرین مدهای دنیا را با قیمتی به صرفه خریداری کنید. علاوه بر این در بازارهای سنتی و بازارچه‌های محلی شانس این را دارید که لباس‌ها، پارچه‌ها و تولیدات سنتی و دستی گرجی را برای خود یا به قصد سوغاتی تهیه کنید.

 

 

گرجستان، مقصد خوبی برای سفرهای خانوادگی

یکی از ویژگی‌هایی که تور گرجستان را به تور گردشگری محبوب ایرانی‌ها تبدیل کرده، این است که گرجستان مقصد خوبی برای سفرهای خانوادگی است. اگر با فرزندان کودک خود سفر می‌کنید و یا با والدین سالمند خود راهی سفر خارجی شده‌اید، این کشور مقصد مناسبی برای شماست. از امکانات رفاهی و زیرساخت‌های گردشگری و طبیعت جذاب گرفته تا سازه‌های باستانی و دیدنی‌های تاریخی و امکانات ویژه تفریحی برای کودکان، همه چیز برای یک سفر خانوادگی با کیفیت فراهم شده است.

 

بخوانید: بهترین غذاهای منطقه سامگرلو؛ گرجستان

 

 

امنیت در گرجستان

به طور کلی، گرجستان یک مقصد گردشگری کاملا امن است. در گرجستان نه خبری از اسلحه‌های ثبت نشده هست و نه خبری از جیب‌برهای خیابانی و حوادث شهری پیش‌بینی نشده. این امنیت تا آن‌جایی است که بسیاری از گردشگران حرفه‌ای اعتقاد دارند که این کشور، مقصد گردشگری مناسبی برای زنانی است که قصد دارند به تنهایی عازم سفر شوند.

 

مطالب مرتبط