دلایل سفر به گرجستان در سال 2020/ بخش اول

گرجستان، از حدود یک دهه پیش تا به امروز در زمینه گردشگری تحولات زیادی را پشت سر گذاشته است و اکنون به یکی از مقاصد محبوب گردشگری تبدیل شده است. مقصدی که نه تنها از زیرساخت‌های گردشگری وتفریحی مناسبی برخوردار است بلکه به خوبی با استانداردهای روز صنعت توریسم دنیا هماهنگ شده و اکنون به عنوان یکی از امن ترین کشورهای گردشگرپذیر جهان شناخته می‌شود.

اگر در حال برنامه‌ریزی برای سفر خارجی یا تعطیلات خود در سال 2020 میلادی هستید، حتما تور تفلیس و تور باتومی را در میان گزینه‌های خود مد نظر قرار دهید. جالب است بدانید که امسال، گردشگران زیادی از سراسر اروپا و آمریکا برای جشن گرفتن سال نوی میلادی به این کشور سفر می‌کنند.

با این حال اگر به دنبال سفری آرام به گرجستان هستید، به اندازه کافی فرصت دارید تا برای سالِ پیشِ رو در تعطیلات و مناسبت‌های مختلف، تور مورد نظر خود را رزرو کنید. اگر هنوز هم تردید دارید با آویسا همراه شوید تا 20 دلیل واقعی برای سفر به گرجستان در سال 2020 میلادی را با هم مرور کنیم:

 

بی تردید عاشق مردم تفلیس خواهید شد

تفلیس، پایتخت رویایی گرجستان، ویژگی‌های زیادی برای محبوب شدن دارد اما بدون تردید، مردم این شهر، شما را عاشق خود خواهند کرد. سنت مهمان نوازی در گرجستان معروف است و اگرچه ممکن است زبان مشترکی برای سخن گفتن با یکدیگر پیدا نکنید، در مواقع ضروری به خوبی به یاری‌تان خواهند آمد.

 

 

غذاهای گرجی، هوش از سرتان خواهد برد

یکی از دلایلی که گردشگران عاشق گرجستان می‌شوند، غذاهای با کیفیت بین‌المللی و غذاهای منحصر به فرد محلی گرجی است که برای شما سرو خواهد شد. غذاهای خوش عطر و بو که با شیوه‌ای مبتکرانه، در ظرف‌های خاص و یونیک و در رستوران‌ها و سلف سرویس‌های استاندارد میزبان شما خواهند بود.

 

 

شکوه پل صلح تفلیس شما را مبهوت خواهد کرد

پل صلح تفلیس، یکی از شاهکارهای معماری است که به خوبی در قلب پایتخت گرجستان شکوه خود را به نمایش گذاشته است. این بنای ارزشمند، یکی از نخستین سازه‌های مدرنی است که پس از جنگ سرد در این شهر ساخته شد. این بنای ارزشمند، با ترکیبی از شیشه و فولاد ساخته شده است. این پل را یک معمار خوش‌نام ایتالیایی به نام «میشله دی لوچی» طراحی کرده است.

 

بخوانید: محبوب‌ترین پیست‌های اسکی در گرجستان

 

 

معماری تفلیس، منحصر به فرد است

تفلیس از نظر معماری یکی از جالبترین و متنوع‌ترین شهرهای گردشگری است که دسترسی به آن برای ایرانیان بسیار ساده و ارزان است. شهری که در پیچ و تاب رودخانه و صخره‌ها و تپه‌ها شکل گرفته است و در حالی که کلیساها، مدرسه‌ها، حمام‌ها و صومعه‌های قدیمی را در خود جای داده، میزبان مدرن‌ترین سازه‌های منطقه، سالن‌های کنسرت و هتل‌ها نیز هست.

 

 

اگر عاشق پراگ هستید، باید از تفلیس بازدید کنید

اگر کتاب‌هایی را خوانده باشید که ماجرای‌شان در پراگ اتفاق افتاده است، یا فیلم‌هایی را دیده باشید که در این شهر رویایی اروپای شرقی ساخته شده‌اند و در نهایت به پراگ علاقمند شده باشید، با قدم زدن در برخی خیابان‌های تفلیس، به یاد پراگ خواهید افتاد. خیابان‌های بتونی و سنگ‌فرش شده، سقف‌های نارنجی و کافه‌های پنهان شده در قلب کوچه‌ها، همه چیز تصویری از پراگ را پیشِ چشم‌تان خواهد آورد.

 

بخوانید:‌ معرفی ویلای هنری گاریکولا در گرجستان

 

 

گرجستان، برای گردشگران کشوری ارزان است

گرجستان امکانات خوبی را برای گردشگران در خود جای داده است اما با بسیاری از مقاصد گردشگری اطراف ایران مانند دوبی، عمان و یا مقاصد دورتری مانند تایلند و مالزی، بسیار ارزان‌تر است. مواد غذایی با کیفیت و با قیمت منطقی در دسترس شما خواهند بود، در این زمینه میتوانید مقاله ارزانترین خدمات دنیا در گرجستان را مطالعه کنید. استفاده از وسایل نقلیه شهری هم هزینه زیادی روی دست‌تان نخواهد گذاشت. پس اگر نگران گرانی‌های سال 2020 هستید، گرجستان مقصد بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.

 

 

گربه‌های تفلیس، بی اندازه جذاب هستند

اگر از سر و کله زدن با گربه‌های خیابانی لذت می‌برید، پایتخت گرجستان حالِ شما را خوب خواهد کرد. گربه‌های تفلیس با رنگ‌های تند و جذاب، آن‌قدر زیبا هستند که محال است بتوانید بی‌تفاوت از کنارشان عبور کنید. مردم تفلیس هم، مانند استانبول، عاشق گربه‌ها هستند و به خوبی از آن‌ها میزبانی می‌کنند. اگر در روزهای خیلی سرد سال به گرجستان سفر کنید، در ورودی بسیاری از ساختمان‌ها و کافه‌ها جمعی از گربه‌ها را خواهید دید که به آرامی استراحت و خر خر می‌کنند و به بخشی از زیبایی‌های شهر تبدیل شده‌اند.

 

بخوانید: نکاتی برای بیرون غذاخوردن در تفلیس

 

 

رودخانه متکواری تفلیس، شما را به یاد کارونِ اهواز و زاینده رود اصفهان می‌اندازد

رودخانه کورا که درست از وسط شهر تفلیس عبور می‌کند، این شهر رو به دو قسمت شهر قدیمی و شهر مدرن قسمت کرده است. کورا که از زیباترین رودخانه‌های گرجستان است، از شرق ترکیه سرچشمه گرفته و پس از عبور از گرجستان و آذربایجان از فراز و نشیب رشته کوه‌های قفقاز گذشته و به دریای خزر می‌ریزد. این رودخانه بزرگترین رودخانه منطقه قفقاز است که شکوه آن زیبایی شهر تفلیس را صد چندان کرده است. زندگی شبانه در اطراف این پل، تفلیس را به یک شهر شب زنده‌دار تبدیل کرده است.

 

 

شور زندگی را در کافه‌ها و کلوپ‌های تفلیس و باتومی کشف خواهید کرد

همان‌طور که گفتیم به خاطر عبور رودخانه کورا از میان شهر تفلیس، کافه‌ها و کلوپ‌های شبانه شور زندگی را به شهر بازآورده‌اند. در باتومی زیبا هم ماجرا از همین قرار است. ساحل حیرت انگیز باتومی، سبب شده است که زندگی شبانه در کافه‌ها و کلوپ‌هایی که تا طلوع خورشید درهای خود را به روی گردشگران باز کرده‌اند، ادامه داشته باشد. گرجستان، سرزمینی است که شب زنده‌دارها در آن خسته نخواهند شد.

 

 

خاچاپوری، غذایی که باید پیش از مرگ‌تان امتحان کنید

خاچاپوری یک غذای گرجی است که به تنهایی می‌تواند دلیل خوبی برای سفر به این سرزمین باشد. این غذای گرجی، نوعی پای پنیر سنتی گرجستان است که طعمی بی‌نظیر و منحصر به فرد دارد و بی‌تردید می‌توان گفت یکی از محبوب‌ترین غذاهای محلی گرجستان در میان گردشگران است.

 

بخوانید: بهترین رستوران‌های تفلیس برای سفارش خاچاپوری

 

مطالب مرتبط