بهترین نقاط استانبول برای خوردن غذای خانگی

غذای خانگی همیشه از برتری و کیفیت بالایی برخوردار بوده و تقریبا همه از خوردن آن‌ها لذت می‌برند. غذاهایی که به سبک خانگی پخته می‌شوند هم عطر و طعمی خوب دارند و هم سالم‌تر هستند. به علاوه خوردن آن‌ها در کنار خانواده و دوستان حس راحتی و صمیمیت بیشتری القا می‌کند. استانبول شهری هزارچهره و جذاب است که در آن انواع غذاها و سبک‌ها پیدا می‌شود حالا تصورش را بکنید در چنین تنوعی می‌توانید از خوردن غذاهای خانگی لذت ببرید. در سفر با تور استانبول به این نقاط سر بزنید.

 

No:19 Dining

این رستوران یکی از گزینه‌های جالب و جذاب استانبول است که تنها با سه میز ناهارخوری از مهمانان خود پذیرایی می‌کند اما یکی از بهترین رستوران‌های استانبول است. به همین دلیل هم هست که وقتی دور میزهایش می‌نشینید حس می‌کنید به خانه مادربزرگ‌تان دعوت شده‌اید. غذاهای منو همگی ترکی هستند. به علاوه منو به صورت روزانه تعیین می‌شود و هر روز آن با روز قبل متفاوت است. شماره 19 از آن جاهایی‌ست که مواد اولیه خود را به صورت تازه و روزانه از بازار تهیه می‌کند. به همین دلیل هم غذاها سالم و تازه‌اند و هم منوی هر روز فرق می‌کند. فضای رستوران دنج و آرام بوده و غذاها نیز به سبک بوفه سرو می‌شوند. شما می‌توانید در کنار غذاهای خوشمزه از نوشیدن نوشیدنی‌های گوارا هم لذت ببرید.

آدرس: Kuloğlu Mh., Faik Paşa Caddesi No:6, çukurcuma, 34433 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

تلفن: +90 212 292 73 48

 

بخوانید: معروف‌ترین کافه‌های فضای باز در استانبول

 

 

کافه ولوت

این کافه جان می‌دهد که در آن عصری ملس و دل‌انگیز را همراه دوستان بگذرانید و از خوردن انواع دسرهای خانگی لذت ببرید. ولوت در نزدیکی برج گالاتا واقع شده و این یعنی رفع خستگی بعد از گردش در محله تاریخ گالاتا. چای یا قهوه سفارش دهید و از خوردن حلواهای لذیذ و کیک‌های خانگی لذت ببرید. به علاوه محیط آن بسیار گرم و صمیمی بوده و بین مردم محلی هم اعتبار و محبوبیت زیادی دارد.

آدرس: Büyük Hendek Cd kule Çukmazı S 7a, 34421 Beyoğlu, Turkey

تلفن: +90 543 331 33 39

 

 

فایک پاشا کافه

یکی از کارهایی که باید در استانبول انجام دهید رفتن به کافه فایک پاشا و خوردن غذاهای ترکی فوق‌العاده آن است. اینجا یکی از بهترین نقاط برای لذت بردن از غذاهای خانگی خوشمزه است. شما می‌توانید برای صبحانه از کوفته‌هایی بخورید که قبلا نظیرش را هرگز امتحان نکرده‌اید. راویولی، و مرباهای خانگی از دیگر موارد لذیذ منو در این کافه هستند. نمای سرسبز کافه در محله معروف چوکورچوما در استانبول است.

آدرس:  Cukurcuma, Firuzağa Mahallesi Cukurcuma Caddesi,51/A, Çukur Cuma Cami Sk. Karşısı, 34425 Beyoğlu, Turkey

تلفن: +90 212 244 43 43

 

بخوانید: ۷ کافه باغ جذاب و خوشمزه در استانبول

 

 

ینیکوی لوکانتاشی

غذاهای ینیکوی لوکانتاشی همگی خانگی، تازه و خوشمزه هستند. شما در اینجا انواع سبزیجات تازه، ماست خانگی تازه و غذاهایی سبک و لذیذ را در دسترس خواهید داشت. اگر صبح زود بیدار می‌شوید در زمان مناسبی خودتان را به این کافه برسانید از منوی صبحانه خوشمزه‌اش گزلمه را امتحان کنید. جدا از کیفیت بالای غذاها محیط ینیکوی دنج، آرام و دلنشین بوده و اوقات گرمی را به شما هدیه می‌کند.

آدرس: Yeniköy, Köybaşı Cd. 67/A, 34464 Sarıyer/İstanbul, Turkey

 

 

کافه استوری کافی اند فود

پنکیک، میوه‌ها و سس خانگی طلایی موهبتی خوشمزه‌ است که در این کافه می‌توانید سراغش را بگیرید. محیط کافه روشن و دلباز است و به شما این امکان را می‌دهد تا جای مناسب خودتان را برای نشستن انتخاب کنید. اینجا یکی از بهترین کافه‌های استانبول است. در کنار پنکیک‌های معروف این کافه قهوه و کوکی‌های معطر و خوش طعمش نیز از محبوبیت بالایی برخوردارند. در واقع مهم نیست کدام مورد منو را انتخاب کنید چون از قبل می‌دانید که قرار است از غذایی خوشمزه و خانگی لذت ببرید. اما از بین دسرهای اروپایی موجود توصیه می‌کنیم حتما کیک لیمو و کیک هویج را امتحان کنید. منوی صبحانه و ناهار مجزا از هم تنظیم شده و اینترنت رایگان هم موجود است.

آدرس: Caferağa, Dalga Sk. No:22, 34710 Kadıköy/İstanbul, Turkey

تلفن: +90 530 953 73 79

 

 

کافه و رستوران سمولینا

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این رستوران که به شدت محبوب و مورد توجه است سرو ماکارونی‌های خانگی همراه با نوشیدنی است. در واقع عاشقان ماکارونی که می‌خواهند از ناهاری خانگی لذت ببرند خودشان را به این کافه می‌رسانند. دکوراسیون داخلی این کافه رستوران دنج و چوبی اما ساده است. بنابراین فریب سادگی در و دیوارها را نخورید و در عوض از خوردن غذاهای لذیذ و خانگی آن لذت ببرید.

آدرس: Caferağa, Ressam Şeref Akdik Sokağı No:7, 34710 Kadıköy/İstanbul, Turkey

تلفن: +90 216 330 86 06

 

بخوانید: راهنمای گردش در غذاهای خیابانی استانبول

 

 

کوپا

در کوپا شما با مهمان‌نوازی گرم ترکی روبرو می‌شوید. کارکنان به شدت مودب و خوش‌اخلاقند و غذاها بسیار لذیذ و به یادماندنی‌اند. محیط این کافه دنج و دلنشین بوده و برای تمام اوقات روز پذیرای مهمانان خود است. پس اگر برنامه دارید صبحانه را بیرون از محل اقامت‌تان سرو کنید حتما سری به اینجا بزنید. مخصوصا این که آن‌ها در کنار منوی اصلی یک منوی روزانه متغیر دارند که موارد آن هر روز با روز قبل متفاوت است.

آدرس: Cihangir, Yeni Yuva Sk. No:22, 34433 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

تلفن: +90 212 245 44 82

 

مطالب مرتبط