گرجستان مکانی برای عاشقان پیاده‌روی‌ طولانی

گرجستان که با عنوان "جواهر قفقاز" نیز شناخته می‌شود، بهشتی از مسیرها و جاده‌ها است. بیایید از این فرصت استفاده کنیم و به بررسی سفرهای چند روزه در مسیرهای گرجستان برای عاشقان پیاده‌روی بپردازیم. هر چند اگر با تور گرجستان سفر می‌کنید، اما زمان کافی برای پیاده‌روی ندارید، می‌توانید با مطالعه مقاله معرفی بهترین مسیرها برای پیاده‌روی یک روزه در گرجستان، با راه‌های کوتاهتر نیز آشنا شوید.

 

پیاده‌روی از مستیا به اوشگولی

مسیر زیبایی که مستیا در مرکز سوانتی را به روستای دورافتاده و کوهستانی اوشگولی متصل می‌کند، یکی از بهترین مسیرها در گرجستان برای عاشقان پیاده‌روی‌های طولانی است. طی کردن این مسیر 58 کیلومتری، به 4 روز زمان نیاز دارد. شما امکان خوابیدن و استراحت در بهترین روستاهای گرجستان در بین راه را دارید، بنابراین نیازی به حمل چادر نیست. البته اگر می‌خواهید به آهستگی حرکت کنید و جاذبه های توریستی سوانتی را از نظر بگذرانید، این مدت زمان بیشتر به طول خواهد انجامید.

 

 

پیاده‌روی از اومالو به شاتیلی

مسیر بین روستاهای اومالو و شاتیلی، مراکز تاریخی مناطق کوهستانی توشتی و خوسوریتی را به هم وصل می‌کند. این جاذبه‌ها، نه تنها شامل مناظر طبیعی بی‌نظیر است، بلکه قلعه‌های باشکوه در گرجستان را که تحت سلطه برج‌های سنگی قرار دارند را نیز به معرض نمایش می‌گذارد. پیاده‌روی در این مسیر 70 کیلومتری، حداقل به 5 روز زمان نیاز دارد. پیاده‌روی در 2 روز اول، در دره مسکونی سپری خواهد شد. سپس به یک دشت خواهید رسید که در آن گاهی به چوپانان یا مرزبانان برخواهید خورد. این مسیر، به اشخاصی که علاقمند به تجربه فرهنگ مردم کوهستان هستند توصیه می‌شود.

 

بخوانید: بهترین هتل‌های تفلیس به انتخاب تریپ‌ادویزور

 

 

پیاده‌روی در مسیر چائوخی

این مسیر پرطرفدار، روستای جوتا در منطقه کازبیگی را به خوسوریتی متصل می‌کند. در این معبر، نمایی از دریاچه‌های رنگی آبودلوری و زیبایی‌های طبیعی فراوانی را خواهید یافت. بطور کلی، طول این مسیر 21 کیلومتر است و ظرف 1-2 روز پیاده‌روی طی می‌شود.

اما اگر وقت کافی دارید بهتر است که در جاده چائوخی، به سمت شمال بپیچید و از دره دورافتاده و زیبای آرخوتی دیدن کنید. در آنجا تپه‌های زیبا، آبشارها و سکوت کافی انتظار شما را می‌کشند. پس از آن، از گذرگاه آرخوتی عبور کرده و به جوتا بازگردید. در این صورت کل مسیر رفت و برگشت، 52 کیلومتر خواهد بود که به 3-4 روز پیاده‌روی احتیاج دارد.

گزینه دیگر این است که از طریق مسیر سادزله، و از روشکا به جوتا بازگردید. در این صورت، کل سفر شما 36 کیلومتر مسافت خواهد داشت که ظرف 2-3 روز پیاده‌روی طی خواهد شد.

 

 

پیاده‌روی به سمت دریاچه سنگ‌های سیاه

اگر حیات وحش همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید، باید به پارک لاگدخی در گرجستان، قدیمی‌ترین ذخیره طبیعت این کشور بروید. این پارک، چندین مسیر پیاده‌روی را ارائه می‌دهد که جالب‌ترین آنها سفر به سمت دریاچه سنگ‌های سیاه در گرجستان است. شما در این مسیر، از جنگل‌های باستانی و حفاظت شده عبور خواهید کرد و قادر خواهید بود از جانوران محلی مانند گوزن و بز کوهی دیدن کنید.

این مسیر پیاده‌روی، در نزدیکی دریاچه سنگ‌های سیاه که در ارتفاع 2800 متری قرار دارد به پایان می‌رسد . البته در سال 2016 مسیر دیگری نیز به سوی به دریاچه باز شد، بنابراین دیگر نیازی نیست که به همان شیوه آمدن، بازگردید. طول مسیر پیاده‌روی 45 کیلومتر بوده و مدت زمان طی کردن آن، حداقل 3 روز است.

 

 

پیاده‌روی در فلات کِلی

این مسیر که از دره دیدنی تروسو شروع می‌شود، فلات آتشفشانی کِلی را برای بینندگان نمایان می‌کند. تاکنون تعداد معدودی از مردم در اینجا پیاده‌روی کرده‌اند. دیدنی‌ترین بخش این سفر، بازدید از دریاچه یخی کلیتسادی است.

اگر می‌خواهید زمان بیشتری را در این منطقه بگذرانید، می‌توانید در دره‌های Mna و Suatisi در شمال دره تروسو نیز به گشت و گذار بپردازید. همچنین می‌توانید سازندهای سنگی عجیب، آبشارها و چشم‌انداز غیرمعمول کازبگی را کشف نمایید. به هر حال طی این مسیر 37 کیلومتری، حداقل به 3 روز پیاده‌روی احتیاج دارد.

 

بخوانید: راهنمای پرداخت انعام در گرجستان

 

 

پیاده‌روی در مسیر سنت اندرو واقع در پارک ملی برجومی- کاراگولی

پارک ملی برجومی- کاراگولی که در کوه‌های قفقاز کوچک واقع شده است، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های ملی در گرجستان و به دلیل وجود جنگل‌های بکر، حیوانات وحشی و زیرساخت‌های توسعه یافته‌اش شهرت دارد. این پارک، دارای 9 مسیر پیاده‌روی مشخص است. اما می‌شود گفت که یکی از بهترین آنها، مسیری موسوم به سنت اندرو است که دارای منظره‌ای عالی و همچنین امکان صعود به Sametskhvario ، بلندترین کوه در پارک است.

بعلاوه نیازی به آوردن چادر نیست، زیرا خوابیدن در پناهگاه‌های توریستی با هزینه کم ممکن است. طول این مسیر 54 کیلومتر بوده که حداقل ظرف 4 روز، قابل پیمودن است.

 

 

پیاده‌روی به سمت دریاچه اودزیرو

سفر به دریاچه اودزیرو، احتمالا بهترین تجربه پیاده‌روی در منطقه کوهستانی راچا در گرجستان را برایتان رقم خواهد زد. این منطقه، اغلب به دلیل بکر بودن و ساختارهای سنگی مورد توجه گردشگران است. مسیر پیاده‌روی از دهکده شوی شروع می‌شود و با صعود به دریاچه کوچکی که در ارتفاع 2600 متری و در زیر کوه Dolomisistsveri  قرار دارد، ادامه پیدا می‌کند و سرانجام به Glola ختم می‌شود. پیاده‌روی در این منطقه، به علاقمندان زمین‌شناسی و کوهستان توصیه می‌شود. طول مسیر 19 کیلومتر بوده و نیاز به 2 روز پیاده‌روی دارد.

 

بخوانید: لوازم ضروری طبیعت‌گردی در گرجستان

 

 

بهترین مسیرها در گرجستان برای عاشقان پیاده‌روی محدودیت ندارد، زیرا گرجستان سرشار از معابر زیبا و مناسب در این رابطه است. هر چند که پیمودن برخی از آنها آسان نیست، اما بدون شک به زحمتش می‌ارزد. پس اگر علاقه و زمان کافی دارید، مسیرهای ارائه شده در این مقاله را در دنیای واقعی تجربه کنید. پشیمان نخواهید شد! 

مطالب مرتبط