۹ دلیل برای سفر به کوتایسی گرجستان

کوتایسی، برای بسیاری از گردشگران به یک مقصد محبوب تبدیل شده است. این شهر، پایتخت سابق گرجستان و دومین شهر بزرگ این کشور است. جاذبه‌های گردشگری در این منطقه به وفور یافت می‌شوند و مقاله راهنمای گردشگری در کوتایسی؛ گرجستان گواهی بر این مدعا است. با این حال در این مقاله، به برخی دیگر از این جاذبه‌ها نگاهی می‌اندازیم که دلایلی محکم برای سفر به کوتایسی با تور گرجستان هستند.

 

Tskaltubo

این مکان تفریحی و کوچک اسپا که در نزدیکی کوتایسی واقع شده، شکوه سابق خود را از دست داده است، با این حال هنوز منطقه مهمی به شمار می‌آید. در واقع اسکاتلوبو با داشتن چشمه‌های آب معدنی کربنات رادون، تمرکز اصلی توچال بالنوتراپی است. در زمان حکومت اتحاد جماهیر شوروی، اسکاتلوبو یک مقصد محبوب برای بسیاری از افراد محلی و خارجی بود و این منطقه سالانه حدود 125000 گردشگر را جذب خود می‌کرد. حتی استالین به اینجا می‌آمده و اتاق خصوصی داشته است که امروزه بازدید از آن برای عموم آزاد است.

 

بخوانید: گردش در پارک ملی کولختی گرجستان

 

 

Chiatura و ستون سنگی Katskhi

Chiatura یک شهر تولیدکننده منگنز است که مانند Taltaltubo پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و جنگ داخلی گرجستان در دهه 90، شکوه و عظمت خود را از دست داد. با این حال، این ماده معدنی را هنوز تولید میکند، البته با ظرفیت کمتر نسبت به سابق.

از اینجا همچنین می‌توانید به یکی از شگفتی‌های طبیعی گرجستان، یعنی ستون Katskhi دست پیدا کنید. این ستون، یک مونولیت سنگ آهک طبیعی با ارتفاع حدود 40 متر (131 فوت) است که یک صومعه قرون وسطایی بالای آن قرار دارد. متأسفانه هیچ کس مجاز نیست به داخل صومعه برود اما این بخش، حتی از پای ستون سنگی هم باشکوه و دیدنی است.

 

 

دریاچه Shaori

این دریاچه، یکی از مهم‌ترین منابع آبی کشور به شمار می‌آید و در فاصله یک ساعته از کوتایسی واقع شده است. با سفر به این منطقه، می توانید از مناظر طبیعی و زیبا لذت ببرید. زیبایی این دریاچه و فضای اطراف آن در پاییز، صد چندان می‌شود و در این زمان جذاب‌ترین شکل خود را نسبت به سایر فصول سال دارد و زمان خوبی برای سفری پاییزی به گرجستان است.

 

 

تنگه Okatse

دوستداران طبیعت با سفر به این تنگه، می‌توانند از دیگر شگفتی طبیعی کوتایسی گرجستان لذت ببرند. رفتن به این ناحیه مشکل نیست و دو تا سه ساعت طول می‌کشد تا طول مسیر از جنگل باشکوه آن تا آبشار Kinchkha  را قدم بزنید. این آبشار، یکی از بلندترین آبشارهای کشور گرجستان است. زیبایی تنگه Okatse در بهار به حداکثر خود می رسد، زیرا هم میزان آب بسیار زیاد است و هم طبیعت در شکوفه غرق شده است.

 

بخوانید: آشنایی با سنت مهمان‌نوازی در گرجستان

 

 

تنگه Martvili

این تنگه، دلیل محکم دیگری برای دیدن جاذبه‌های طبیعی کوتایسی گرجستان است. رنگ سبز زمردی دریاچه و دره عمیق و باریک آن، بازدیدکننده‌های بسیاری را به خود جلب می‌کند و میتوان گفت از زیباترین دریاچه‌های گرجستان به شمار می‌رود. البته طول آن محدوده زیاد نیست و بنابراین برای بازدید و طی کردن آن، به کفش‌های مخصوص پیاده‌روی احتیاج ندارید. اگر می‌خواهید کمی به هیجان این سفر اضافه کنید، توصیه می‌کنیم که قایق سواری در دریاچه را نیز در برنامه خود بگنجانید.

 

 

Borjomi

برجومی در گرجستان، یکی دیگر از شهرک‌های تفریحی کوتایسی است که به دلیل داشتن آب‌های معدنی به همین نام شهرت دارد. در این منطقه، خانه تابستانی رومانوف که در دهکده کوچکی به نام لیکانی واقع شده است. بعلاوه مسیرهای پیاده‌روی نفس‌گیر پارک ملی برجوم-کاراگولی از دیگر جاذبه‌های برجومی برای عاشقان پیاده‌روی است. در کل نوشیدن آب معدنی اصیل، قدم زدن در پارک ملی و سوار شدن در ماشین ‌ای کابلی برای دیدن مناظر زیبای شهر، از امکانات گردشگری برجومی به شمار می‌آیند..

 

 

Akhaltsikhe  و Vardzia

منظره اصلی Akhaltsikhe،  قلعه رباتی است که یک مجتمع تازه بازسازی شده با ترکیبی از مذاهب و فرهنگ‌های مختلف است و جز باشکوهترین قلعه‌های گرجستان است. به دلیل اینکه گرجستان در گذشته دائماً مورد حمله مغول‌ها، روس‌ها و عثمانی‌ها قرار گرفته، این قلعه هر بار هدف و ظاهر خود را تغییر داده و در نتیجه مجموعه‌ای از فرهنگ‌های مختلف در آن به وجود آمده است.

در فاصله نه چندان دور از Akhaltsikhe، شهر غار شکل وادزیا واقع شده است که قدمت آن به قرن 13 بازمی‌گردد.  این شهر که توسط ملکه تامار ساخته شد، توانست از تهاجم دشمنان مختلف جان سالم به در برد. این غار مسکونی، 13 طبقه است و بیش از 600 اتاق دارد و همچنین دارای برج ناقوس، کلیسا، اتاق تخت سلطنتی و انبارهای شراب است.

 

بخوانید: معرفی بهترین خیابان‌های تفلیس برای پیاده‌روی

 

 

پارک ملی کوتایسی

پارک زیبای ملی کوتایسی که از زیباترین پارک‌های ملی گرجستان است، در شهر ساحلی و بندر پوتی واقع شده است. این پارک سرشار از گیاهان و جانوران است، اما دریاچه پالاستومی جاذبه اصلی آن به شمار می‌آید. برای دیدن پارک و داشتن تجربه‌ای کامل از آن، کافی است که از یک تور قایق‌گردی برای گشت و گذار در رودخانه و دریاچه و دره پیچوری کمک بگیرید.

 

 

Zugdidi

زوگدیدی در مرکز شهر سامگرلو، یکی دیگر از گزینه‌های عالی سفر یک روزه به کوتایسی است. برای آموختن بیشتر در مورد خانواده دادیانی و سلسله حکومت پادشاهی سامگرلو، به اینجا بیایید و در کاخ آنها به گشت و گذار بپردازید. در این کاخ می‌توانید عتیقه‌های منحصر به فرد، از جمله ماسک مرگ ناپلئون را بیابید. گفتنی است که باغ گیاه‌شناسی این منطقه، برای قدم زدن و استراحت عالی است.

 

بخوانید: معرفی ۵ مکان دیدنی جالب در تفلیس

 

 

در این مقاله به 9 دلیل برای سفر به کوتایسی گرجستان اشاره شد. هر چند که با مطالعه مقاله دلایل سفر به کوتایسی پس از دیدن تفلیس نیز می‌توانید به سایر جاذبه‌های گردشگری این منطقه پی ببرید. بی‌شک کوتایسی، سرشار از تجربه‌های اصیل و لذت‌های طبیعی برای علاقمندان به گرجستان است. 

مطالب مرتبط