بهترین سالن‌های سینما در تفلیس

تفلیس پایتخت گرجستان در سال‌های اخیر رشد سریعی را تجربه می‌کند که باعث می‌شود تا مرتبا چهره آن تغییر کند. زمینه‌های فرهنگی و سرگرمی نیز از این قائله مستثنی نبوده و مسیر صعودی خوبی را تجربه می‌کنند که خوشبختانه در سفر با تور تفلیس می‌توانید از نزدیک شاهد آن باشید. سینماها که از محبوب‌ترین و همه پسندترین سرگرمی‌های دنیا هستند در این میان خودنمایی می‌کنند. دوست داران فیلم در تفلیس هیچگاه گزینه‌های زیادی برای انتخاب در تفلیس نداشته‌اند. اما امروزه از مکان‌های صمیمی خانه هنری گرفته تا صفحه نمایش‌های بزرگ به سبک مراکز خرید، تفلیس همه چیز را برای تماشای فیلم‌های جذاب در نظر گرفته است.

 

کاوِآ سینما

سینما کاوآ بهترین سینمای تفلیس است که دارای ساختاری مدرن و امکانات به روز است که تجربه دیدن فیلم در سینماهایی مدرن و باکیفیت همچون نسخه‌های سینمای اروپایی را در دسترس قرار می‌دهد و فیلم دیدن در آن یکی از بهترین کارهایی که باید در تفلیس انجام دهید است. حتما فکرش را هم نمی‌کنید که این سینما دارای سالن IMAX هم هست و تجربه‌ای واقعی از تماشای بهترین فیلم‌های روز را در دسترس شما قرار می‌دهد. صدای سه بعدی با حالت فراگیر و صندلی‌های بزرگ و راحت لذت تماشای فیلم‌های مهیج و جذاب را بیشتر و هیجان‌انگیزتر هم می‌کند. قیمت بلیط در این سینمای صفحه بزرگ مانند اغلب سینماهای مدرن دنیا که در مراکز خرید واقع شده‌اند، کمی بالا است و در فهرست کارهای مقرون به صرفه جای نمی‌گیرد. البته این مختص به کاوآ نیست و روال در تمام دنیا همین است. در این سینما شما می‌توانید بهترین فیلم‌های روز غربی و فیلم‌هایی به زبان‌های به زبان انگلیسی، روسی و گرجی را پیدا کنید. شما می‌توانید از قبل با بررسی وبسایت کاوآ از برنامه فیلم‌ها و زبان آن‌ها اطلاع پیدا کنید.

آدرس: Kakheti Hwy, Tbilisi, Georgia

تلفن: +995 32 200 70 07

 

بخوانید: بهترین کارهای رایگان در تفلیس

 

 

روستاولی سینما

همانطور که از اسم این سینما پیداست در خیابان معروف روستاولی و روبروی ساختمان مجلس واقع شده است. برعکس کاوآ که سینمایی مدرن و به روز است روستاولی یکی از قدیمی‌ترین سینماهای گرجستان محسوب می‌شود. وقتی می‌گوییم یکی از قدیمی‌ترین سینماها، فکر نکنید با سالنی بسیار کهنه و قدیمی طرف هستید. آن‌ها از سالن‌های IMAX پشتیبانی نمی‌کنند اما همچنان کیفیت صدای خوبی را ارائه می‌دهند. آنها طیف وسیعی از فیلم های محلی و بین‌المللی را با زبان‌های مختلف به نمایش می‌گذارند که این برای توریست‌ها خبر بسیار خوشحال کننده‌ای است. بنابراین شما شانس دیدن فیلم‌های زیادی را به زبان‌های مختلف دارید، تجربه‌ای که به حق نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد. این سینما که در سال 1939 افتتاح شده در ابتدا گنجایش پذیرش 1200 نفر را داشت اما امروزه تنها 415 صندلی دارد. به علاوه این سینما درست در مرکز شهر واقع شده و فرصت خوردن غذا و نوشیدنی و کافه‌گردی بعد از فیلم را هم در اختیارتان قرار می‌دهد.

آدرس: 5 Rustaveli Avenue, Tbilisi

 

 

امیرانی سینما

امیرانی که در مرکز شهر و در خیابان کستاوا واقع شده سال‌هاست که در حوزه سینمای تفلیس فعالیت می‌کند. سیاست کاری امیرانی شبیه به سینما روستاولی است. آن‌ها مجموعه متنوعی از فیلم‌های داخلی، بین‌المللی و هنری را به روی پرده می‌برند و سعی می‌کنند طیف زیادی از سلیقه‌ها را هدف قرار دهد. از همه مهم‌تر این که سالن امیرانی میزبان جشنواره سالانه فیلم تفلیس است و از این رو اهمیت بالایی برای سینمادوستان دارد. در واقع این سینما هر سال محل جمع شدن هنرمندان، سازندگان و مردم فیلم دوست است.

آدرس: 36/1 Merab Kostava St, Tbilisi, Georgia

تلفن: +995 32 255 50 00

 

بخوانید: جشنواره‌ موسیقی الکترونیک در گرجستان

 

 

گرونو گاردن

گرونو گاردن از آن دسته از رستوران‌های دارای فضای باز است که در محیط صمیمی و سرسبز خود در ماه‌های گرم سال اقدام به پخش فیلم‌های مختلف بر روی پرده می‌کند. شما می‌توانید در فضایی دوستانه از خوردن غذایی لذیذ و باکیفیت لذت ببرید، در کنار هم اوقات جذابی را تجربه کنید و در صورت تمایل به تماشای فیلم ملحق شوید. البته همانطور که اشاره کردیم حتما باید در ماه‌های گرم سال به این رستوران بروید. گرونو در تعداد فیلم و کیفیت رقابت نمی‌کند بلکه تجربه‌ای صمیمی و دوستانه را در دسترس قرار می‌دهد.

آدرس: Chitadze 11, Tbilisi 8108, Georgia

تلفن: +995 599 11 11 11

 

 

سینما سیتی

سینما سیتی در منطقه واکه تفلیس واقع شده یکی از جالب‌ترین مکان‌ها برای دیدن یک فیلم است. خود محل برگزاری یک اتاق نشیمن بزرگ با صفحه نمایشی بزرگ و عظیم است که صدایی فراگیر و رسا ارائه می‌دهد. این سالن سینما امکاناتی مثل صندلی‌های بزرگ مبلی و آشپزخانه‌ای برای سفارش غذا را در دسترس قرار داده. این سینما از آن جاهاییست که گروه دوستانه برای رفتن به آن برنامه ریزی می‌کنند. منتها برنامه کاری آن‌ها به شدت نامنظم و بدو برنامه است. پس قبل از رفتن از برنامه کاری‌شان اطلاع پیدا کنید.

آدرس: 24 Ilo Mosashvili St, Tbilisi, Georgia

تلفن: +995 32 243 02 50

 

بخوانید:‌ سرگرمی‌های مهیج در پارک واکه تفلیس

 

مطالب مرتبط