خیابان پکینی تفلیس، شاهراه محبوب گردشگران

تفلیس شهر شب‌های رنگارنگ و روزهای پر جنب و جوش در کشور گرجستان، با گسترش زیرساخت‌های گردشگری‌اش، شاهد حضور روزافزون گردشگرانی است که از سراسر آسیا و اروپای سبز با تور گرجستان سفر می‌کنند. جاذبه‌های گردشگری تفلیس آن‌قدر فراوان است که اگر پیش از سفر به این شهر برای خود برنامه‌ریزی مشخصی نداشته باشید، ممکن است بخشی از جاذبه‌های آن را از دست بدهید.

از آثار باستانی و بناهای تاریخی مرکز قدیمی شهر تفلیس که بگذریم، باید پارک‌های آبی، باغ‌ها، مراکز خرید، مراکز تفریحی، سالن‌های کنسرت و سینما و ... را هم به این دیدنی‌ های تفلیس اضافه کنیم. اما اگر قرار است با یک تور کوتاه سه یا پنج روزه به تفلیس سفر کنیم، کدام دیدنی‌ها در اولویت قرار خواهند گرفت؟

واقعیت این است که انتخاب برنامه سفر، کاملا به سلیقه شما بستگی دارد اما برخی از بخش‌های شهر، آنقدر برای گردشگران محبوب هستند، که شما هم نباید بازدید از آن‌ها را از دست بدهید. یکی از این دیدنی‌ها، خیابان معروف تفلیس، یعنی خیابان پکینی نام است.

خیابان پکینی (pekini street) یکی از محبوب‌ترین شاهراه‌های این شهر برای گردشگران است که در آن می‌توانید یک فضای مینیاتوری از سراسر شهر تفلیس را تماشا کنید. هتل‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها، مراکز خرید، فروشگاه‌ها و بوتیک‌ها و مراکز تفریحی کوچک و بزرگ فراوانی در این خیابان جا خوش کرده‌اند و همین دلیل اصلی محبوبیت خیابان پکینی برای گردشگران تفلیس است.

 

بخوانید: رستوران‌های محبوب بین مردم گرجی در تفلیس

 

 

خرید در خیابان پکینی تفلیس

همین که پای‌ خود را به خیابان پکینی تفلیس بگذارید، گردشگرانی را خواهید دید که با شور و شوق در حال خرید از بهترین مراکز خرید در گرجستان، فروشگاه‌ها، بوتیک‌ها و حتی دستفروشان هستند. ویژگی همه گردشگران این است که هم لبخند رضایت به لب دارند و هم دست‌هایشان با کیسه‌های خرید پر شده است.

 

 

چه چیزهایی در خیابان پکینی تفلیس به فروش می‌رسد؟

انواع لباس: اگر به قصد خرید لباس به پکینی می‌روید، مسیر درستی را انتخاب کرده‌اید. در این خیابان تنوع کاملی برای خرید انواع لباس‌های روزمره، لباس‌های اسپرت و حتی لباس‌های مجلسی مد روز وجود دارد. برای خرید لباس آقایان و کودکان هم می‌توانید حسابی روی بازارهای این خیابان حساب باز کنید و گردشی هنرمندانه در تفلیس داشته باشید. انواع کت و شلوار، لباس‌های جین، لباس کودک و حتی لباس‌های نوزادی با کیفیت در این خیابان به فروش می‌رسند.

کیف و کفش: در پکینی فروشگاه‌های زیادی خواهید دید که با تنوع قیمتی بسیار زیاد انواع کفش را به شما عرضه خواهند کرد. از کفش‌های کتانی برند اروپایی گرانقیمت گرفته تا کفش‌های چرم دست‌دوز طبیعی.

صنایع دستی و سوغاتی: برای خرید سوغاتی یا صنایع دستی گرجی، تردید نداشته باشید که پکینی یکی از بهترین جاهایی است که می‌توانید به سراغش بروید. در این منطقه از تفلیس، هم تنوع و کیفیت محصولات بسیار بالاست و هم لازم نیست برای خرید آن‌ها هزینه زیادی بپردازید.

اکسسوری و انواع زیورآلات سنتی گرجی و مدرن اروپایی

طلا و جواهرات و سنگ‌های قیمتی

کتاب و صنایع فروهنگی

اسباب بازی و بازی‌های فکری

لوازم الکترونیکی و صوتی و تصویری کوچک و بزرگ

 

بخوانید: برترین رستوران‌های هندی در تفلیس

 

 

برندهای معروف بین‌المللی در خیابان پکینی تفلیس

  • آدیداس
  • بنتون
  • پوما
  • کالینز
  • گوچی
  • منگو
  • ریباک
  • ال سی وایکیکی
  • دیفکتو

 

 

بهترین زمان برای خرید و تفریح در خیابان پکینی تفلیس

خیابان پکینی یکی از پر جنب و جوش‌ترین خیابان‌های تفلیس است و شما در بیشتر ساعت‌های روز می‌توانید برای خرید و تفریح به این خیابان بروید. با این حال اگر به قصد یک خرید پر بار راهی این خیابان می‌شوید، بهترین زمان پس از ساعت ده صبح است چراکه بیشتر فروشگاه‌ها و مراکز خرید این خیابان پس از ساعت ده صبح روز کاری خود را آغاز می‌کنند.

پایان کار فروشگاه‌ها، بوتیک‌ها و مراکز خرید بزرگ حدود ساعت ده شب است. البته برخی از فروشگاه‌ها و بوتیک‌ها تا حدود ساعت 11 شب هم به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

نگران سرو شام یا استراحت در یک کافه و سرو یک نوشیدنی هم نباشید. برخی از کافه و رستوران‌های خیابان شب زنده دار پکینی تا حدود ساعت دو نیمه شب میزبان شما خواهند بود.

 

بخوانید: معرفی بهترین خیابان‌های تفلیس برای پیاده‌روی

 

 

 

امکانات رفاهی خیابان پکینی تفلیس

تعداد زیادی رستوران و کافه و هم‌چنین هتل در خیابان پکینی تفلیس خواهید دید که با روی باز از شما استقبال خواهند کرد. در این میان سه رستوران معروف گرونر، گراند 84 و رستوران سیانگ گان محبوب‌تر از سایر رستوران‌های پکینی هستند.

رستوران گرونر، یک رستوران آلمانی است که فست فودهای بی‌نظیری برای شما سرو خواهد کرد. رستوران گراند 84 هم یک رستوران ایتالیایی و اروپایی است که فضای دوستانه و جذابی دارد. رستوران چینی سیانگ گان هم یکی از بهترین رستوران‌های آسیایی در تفلیس است.

 

 

مسیرهای دسترسی به خیابان پکینی

تفاوتی نمی‌کند که در سفر خود به گرجستان در کدامیک از محله‌های تفلیس ساکن می‌شوید، خیابان پکینی آن‌قدر محبوب است که به سادگی و با استفاده از وسایل نقلیه شهری می‌توانید خودتان را به این‌جا برسانید.

مسیر اول: از برج اسکار یا محله‌های حوالی آن، با متروی خط یک تفلیس و اتوبوس‌های شماره 87 می‌توانید در حدود نیم ساعت به این خیابان برسید.

مسیر دوم: از هتل کروز تفلیس یا محله‌های اطراف آن، با اتوبوس‌های شماره 46 و یا خط دو مترو در زمانی حدود سی دقیقه می‌توانید به خیابان پکینی برسید.

مسیر سوم: از هتل تفلیس قدیم که بسیاری از گردشگران در آن منطقه اقامت دارند، با خط یک مترو و یا اتوبوس‌های شماره ۸۷ تفلیس و البته کمی پیاده‌روی در حدود 40 دقیقه می‌توانید به خیابان پکینی برسید.

 

بخوانید: پیشنهاد کارهای توریستی اطراف خیابان شاردنی در تفلیس

 

 

 

مطالب مرتبط