پیشنهاد یک سفر رمانتیک در استانبول

بسیاری از زوج‌ها برای ماه عسل خود به خارج از کشور سفر می‌کنند تا یک خاطره به یاد ماندنی و شیرین از بهترین روزهای زندگی‌شان ثبت کنند. در سراسر جهان مقاصد گردشگری عاشقانه فراوانی وجود دارد که همیشه میزبان سفرهای رمانتیک هستند. اما برای ماه عسل زوج های ایرانی، یک مقصد گردشگری همیشه حرف اول را می‌زند و آن هم تور استانبول است.

استانبول هم جاذبه‌های گردشگری تاریخی فراوانی را در خود جای داده است و هم به خاطر طبیعت زیبا و زندگی رنگارنگی که در آن جریان دارد برای گردشگران ایرانی محبوب شده است.

 

استانبول، شهری مدرن و چند فرهنگی

استانبول یکی از برترین شهرهای غرب آسیا است که بیشتر از پانزده میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است. این شهر مدرن، چند فرهنگی و متنوع با هتل‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها و زندگی شبانه جذابی که دارد، مشهور است.

استانبول یک شهر بزرگ برای گردشگران است که در آن می‌توانند تجربه‌های متنوعی کسب کنند. از غذاهای خوشمزه خیابانی استانبول گرفته تا بازارها و مناطق مختلف‌ و مکان‌های توریستی همه و همه در انتظار شما هستند تا یک ماه عسل یا تعطیلات عاشقانه رویایی را برای شما بسازند.

 

بخوانید: مختصری بر مسجد آبی و جذابیت‌های اطرافش

 

 

رمانتیک‌ترین کارهایی که می‌توانید در استانبول انجام بدهید

تعطیلات رمانتیک در یک شهر تاریخی مانند استانبول، ایده بسیار خوبی است زیرا گردشگران می‌توانند روزهای زیادی را در کاوش در این شهر زیبا بگذرانند و همچنین زمان دیگری را با یکدیگر بگذرانند و از برخی از مناطق محبوب عاشقانه در استانبول دیدن کنند.

در ادامه برخی از مکان‌های مهم عاشقانه استانبول که می‌توانید در سفر به این شهر از آن‌ها دیدار کنید، آمده است:

 

 

ماساژ و حمام‌های ترکی

فراموش کنید که ترکیه یکی از کشورهای نزدیک به ایران است چراکه حمام‌های ترکیه در سراسر جهان مشهور هستند. حمام ترکی یک مکان شکوهمند با ساختار ویژه و معماری دقیق است. اگر برای ماه عسل به ترکیه سفر کرده‌اید، می‌توانید وقتی را به بهترین حمام ترکی‌های استانبول اختصاص بدهید.

علاوه بر این، برای کسب انرژی دوباره و رها شدن از خستگی‌های زندگی روزمره، می‌توانید یک ماساژ شگفت‌انگیز دریافت کنید که انرژی شما را دو چندان خواهد کرد.

 

بخوانید: بهترین حمام‌های ترکی در نزدیکی سلطان احمد و تقسیم

 

 

تپه کاملیکا در استانبول

کاملیکا هیل یا همان تپه کاملیکا، یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب در استانبول است که در مرزهای ناحیه اسکندر و در نزدیکی نخستین پل معلق شهر واقع شده است. کاملیکا مکانی با دو تپه مشرف به بسفر و دریای مرمره است که حدودا 228 متر ارتفاع دارد. کاملیکا هیل، یک مکان عاشقانه عالی برای پیاده روی و وقت‌گذارنی زوج‌ها در این شهر تاریخی است.

با بازدید از این جاذبه طبیعی، می‌توانید منظره پانورامای زیبایی از شهر را ببینید که پل بسفر و دهانه شاخ طلایی را پیشِ چشم‌تان خواهد آورد. بر روی این تپه کافه‌ها، رستوران‌ها، پارک عمومی، چشمه و چای‌خانه‌هایی وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها اوقات خوشی را سپری کنید.

 

 

رستوران ها و کافه های رمانتیک اورتاکوی

اورتاکوی یک محله چند فرهنگی فوق العاده است که بخش عاشقانه‌ای از زیبایی‌های استانبول را در خود جای داده است. هتل‌های زیبا و مجلل زیادی در این منطقه وجود دارد که حتی تماشای آن‌ها می‌تواند جذاب باشد. علاوه بر این، اورتاکوی دارای اسکله ساحلی زیبا، گالری های هنری، کلوپ‌های شبانه، رستوران‌ها، کافه‌ها و کافی شاپ‌هایی خواهید دید که به گرمی از شما پذیرایی خواهند کرد.

منطقه اورتاکوی به خاطر رستوران‌های ترکی و کمپیر معروف شده است پس شما هم در ماه عسل عاشقانه خود سری به این رستوران‌ها بزنید. در این مکان، کمپیر مورد علاقه شما درست بر اساس ذائقه‌تان تهیه می‌شود. پس از سرو غذا هم می‌توانید کمی وقت را به کافه نشینی بگذرانید، آن هم در کافه‌هایی که نمای جذاب و حیرت انگیزی از آمد و شد کشتی‌ها در تنگه بسفور را به شما نمایش می‌دهند. اگر اهل خرید هستید هم می‌توانید از بازارچه صنایع دستی و سوغات اورتاکوی دیدن کنید.

 

بخوانید: راهنمای خرید جواهرت لاکچری در تور استانبول

 

 

گردش شبانه و قدم زدن در خیابان استقلال

سفر کردن به استانبول بدون گردش شبانه و قدم زدن در حوالی میدان تکسیم، خیابان استقلال و برج گالاتا، یک سفر ناتمام است. در ماه عسل خود به استانبول، با فرا رسیدن غروب، دست همراه خود را بگیرید، کفش‌های کتانی‌تان را به پا کنید و راهی خیابان‌های شهر شوید. یکی از بهترین کارها در خیابان استقلال کرد،‌ پیاده روی است.

در این خیابان و در حوالی میدان تکسیم، می‌توانید از زندگی شبانه استانبول لذت ببرید. به موسیقی‌های خیابانی گوش بدهید، در کافه‌های خیابانی چیزی بنوشید و در پایان هم این قدم زدن عاشقانه را در یکی از رستوران‌های حوالی گالاتا پایان بدهید.

 

 

قایق سواری و ماهیگیری در روستای ترکوز

روستای ترکوز در نزدیکی استانبول و درست در کنار یک دریاچه آب شیرین واقع شده است. این روستا یک خلوت عاشقانه به شما می‌دهد تا بتوانید در آن ماهیگیری کنید و از سکوت اطراف خود لذت ببرید. البته اگر به دنبال یک خلوت واقعی هستید، بهتر است روزهای تعطیل رسمی ترکیه را برای این بازدید انتخاب نکنید، چراکه در این روزها بسیاری از مردم ترکیه برای پیک نیک عازم این دریاچه و روستا می‌شوند.

اگر دوست داشته باشید، می‌توانید یکی از شب‌های سفر خود را به استراحتگاه‌ها یا مراکز اقامتی و تفرجگاه‌هایی که در نزدیکی دریاچه ترکوز و در حوالی این روستا واقع شده‌اند، اختصاص دهید. با این کار می‌توانید یک غروب عاشقانه به یاد ماندنی را در کنار دریاچه ترکوز تماشا کنید و عکس‌های به یاد ماندنی از ماه عسل در ترکیه ثبت کنید.

 

بخوانید: بهترین رستوران‌های منطقه سلطان احمد

 

 

مطالب مرتبط