راهنمای خرید سیم کارت در ترکیه

ممکن است شما قصد سفر با تور استانبول و بازدید از این شهر را داشته باشید و به دنبال گزینه‌های مختلفی برای برقراری ارتباط در طول سفر خود باشید. یا شاید در حال حاضر در ترکیه به سر می‌برید و تصمیم به خرید سیم کارت در ترکیه دارید. خوب، به هر صورت شما درست آمده‌اید، زیرا قصد داریم در این رابطه اطلاعاتی را ارائه کنیم تا پاسخ تمام سوالاتتان را بیابید.

 

اپراتورهای سیم کارت در ترکیه

اگر به دنبال سیم کارت توریستی هستید، صادقانه بگوییم که ترکیه گزینه‌های چندانی ندارد. فقط سه ارائه دهنده اینترنت موبایل در ترکیه وجود دارد. همچنین باید گفت که قیمت خرید سیم کارت ترکیه برای گردشگران، در مقایسه با کشورهای همسایه آن بالاست. این سه اپراتور در ترکیه عبارتند از: Vodafone ، Turkcell و Turk Telekom

این اپراتورها، فروشگاه‌هایی در سراسر استانبول، ازمیر، آنتالیا و سایر شهرهای محبوب توریستی در ترکیه دارند. همچنین می‌توانید در فرودگاه‌های بین‌المللی و داخلی مانند فرودگاه صبیحا گوکچن و فرودگاه جدید در استانبول آنها را پیدا کنید. به هر حال پیشنهاد می‌کنیم که حتما از فروشگاه‌های رسمی و معتبر اقدام به خرید سیم کارت در ترکیه نمایید. هنگام خرید لازم است که گذرنامه‌تان را همراه خود داشته باشید، در غیر اینصورت به شما سیم کارت نخواهند فروخت.

 

 

قیمت سیم کارت

در ادامه، به بررسی طیف قیمت‌های اپراتورهای سیم کارت در ترکیه و امکانات مربوط به آنها می‌پردازیم.

 

Vodafone

فقط یک گزینه خرید این نوع سیم کارت برای گردشگران وجود دارد و آن عبارت است از:

200 لیر، 750 دقیقه مکالمه، 250 پیامک، 20 گیگابایت اینترنت

لازم به ذکر است که اعتبار این سیم کارت، 30 روز است.

 

بخوانید: مهم‌ترین دلایل سفر به استانبول

 

 

Turk Telekom

چندین گزینه برای خرید این سیم کارت برای گردشگران وجود دارد:

 150 لیر، 750 دقیقه مکالمه، 10 گیگابایت اینترنت

200 لیر، 750 دقیقه مکالمه و 25 گیگابایت اینترنت

250 لیر، 750 دقیقه مکالمه و 35 گیگابایت اینترنت

300 لیر، 750 دقیقه مکالمه و 45 گیگابایت اینترنت

350 لیر، 750 دقیقه مکالمه و 50 گیگابایت اینترنت

400 لیر، 750 دقیقه مکالمه و 60 گیگابایت اینترنت

 

بخوانید: بهترین نرم‌افزارهای موبایل برای سفر به استانبول

 

 

Turkcell

سه گزینه جهت خرید این سیم کارت برای گردشگران وجود دارد:

150 لیر، 200 دقیقه مکالمه، ارسال 1000 پیامک، 20 گیگا اینترنت (این بسته 30 روز اعتبار دارد)

39 لیر، 6 گیگا بایت اینترنت

49 لیر، 10 گیگا بایت اینترنت

 

از کجا سیم کارت بخریم؟

همانطور که گفتیم، یک راه حل خوب و آسان برای خرید سیم کارت در ترکیه وجود دارد. می‌توانید در همان بدو ورود به ترکیه، سیم کارت مورد نظرتان از فرودگاه خریداری کنید.این بدان معناست که دیگر نیازی به گذراندن وقت گرانبهای خود در سراسر شهر و تلاش برای یافتن فروشگاهی که دارای انواع سیم کارت باشد ندارید. می توانید سایر آگاهی‌های لازم را در مقاله اطلاعات ضروری برای گردشگران تور ترکیه درباره فرودگاه جدید استانبول نیز بیابید.

اما باید گفت که قیمت خرید سیم کارت در فرودگاه، کمی گرانتر از خرید در خود شهرهای ترکیه است. بعنوان مثال، قیمت یک سیم کارت در فرودگاه جدید، از 60 دلار شروع می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید که در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، صبر کنید تا به شهر برسید. در شهر استانبول، فروشگاههای متعددی برای فروش سیم کارت اپراتورهای مختلف وجود دارد.

 

بخوانید: راهنمای سفر بانوان تنها به استانبول؛ ترکیه

 

 

سیم کارت خود را بصورت آنلاین خریداری کنید

می‌توانید یک سیم کارت 6 گیگابایتی را به صورت آنلاین خریداری کنید. با قیمت 40 دلار، این امکان را خواهید داشت که سیم کارت را به آدرس اقامتگاه خود در ترکیه دریافت کنید.

 

 

مقایسه اپراتورهای سیم کارت در ترکیه

در مورد فناوری تلفن همراه، باید گفت که ترکیه بسیار پیشرفته است. ترکیه کشوری بزرگ است و میلیون‌ها نفر از مردم آن، عاشق اینترنت هستند. بنابراین تجارت سیم کارت ترکیه، در حال شکوفایی است. همه مقاصد گردشگری پرطرفدار در این کشور، اکنون دارای اتصال 4G هستند. با داشتن رتبه 33 در رتبه‌بندی جهانی، سرعت اینترنت موبایل ترکیه به طور متوسط ​​حدود 30 مگابیت بر ثانیه پیش بینی می‌شود.

Turkcell همچنان از آگوست سال 2019 بهترین شبکه 4G را در ترکیه داراست و بهترین کارت سیم کارت برای گردشگران به شمار می‌آید. حتی اگر به مناطق دور افتاده‌تر در ترکیه سفر می کنید نیز، این اپراتور بهترین گزینه برای شماست. برای اکثر گردشگران، 20 گیگابایت دیتا در حین سفر و اقامت در ترکیه کافی است. در صورت نیاز به اینترنت بیشتر، می توانید آنرا خریداری کنید. اگر تصمیم دارید که فقط در استانبول، ازمیر یا آنتالیا اقامت داشته باشید، اپراتور Turk Telecom نیز به همان میزان مناسب خواهد بود.

 

بخوانید: سفر به استانبول فرصتی برای خریدهای فصلی

 

 

و در آخر باید گفت که مدت زمان بازدید شما از ترکیه مشخص خواهد کرد که چه نوع سیم کارت مورد نیاز و مناسب شماست. آیا به برقراری تماس محلی نظیر تماس با رستوران یا جاذبه‌های گردشگری برای خرید بلیط نیاز دارید؟ آیا به ارسال پیامک نیاز خواهید داشت یا واتساپ کافی خواهد بود؟ آیا اینترنت مهم‌ترین نیاز شماست؟ در هر صورت خرید سیم کارت در ترکیه، یکی از ملزومات سفر شماست که باید با مطالعه و دقت از پس آن بربیایید. 

مطالب مرتبط