نقاشی‌های آبرنگی روی گچ در استانبول

استانبول اساسا شهری هنری، زیبا و چند فرهنگی‌ست که قسمت شرق و غرب آن با وجود تفاوت‌های فراوان به نوعی مکمل یکدیگر هم هستند. بخش مهمی از این زیبایی مدیون کلیساها و مساجدی‌ست که با هنر ظریف نقاشی تزئین شده‌اند. اما اگر فردی هنردوست و مشتاق هستید در سفر با تور استانبول باید بدانید که تنها کلیسا و مساجد به این هنر تماشایی مزین نشده‌اند. جاهای مختلفی در این شهر وجود دارد که بتوانید آن‌‌ها را پیدا کنید. اما برای دیدن بهترین نقاشی‌ها باید به کجاها بروید؟

 

موزه چورا

کلیسای چورا که حالا به موزه تبدیل شده در اصل یکی از بهترین نمونه‌های معماری کلیساهای دوره بیزانس است که کلیسای منجی مقدس نامیده می‌شود. این کلیسا پر از نقاشی‌های دیواری زیباست که چشم‌های هر بازدیدکننده‌ای را به خود خیره می‌کند. به علاوه باید در نظر بگیرید که کلیسای چورا در رده اولین جاذبه‌های دیدنی استانبول نیست و این یعنی مجبور نیستید شلوغی و صف‌های طولانی را تحمل کنید تا بازدیدی مختصر داشته باشید. بلکه می‌توانید در محیطی آرام و به دور از ازدحام زیباترین و خیره‌کننده‌ترین موزاییک‌ها و نقاشی‌های ممکن را تماشا کنید که برای سال‌ها دوام آورده‌اند. اگر با تور برای بازدید بروید در مورد نقاشی‌ها به اطلاعات جالبی دست پیدا خواهید کرد.

 

 

آداهان استانبول

آداهان در آپارتمانی بازسازی شده قرار داد که ابتدای ساخت و ساز آن به سال 1874 باز می‌گردد. جزییات اصلی معماری در قالب نقاشی‌های دیواری، ستون‌ها و سقف‌های طاق‌دار در ساختمان به کار رفته و از آن جایی جذاب برای بازدید ساخته است. آداهان جایی‌ست که هم می‌توانید از خوردن غذاهای خوشمزه لذت ببرید، هم به موسیقی خوب گوش دهید و هم در کنار این‌ها از تماشای زیبایی‌های نقاشی و معماری لذت ببرید. آداهان با منظره شاخ طلایی در شهر قدیمی استانبول نه تنها تراسی تماشایی برای صبحانه ترکی در استانبول ارائه می‌دهد بلکه محیطی برای شامی بی‌نظیر هم هست.

 

 

هتل فر سیزنز بسفر

شاید هرگز فکرش را هم نکنید هتل فر سیزنز بسفر، اقامتگاهی مجلل رو به بسفر با آن تراس شگفت‌انگیزش جایی باشد که بتوانید بنشینید و جانی تازه کنید و از تماشای نقاشی‌های دیواری و درخشش بسفر لذت ببرید در حالی که منویی وسوسه‌انگیز در دسترس دارید. در اینجا غذاها عالی، خدمه منظم و مودب و محیط به شدت هنری و رویایی‌ست.

 

بخوانید: هتل سوماهان بر حاشیه ساحل بسفور در استانبول

 

 

ایاصوفیه

ایاصوفیه در ردیف نقاط دیدنی اصلی استانبول قرار دارد که حتی اگر آن را برای نقوش دیواری‌اش تحسین نکنیم باز هم بازدیدکنندگان خودش را خواهد داشت. ایاصوفیه از داخل دارای درخشش فوق‌العاده و پر از رنگ طلایی براق است. اصلا قبل از بازدید نمی‌توانید تصورش را بکنید که چقدر موزاییک‌ها و نقاشی‌های دیواری الهام‌بخش و زیبا هستند. این سازه که در ابتدا کلیسا بوده بعدها به مسجد تبدیل شده و حالا به عنوان موزه ایاصوفیه در استانبول از آن بازدید می‌شود. به همین دلیل برای بررسی هنر مسیحی و اسلامی بسیار اهمیت دارد.

 

 

موزه هنر مدرن استانبول

وقتی به دنبال نقاشی‌ها و اثر‌های زیبای هنری هستید نباید از موزه هنرهای مدرن استانبول غافل شوید. این موزه اولین نمایشگاه غیر دولتی ترکیه است که مجموعه‌ای از آثار هنرمندان داخلی و خارجی را در نمایشگاه‌ها و گالری‌های مختلف به نمایش گذاشته است. موزه هنر مدرن ارزش و اعتبار زیادی برای هنرمندان داخلی قائل است و همیشه حمایت خود را برای معرفی آن‌ها به کار برده است. بنابراین نه تنها امکان دیدن نقاشی‌های جذاب را دارید بلکه می‌توانید سبک و سلیقه ترکی‌ها را بهتر درک کنید.

 

بخوانید: غذاخوری‌های ارزان در نزدیکی بازار بزرگ استانبول

 

 

گرند بازار

گرند بازار یا بازار بزرگ استانبول یکی از برجسته‌ترین نقاط توریستی شهر است که از هر لحاظ که در نظر بگیرید جایی برجسته برای بازدید است. از معماری، ساخت و ساز تا فرهنگ و تاریخ دلایل زیادی وجود دارد که از گرند بازار دیدن کنید و یا از بهترین مغازه های بازار بزرگ استانبول خرید کنید. شما در طول گردش در دالان‌ها و راهروها با موزاییک‌های قدیمی نقش و نگار شده سنتی برخورد خواهید کرد ظرافت و طبع هنرمندانه سال‌های گذشته این شهر را ترسیم می‌کند. قهوه ترک بنوشید، غذای ترکی بخورید، سوغاتی بخرید، در میان دیوارهای سال 550 میلادی قدم بزنید.

 

 

هتل ارسین کرون

این هتل شگفت‌انگیز که تراسی دل‌انگیز و باز رو به شهر دارد که نمایی از مسجد آبی نیز از آن قابل مشاهده است. تراس این هتل نیز دارای موزاییک‌های زیبا و جذاب است که تلفیق آن با نمای بی‌نظیر شهر قدیمی شما را مهمان سفری به گذشته این شهر می‌کند. از خوردن غذاهای خوشمزه لذت ببرید و نمایی به یادماندنی از کاشی‌های زیبا و شهر قدیمی را به تماشا بنشینید. تجربه‌ای کم‌نظیر که خاطره‌ آن را در ذهن ثبت خواهید داشت.

 

بخوانید: معرفی موزه موزاییک کاخ بزرگ در استانبول

 

مطالب مرتبط