تجربه خوردن خینکالی خوشمزه در تفلیس

شما در سفر به تفلیس گرجستان، از انبوه جاذبه‌های توریستی شگفت‌زده خواهید شد. اما باید گفت که خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های این شهر، بی‌نظیر و به یاد ماندنی هستند. کافی است در بهترین رستوران‌های تفلیس غذا بخورید تا سفری خاطره‌انگیز را برای خود رقم بزنید. اما در صدر این خوراکی‌ها، بهتر است که نظر ویژه‌ای به خینکالی داشته باشید.

خینکالی، یک غذای بسیار معروف در گرجستان است که به طور مرتب مصرف می‌شود. این غذا، اولین غذایی است که هر فرد گرجی به دوستان خارجی خود معرفی می‌کند. در ادامه به معرفی بهترین مکان‌ها برای خوردن خینکالی در تفلیس خواهیم پرداخت. در سفر با تور گرجستان، حتما این مکان‌ها را جستجو کنید.

 

دلیل عالی بودن خینکالی چیست؟

خینکالی، یک کوفته گوشت است. وقتی گوشت داخل خمیر پیچیده شد، پخته می‌شود. کوفته‌ها را می‌جوشانند و بخارپز نمی‌کنند. بنابراین داخل خمیر، آبدار می‌شود بدون اینکه به بیرون درز کند. راحت‌ترین راه برای خوردن خینکالی، خوردن با دست و بدون قاشق و چنگال است. دستگیره پیچ خورده خمیر را بگیرید و آنرا در دهانتان بگذارید.

خینکالی، در ابتدا در مناطق کوهستانی Khssureti ، Mtiuleti و Pshavi تهیه شد و بعدا در سراسر کشور مطرح شد. پرطرفدارترین خینکالی در تفلیس، غذایی است که از گوشت خوک یا گاو پخته می‌شود. هرچند که باید گفت دستور ابتدایی و اصلی آن، استفاده از گوشت گوسفند به همراه پیاز، فلفل، نمک و زیره بوده است. جالب است بدانید که مردم تفلیس، نوعی خینکالی منحصر به فرد به نام کالاکوری را ابداع کرده و گیاهان تازه مانند کتانترو و جعفری را به مواد اصلی اضافه می‌کنند. و اما بهترین مکان‌ها برای خوردن خینکالی در تفلیس گرجستان:

 

 

Pasanauri

یکی از بهترین مکان‌ها برای خوردن خینکالی در تفلیس، رستوران زنجیره‌ای Pasanauri است. این رستوران با داشتن دو شعبه در مرکز شهر، این غذای معتبر گرجستانی را به بهترین شکل ارائه می‌دهد. این رستوران، در میدان Maidan  واقع شده و همه روزه به صورت 24 ساعته باز است. بنابراین مهم نیست که چه موقع هوس خینکالی می‌کنید، شما همیشه می‌توانید به اینجا بیایید و از غذاهای آن نهایت لذت را ببرید. این رستوران، دارای میز وصندلی‌های چوبی و پارتیشن‌های ضخیم است که حریم خصوصی مناسبی برای مشتریان فراهم می‌کند.

آدرس: 32/42 Griboedovi Str, Rustaveli Avenue, Tbilisi, Georgia

تلفن: +(995)322988715

 

بخوانید: نکاتی برای بیرون غذاخوردن در تفلیس

 

 

Zakhar Zakharich

اگر مایل هستید که خینکالی گوسفند اصیل را به روشی که در ابتدا در مناطق کوهستانی تهیه می‌شده صرف کنید، بهترین مکان، رستوران Zakhar Zakharich است. نامگذاری این رستوران، از رستوران‌های اواخر قرن نوزدهم میلادی که به صورت رایگان برای مردم فقیر غذا سرو می‌کردند الهام گرفته شده است. اگرچه این مکان کوچک است، اما خینکالی‌هایی درست می کند که خمیرش در سایر رستوران های دیگر نادر است. این خمیر دست ساز، کوفته‌ها را کاملا در خود می‌گیرد و به آنها می‌چسبد. در سفر با تور تفلیس میتوانید، همه روزه از ساعت 8 صبح تا 11 شب به این رستوران بروید.

آدرس: Mshrali Bridge, Dzveli Tbilisi T'bilisi, Tbilisi, Georgia

تلفن: +(995)591174000

 

 

Ethno Tsiskvili

این رستوران نیز یکی از بهترین مکان‌ها برای خوردن خینکالی در تفلیس است. این مکان بی‌نظیر که دارای یک آبشار طبیعی و کارخانه آب در محوطه خود است، یکی از چندین رستوران گروه Tsiskvili Group به شمار می‌آید. علاوه بر این، اگر می‌خواهید رقص‌های سنتی گرجستان را ببینید و آهنگ‌های محلی را بشنوید، این مکان بسیار مناسب شماست. این رستوران، همه روزه از ساعت 12 ظهر تا 11 شب باز است.

آدرس: 99 Akaki Beliashvili Street, Didube-Chugureti T'bilisi, Tbilisi, Georgia

تلفن: +(995)322005555

 

بخوانید: ۷ کافه و رستوران‌ معروف با غذاهای گیاهی در تفلیس

 

 

HB

Hofbrau یا HB یک رستوران زنجیره‌ای است که علاوه بر غذاهای محلی گرجستان، غذاهای آلمانی را نیز سرو می‌کند. این مکان، یکی از بهترین مکان‌ها برای خوردن خینکالی در تفلیس است. این رستوران عالی، همه روزه از ساعت 10 صبح تا 12 صبح فعال است.

آدرس: Vake-Saburtalo T'bilisi, Tbilisi, Georgia

تلفن: +(995)322393113

 

 

Bernard

یکی دیگر از مکان‌های شگفت‌انگیز برای پیدا کردن خینکالی در تفلیس، رستوران Bernard است. دکوراسیون داخلی این رستوران، شبیه Pasanauri بوده و از میز و صندلی‌های چوبی و پارتیشن‌بندی استفاده شده است. این مکان همه روزه  و به صورت 24 ساعته باز است. جو این رستوران صمیمی است. عصرها شلوغ می‌شود و سرویس‌دهی در آخر هفته‌ها کمی کند است.

آدرس: 40 Zhiuli Shartava Street, Tbilisi, 160, Georgia

تلفن: +(995)322475777

 

بخوانید: خوش‌مزه‌ترین غذاهای دریایی در تفلیس

 

 

در این مقاله به معرفی بهترین مکان‌ها برای خوردن خینکالی در تفلیس گرجستان پرداختیم. اما مسلما مکان‌های دیگری هم هستند که این غذای اصیل را به نحوی عالی تهیه و سرو می‌کنند. امیدواریم که در سفر با تور گرجستان و بهره‌مندی از جاذبه‌های گردشگری تفلیس، حتما خینکالی را امتحان کنید.

مطالب مرتبط