سوپ‌های لذیذ استانبول را امتحان کنید

سوپ‌ها جزو اصلی‌ترین غذاهای سراسر دنیا هستند که گاها به عنوان غذای اصلی و خیلی پر کالری و مواد سرو می‌شوند و در برخی موارد نیز در مدل‌های سبک برای پیش غذا سرو می‌شوند. کشورهای آسیای شرقی سوپ‌هایی معروف به نودل را به عنوان غذای اصلی سرو می‌کنند در حالی که ما تمایل داریم سوپ را در کنار غذای اصلی قرار دهیم. اهل هر سلیقه و ذائقه‌ای که باشید می‌توانید سوپ‌های فوق‌العاده خوشمزه‌ای را در بهترین رستوران‌های استانبول با سرآشپزهای معروف پیدا کنید. ما برخی از این نقاط را معرفی خواهیم کرد.

 

واگاماما

واگاماما رستورانی آسیایی با انواع رامن‌های ژاپنی و سوپ‌هایی شبیه به آن است. اگر با تور استانبول سفر کرده‌اید، در واقع شما می‌توانید سفری کوتاه به شرق آسیا را با رفتن به این رستوران را تجربه کنید. رامن گوشت و فلفل چیلی و سوپ اردک و نخودسبز از محبوب‌ترین گزینه‌های منو هستند. به علاوه می‌توانید رامن‌های دریایی را با انواع ماهی‌ها امتحان کنید. هر چقدر هم که اهل سوپ باشید اما رامن ماهی یا میگو چیزی نیست که هرجایی بتوانید پیدا کنید. بنابراین توصیه می‌کنیم از این رستوران غافل نشوید. واگاماما برندی جهانی و انگلیسی است که در سرو غذاهای ژاپنی تخصص دارد. این رستوران دارای دو شعبه در شیشیل و نیشانتاشی است.

آدرس: Teşvikiye, Teşvikiye Cd. No:162, 34365 Şişli/İstanbul, Turkey

تلفن: +90 212 373 27 40

 

بخوانید: ۱۰ رستوران برتر در میدان تقسیم استانبول

 

 

کاراکوی چوربا اِوی

در واقع کاراکوی معدن انواع و اقسام کافه‌ها و رستوران‌هاست. این رستوران ساده و دنج هم که طیفی از انواع سوپ‌ها را به فروش می‌رساند یکی از بهترین رستوران‌های کاراکوی استانبول است. ظاهر کلی آن ساده است اما گول نخورید، سوپ‌ها محشرند. یکی از غذاهایی که اینجا طرفدار دارد سیرابی است که قطعا در سلیقه و علاقه هر کسی نیست اما نمی‌توانیم نسبت به طعم فوق‌العاده‌اش هم بی‌انصاف باشیم. به علاوه قیمت‌ها نیز بسیار منصفانه هستند.

آدرس: Kemankeş Karamustafa Paşa, Mumhane Cd. No:35, 34425 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

تلفن: +90 212 245 00 68

 

 

Dürümcü Emmi

در این رستوران اصیل‌ترین و ترکی‌ترین گزینه‌های ممکن را پیدا خواهید کرد. کوفته ایچیلی و کباب‌ها در اینجا فوق‌العاده‌اند. اما اگر خبر از سوپ‌ها بخواهید توصیه می‌کنیم حتما سوپ بیران را امتحان کنید. به جز سوپ گفته می‌شود خوراک گوشت مخلوط شده در کنار مزه‌ها فوق‌العاده خوشمزه است. در چنین رستورانی اگر گروهی هستید عاقلانه است که از هر چیزی سفارش دهید و با هم به اشتراک بگذارید.

آدرس: Hasanpaşa, Mahmut Baba Sk. 11/1, 34722 Kadıköy/İstanbul, Turkey

تلفن: +90 216 330 95 56

 

بخوانید: بهترین رستوران‌ها و فروشگاه‌های جدید در استانبول


 

 

Az Çok Thai

آیا از عاشقان غذاهای تایلندی هستید؟ پس بی‌شک حتی اگر ما نگوییم هم سر از اینجا در خواهید آورد. سوپ تام یوم از گزینه‌های اصلی منوی این رستوران است که حتما باید امتحانش کنید. سوپ خوشمزه تام خا پاک که از سبزیجات و مرغ درست می‌شود از دیگر موارد برجسته منو است. اگر قبلا غذاهای تایلندی خورده باشید حتما با انواع خوراک‌های کاری آشنا هستید. شما در اینجا می‌توانید گرین کاری را هم امتحان کنید. خبر خوب برای عاشقان برنج تند سرخ شده اینکه می‌توانید در کنار کاسه سوپ برنج هم سفارش دهید.

آدرس: Kuloğlu Mah. No: 12/A. Çukurcuma, Ağa Külhanı Sk., 34433 Beyoğlu, Turkey

تلفن: +90 212 251 18 11

 

 

دنیز لوکانتاشی

اگر می‌خواهید سوپ بخورید این یکی از بهترین رستوران‌های استانبول است که نه تنها سوپ‌های خوشمزه و عالی سرو می‌کند بلکه قیمت‌ها نیز عالی و مقرون به صرفه است. آیا هنوز سوپ کلم و نان ذرت را امتحان نکرده‌اید؟ پس باید برنامه‌ای برای آمدن به این رستوران تنظیم کنید و با همراهانتان عصری را در آن سپری کنید.

آدرس: Camiikebir, Çaydanlık Sk. No:2, 34440 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

تلفن: +90 212 361 33 18

 

 

Fish & Meat House

اگر هرگز سوپ ماهی و سالاد دریایی را امتحان نکرده‌اید رفتن شما به این رستوران ضروری‌ست. گرچه رستوران کوچک و محیط آن دنج است اما مطمئن باشید سخت‌کوش‌ترین، با استعدادترین و دوست داشتنی‌ترین آشپز برای شما غذا می‌پزد. اگر با دوستانی هستید که طرفدار سوپ و غذای دریایی نیستند می‌توانید از منو چیزهای دیگری سفارش دهید و در کنار هم از اوقات شیرین و صمیمی لذت ببرید.

آدرس: Cihangir, Sıraselviler Cd. 8/D, 34433 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

تلفن: +90 212 243 44 54

 

بخوانید:‌ بهترین رستوران‌های سرو غذای دریایی استانبول

 

 

پلاس کیچن

شما در این رستوران همه چیز تمام می‌توانید از خوردن غذاهای ارگانیک، سالم و غذاهای گیاهی لذت ببرید. بخش بزرگ و مهمی از غذاهای اینجا سوپ‌ها هستند که با مواد اولیه سالم و طعمی جادویی سرو می‌شوند. به علاوه انواع سالادها نیز در دسترس هستند که می‌توانید در کنار غذای اصلی‌تان سفارش دهید.

آدرس: Teşvikiye, Ahmet Fetgari Sk. No:31, 34365 Şişli/İstanbul, Turkey

تلفن: +90 212 630 31 46

 

مطالب مرتبط