۸ فروشگاه‌ خاص و متفاوت در استانبول

بعضی وقت‌ها از سر زدن به برندهای مطرح بین‌المللی خسته می‌شویم و دلمان می‌خواهد به سراغ طراحانی برویم که اگر چه خیلی معروف نیستند، اما کارهای جذابی می‌سازند و همچنین از مردم محلی بوده و به جای رساندن سود به شرکت‌های بسیار بزرگ، به رشد یک طراح محلی کمک کرده‌ایم. اگر چند باری با تور استانبول سفر کرده باشید، احتمالا مسیر تمامی مراکز خرید لوکس را بلدید، اما ما امروز می‌خواهیم سراغ همان فروشگاه‌های متفاوت برویم، جاهایی که بعید است اسمی از آن‌ها شنیده باشید.

 

Özlem Tuna Design Zone

Özlem Tuna داستان جالبی دارد. کسی که در رشته سرامیک در دانشکده هنرهای زیبا تحصیل کرده بود و سپس برای مدتی، زیورآلات دست ساز خودش را در مغازه‌ای اجاره‌ای فروخت و بعد از برپایی چند کلاس و کسب تجربه، به طراحی زیورآلات جدی‌تر پرداخت و لباس‌هایی نیز طراحی به فروش رساند تا حالا که به یک برند معتبر بدل شده و نمایش‌های لباس برگزار می‌کند و طراحی‌هایش در همه‌ی زمینه‌ها به شدت پرطرفدار است. این فروشگاه یکی از بهترین مغازه‌های نزدیک بازار بزرگ استانبول بوده و شما می‌توانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید.

آدرس: Nuruosmaniye Caddesi, Alibaba Türbe Sokak 21/4, Nuruosmaniye

 

بخوانید: بهترین رستوران‌ها و فروشگاه‌های جدید در استانبول

 

 

Atölye Mariposa

این فروشگاه لباس‌ها و لوازم کلاسیک، دو شعبه در Cihangir و Nişantaşı دارد و از بهترین مراکز خرید در استانبول است. نکات جذاب زیادی در هنگام خرید از این فروشگاه‌ها وجود دارد، ابتدای امر طراحی بسیار زیبای لباس‌های مهمانی هستند که می‌توانید در این مکان تهیه کنید و دیگر این که اگر مدتی در استانبول هستید، این امکان را دارید تا لباس انتخابی خود را با طرح و پارچه‌ای متفاوت سفارش دهید و آن را در اسرع وقت دریافت کنید.

آدرس: Teşvikiye Caddesı, Goksu Apt.  No: 21\1, Nişantaşı و Şimşirci Sokak 11A, Cihangir

 

 

Midnight Express

Midnight Express یکی از فروشگاه‌های خاص و متفاوت استانبول است که صاحب آن که یک طراح لباس است، به عنوان بوتیکی برای ارائه لباس‌های خاص ساخته است. مجموعه‌های موجود در این فروشگاه در دوره‌های مختلف تغییر می‌کند و شامل لباس، زیور آلات، لایف استایل و کیف و کفش هستند.

آدرس: Küçük Bebek Caddesi, 7A Bebek

 

 

Zeynep Tosun

Zeynep یکی از موفق‌ترین طراحان لباس جوان این روزهای استانبول است که البته در ایتالیا تحصیل کرده و با طراحی‌های جذابی که ارائه می‌کند، تحسین بسیاری را برانگیخته است. وی یک فروشگاه اختصاصی نیز دارد تا کارهای خود را به فروش برساند. البته این فروشگاه در مرکز خرید Akmerkez قرار گرفته است.

آدرس: Yeşerti Sokak 17/10 Akatlar

 

بخوانید: خرید از بهترین فروشگاه‌های لباس بچه در استانبول

 

 

OYE

اسم این فروشگاه در واقع مخفف کلمات انگلیسی Open Your Eyes است و اگر به دنبال لباس شنا یا طراحی‌های خاص می‌گردید، حتما باید به سراغ این مکان بروید. خوشبختانه OYE در میدان تقسیم واقع شده است و با توجه به این که هر کس که به سفر استانبول می‌رود، راهش برای گردش در میدان تقسیم استانبول می‌خورد، این امکان وجود دارد تا به راحتی بتوانید از این فروشگاه زیبا دیدن کنید و اجناس مورد نظر خود را بخرید.

آدرس: Inonu Caddesi 27/2, Taksim

 

 بخوانید: بهترین فروشگاه‌ها برای خرید مواد غذایی خوشمزه در استانبول


Janset Bilgin 

این فروشگاه نسبتا کوچک، مملو از چیزهای بامزه و جذاب است که شما را عاشق خودش می‌کند. این فروشگاه تماما به زیورآلات اختصاص دارد و از دیرباز در این بخش از استانبول به فعالیت مشغول است. تمامی زیورآلاتی که در Janset Bilgin خواهید یافت هنر دست هستند و بخش زیادی از آن‌ها طراحی‌های خود هنرمندان فروشگاه به شمار می‌روند.

آدرس: Mueyyetzade Mah. Tatarbeyi Sk. No:34/B 34425 Galata

 

 

Fashion at Eye

یکی دیگر از بخش‌های مهم صنعت مد، عینک است. Fashion at Eye نام بوتیکی معروف و بسیار محبوب در زمینه‌ی ارائه عینک‌های آفتابی است که در آن می‌توانید اجناس بسیار جذاب و جالبی پیدا کنید. از مدل‌های جدید و به روز تا طرح‌های کلاسیکی که خیلی‌ها هنوز بیشتر آن‌ها را می‌پسندند. این فروشگاه البته خالی از برندهای مطرح نیست و همه‌ی کارهای آن مربوط به شرکت‌های ترک نمی‌باشد.

آدرس: Fransiz Gecidi C9, Karakoy

 

بخوانید: فروشگاه‌های دکوراسیون داخلی در استانبول

 

 

Souq Dükkan

دیوارهایی با رنگ تیره، لباس‌هایی که روی کاور قرار گرفته‌اند و طراحی دکوری که خیلی نمی‌توان از آن سر در آورد. Souq Dükkan دقیقا مثل بسیاری از بوتیک‌های جدید و خاصی است که سر و کله‌شان در تمام جاهای دنیا پیدا شده، با این تفاوت که این مکان واقعا چیزهای جذابی برای فروش دارد که در زمینه‌ی مد، شامل طراحی‌های جوانان ترک نیز می‌شود.

آدرس: Kanyon

 

مطالب مرتبط