غذاهای خیابانی تایلند: قسمت اول

غذاهای خیابانی و غذاخوری‌های کوچک با میز و صندلی‌های پلاستیکی که به وفور در تایلند ردیف شده‌اند، اغلب از کیفیت خوبی برخوردارند. بنابراین برای صرف یک میان وعده عالی، گزینه های بسیاری در پیش رو دارید. باید گفت که فرهنگ غذایی تایلندی بسیار غنی و متنوع بوده و مناسب کسانی است که مایلند غذاهای جدید را امتحان کنند. به طور کلی غذاهای خیابانی در تایلند، شامل سوپ، نودل، انواع سالاد، حشرات، کباب‌ها  وغذاهای دریایی می‌شود.

هنگام سفر با تور تایلند و گذر از بازارها و خیابان‌ها، نظری هم به این اغذیه فوق‌العاده بیندازید و به خصوص قبل از آن، با بهترین نقاط کرابی برای خوردن غذاهای خیابانی آشنا شوید. در ادامه، به معرفی غذاهای معروف خیابانی در تایلند خواهیم پرداخت. با ما همراه شوید و از تصاویر و وصف این خوراکی‌ها لذت ببرید.

 

Pad See Eiw

این غذا یک نوع ترکیب اسپاگتی و کباب تایلندی است که بسیار لذیذ، گرم و آرامش‌بخش است. این بشقاب، شامل رشته فرنگی برنجی تفت داده شده شده با سس سویا تیره، تخم مرغ و یک نوع گوشت (نظیر مرغ ، گوشت خوک، یا گوشت گاو) و همچنین کلم بروکلی یا کلم پیچ است.

در واقع این خوراک که از غذاهای معروف خیابانی در تایلند به شمار می‌آید، یک انتخاب خوش طعم اما بی‌ضرر است. همچنین گزینه‌ای عالی برای کسانی است که نمی‌توانند غذاهای تند تایلندی را تحمل کنند، اما می‌خواهند حتما خوراکی‌های تایلندی را تجربه کنند. در واقع، طعم این غذا کمی شیرین است. البته اگر به غذاهای تند علاقمندید، می‌توانید پوسته‌های خشک فلفل قرمز، سرکه و یا هر دو را نیز به این غذا اضافه کنید. لازم به ذکر است که گاهی به این غذا، سس ماهی نیز افزوده می‌شود.

 

بخوانید: معرفی غذای تایلندی مناسب برای بچه‌ها

 

 

Guay Teow

Guay Teow ، یک نوع سوپ رشته‌ای متشکل از یک نوع گوشت (مرغ ، گوشت خوک ، و یا گوشت گاو) ، رشته فرنگی برنجی و تخم مرغ است. در واقع این غذا، یکی از غذاهای محبوب تایلند است اما یک خوراک بین‌المللی است که به جز تایلند، در کشورهایی نظیر مالزی‌، سنگاپور، برونئی و اندونزی  نیز طبخ می‌شود و طرفداران بسیاری دارد.

این بشقاب غذا را می‌توان با شکر، فلفل‌های خشک قرمز، آب لیموترش و سس ماهی ترکیب کرد. باید گفت که این غذای معروف خیابانی در تایلند، حاوی چربی بالایی است و علاوه بر اینکه ارزان و مقرون به صرفه و لذیذ است، شکم را نیز به راحتی پر می‌کند.

 

 

Kluay Tod

این غذا، یک میان وعده یا دسر اعتیاد آور شیرین بوده که شامل مینی موزهای سرخ شده است. موزها، کمتر رسیده هستند تا مناسب سرخ کردن باشند و نیز در خمیر نارگیل خشک یا کنجد خوابانده می‌شوند. نتیجه، ظاهری ترد و طلایی و درونی خامه‌ای شکل و گرم است. بهتر است که همان لحظه سرخ شدن آنها را میل کنید، هر چند که بعد از خنک شدن هم بسیار لذیذ هستند.

 

بخوانید: تایلند و شگفتی‌ها؛ اَبَر غذاها در تایلند

 

 

Gai Tod

اگرچه مرغ سرخ شده یک غذای منحصر به فرد تایلندی نیست، اما در تایلند طرفداران بسیاری دارد. Gai Tod، یکی از غذاهای معروف خیابانی در تایلند است که از سرخ کردن بال مرغ خوابانده شده در ادویه و آرد برنج و برگ‌های آهک کافیر تهیه می‌شود و همراه با یک سس تند سرو می‌شود.

 

 

Pad Kra Pao

این غذای معروف خیابانی در تایلند، شامل گوشت یا مرغ چرخ کرده است که با ریحان تایلندی و فلفل قرمز سرخ شده به همراه برنج سفید سرو می‌شود. مطمئناً این غذا با وجود فلفل قرمز طعم تندی دارد، اما می‌توانید از فروشنده بخواهید که فلفل کمی به آن اضافه کند. این بشقاب همچنین، اغلب شامل تکه‌های مرغ و یک تخم مرغ نیمرو است. در تایلند، این بشقاب را می‌توان معادل ساندویچ یا همبرگر در نظر گرفت. غذایی با پخت سریع، آسان و همه‌گیر که بسیاری از مردم برای ناهار صرف می‌کنند.

 

بخوانید: خوشمزه‌ترین غذاهای محلی در پاتایا

 

 

Som Tam

این غذا، یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین غذاهای خیابانی تایلند به شمار می‌آید و در واقع یک نوع سالاد است. این سالاد ترش و شیرین و پرادویه، متشکل از پاپایای سبز خرد شده، گوجه فرنگی، هویج، بادام زمینی، لوبیا، میگو خشک، شکر، سیر، سس ماهی، آب لیموترش و فلفل دلمه‌ای است.

 شما تقریبا در هر منطقه ای در تایلند که غذاهای خیابانی سرو می‌کنند، می‌توانید این غذا را پیدا کنید. گاهی به این غذا، غلاتی نظیر گندم نیز اضافه می‌شود. از آنجا که طعم پیش‌فرض آن تند است، می‌توانید از فروشنده بخواهید که کمتر فلفل به آن بزند.

 

 

Poh Pia Tod

این رول‌های لذیذ مشتمل بر انواع مواد غذایی نظیر سبزیجات، گوشت، رشته فرنگی برنجی و فلفل دلمه‌ای هستند. در این نوع غذا، رشته فرنگی‌های خرد شده با هویج، کلم، جوانه لوبیا، فلفل، سویا و سیر سرخ شده ترکیب می‌شوند و در ورق‌هایی خمیری رول می‌شوند. رول‌ها را می‌توان سرخ کرد و یا به صورت معمولی و تازه سرو نمود. این خوراک نیز جزو غذاهای معروف خیابانی در تایلند به شمار می‌آید و طرفداران بسیاری دارد.

 

بخوانید: ۸ مورد از خوشمزه‌ترین غذاهای چیانگ مای

 

 

در این مقاله به معرفی مهم‌ترین غذاهای خیابانی در تایلند پرداختیم. از آنجا که که تنوع این غذاهای خیابانی بسیار بالاست، در ادامه به معرفی سایر غذاهای خیابانی معروف و محبوب در این کشور زیبا و خاطره انگیز خواهیم پرداخت. 

مطالب مرتبط