معرفی بهترین مراکز خرید در پوکت

 خرید در تایلند، بدون شک یکی از لذت‌بخش‌ترین بخش‌های سفر به این کشور هزار جزیره است. هرچند که تایلند با داشتن پوکت، بانکوک، پاتایا، کرابی و شهرها و جزیره‌های دیگر به اندازه کافی برای گردشگران جذاب است اما آنچه این جذابیت را دو چندان کرده است، مراکز خرید فراوان و پر زرق و برق با قیمت‌های مطلوب و منطقی است که آن را به بهشتی برای خرید تبدیل کرده است.

تور پوکت، یکی از پرطرفدارترین تورهای تایلند است، به همین دلیل هم آویسا، در این مطلب برترین مراکز خرید و بازارهای این جزیره زیبا را به شما معرفی می‌کند. از بوتیک‌های لاکچری گرفته تا بازارهای سنتی پارچه و عتیقه فروشی و مراکز خریدی که انتخاب‌های رنگارنگی برای خرید لباس، کیف و کفش در تایلند را برای شما فراهم کرده‌اند.

 

بازار اوت‌لت پریمیوم پوکت

تم اصلی بازار: برندهای لوکس لباس، کیف و کفش و اکسسوری

روزها و ساعت‌های فعالیت: همه روزها، ده صبح تا ده شب

محل: چانگ وات چیانگ رای، پوکت

اگر دوست دارید یک تجربه لاکچری از خرید در سفر به پوکت داشته باشید، بهتر است سری به این بازار اوت لت بزنید. در این بازار، می‌توانید کالاهای لوکس را که از برندهای معتبر اروپا و آسیا عرضه شده‌اند، خریداری کنید.

نمایندگی برندهایی مانند لاکوست، پیرکاردین، نایکی، آدیداس و بسیاری برندهای دیگر را در این بازار خواهید دید. نکته جالب توجه این است که برخی از کالاها در این بازار با بیشتر از هفتاد درصد تخفیف ارایه می‌شوند.

 

بخوانید: راهنمای ماه عسلی عاشقانه در پوکت

 

 

بازار قدیمی صنایع دستی پوکت

تم اصلی بازار: صنایع دستی و سنتی

روزها و ساعت‌های فعالیت:

محل: محله قدیمی شهر پوکت، جاده پانگ نگا و یائوارات

خیابان‌های تاریخی رنگارنگ شهر قدیمی پوکت با فروشگاه‌های منحصر به فردی پوشیده شده است که همه چیز را از لباس‌های مدرن گرفته تا عتیقه فروشی‌ها به فروش می‌رسانند. اما چیزی که باعث می‌شود این مکان از سایر مکان‌های خرید پوکت متمایز شود، این واقعیت است که در اینجا هیچ برند معروف یا فروشگاه بزرگی نخواهید دید. بلکه فقط فروشگاه‌های خرده فروشی محلی هستند که به گرمی از شما استقبال می‌کنند.

اگر اهل خرید پارچه، شال و لباس‌های تایلندی اختصاصی هستید، حتما از این بازار دیدن کنید. البته به خاطر داشته باشید که در این بازار می‌توانید بهترین سوغاتی‌های سفر پوکت را خریداری کنید.

 

بخوانید: پوکت بیش از یک مقصد ساحلی است

 

 

بازار آخر هفته پوکت

تم اصلی بازار: بازار سنتی، پوشاک و سوغاتی

روزها و ساعت‌های فعالیت: شنبه و یک‌شنبه، از ساعت چهار عصر تا نه شب

محل: جاده چائو فا غربی خارج از پوکت تاون

بازار آخر هفته پوکت یا همان بازار ناکا در پوکت  یک مکان جذاب برای کسانی است که از نگاه کردن به اشیای قدیمی، اجناس دست و دوم و وسایل زیر خاکی لذت می‌برند. علاوه بر این در این بازار می‌توانید حیوانات زنده‌ای را ببینید که برای فروش عرضه می‌شوند. در این بازار همه چیز می‌توانید پیدا کنید، بستگی به این دارد که شما به دنبال چه چیزی می‌گردید؟

بازار به دو بخش سرپوشیده و سر باز تقسیم می‌شود. در قسمت سرپوشیده می‌توانید انواع لباس‌های رنگارنگ، لباس‌های جین، اکسسوری‌های جذاب سنتی تایلند و صنایع دستی که برای سوغاتی مناسب هستند، را پیدا کنید. در بخش سر باز بازار که جدیدتر است می‌توانید انواع عروسک و اسباب بازی، کفش و کیف، ساعت، جواهرات دست ساز و حتی وسایل آشپزخانه را خریداری کنید.

 

 

بازار چیلوا

تم اصلی بازار: بازار محلی

روزها و ساعت‌های فعالیت: سه شنبه تا شنبه، از ساعت پنج عصر تا یازده شب

محل: جاده یائوآرت پوکت

بازار چیلوا، یک بازار محبوب برای مردم تایلند و اهالی پوکت است، پس نباید انتظار داشته باشید که اجناس خاصی را در آن پیدا کنید. بازدید از این بازار بیشتر برای کسانی مناسب است که دوست دارند از نزدیک با فرهنگ شهری مردم پوکت آشنا شوند.

البته اگر به دنبال بازاری هستید که در آن بتوانید لباس، عینک آفتابی و لوازم آرایشی را با قیمت مناسبی خریداری کنید، این بازار مقصد مناسبی است. خبر خوب اینکه، تقریبا بیشتر از نیمی از غرفه‌های این بازار به غذا اختصاص پیدا کرده‌اند. می‌توانید حین بازار گردی سری هم به غذاهای خیابانی بزنید، قهوه بنوشید، نوشیدنی میل کنید و از خوردن بستنی‌های میوه‌ای لذت ببرید.

 

بخوانید: خلیج اعجاب‌انگیز مایا در پوکت

 

 

مرکز خرید جشنواره پوکت

تم اصلی بازار: بازار مدرن

روزها و ساعت‌های فعالیت: همه روزه، از ساعت ده صبح تا ده و نیم شب

مکان: ورودی شهر پوکت، منطقه ویچیت

مرکز خرید جشنواره پوکت، میزبان بیش از ۱۲۰ نمایندگی فروش، از پارچه ابریشمی گرفته تا سوشی، از برند لباس لویز گرفته تا لوازم الکترونیکی مانند لپ تاپ و محصولات فرهنگی مانند کتاب و بازی‌های فکری است. این بازار آن‌قدر تنوع دارد که می‌توانید یک روز کامل را در آن بگذرانید.

علاوه بر این، هنگامی که از خرید خسته شدید یا نیاز داشتید دوباره انرژی بگیرید، می‌توانید در سینمای مرکز خرید، به تماشای یک فیلم بنشینید، در رستوران‌های بین‌المللی غذا بخورید یا نوشیدنی مورد علاقه‌تان را سفارش دهید.

 

 

جیم تامپسون

تم اصلی بازار: لاکچری

روزها و ساعت‌های فعالیت: همه روزه، از ساعت ده صبح تا ده و نیم شب

مکان: مرکز خرید جشنواره پوکت، طبقه همکف

در این فروشگاه بزرگ، می‌توانید بهترین تجربه خرید در پوکت را برای خود بسازید. نام این بازار، از نام جیم تامپسون یک تاجر تایلندی گرفته شده است که در دهه 1950 میلادی، به زنده کردن صنعت ابریشم تایلندی کمک زیادی کرد. هرچند که سرنوشت او این بود که در سال 1967 میلادی، به طرز مرموزی در ارتفاعات کوهستان کامرون مالزی ناپدید شد.

در تایلند، امروزه نام جیم تامپسون مترادف ابریشم با کیفیت بالا در نظر گرفته می‌شود. از این جنس لوکس و محبوب وسایل فراوانی ساخته می‌شود که می‌توانید همه آن‌ها را در این فروشگاه ببینید. از پیراهن و لباس‌های شیک گرفته تا رو تختی و پرده.

 

بخوانید: راهنمای کشف بهترین و زیباترین سواحل پوکت


 

مطالب مرتبط