۹ نقطه اینستاگرامی جذاب در باکو

به باکو پایتخت آذربایجان بروید و لایه‌هایی از تاریخ، فرهنگ و فراوانی را در یک شهر جذاب تجربه کنید. در واقع باکو شهری جذاب و به شدت تمیز است که تاریخ و مدرنیته را حتی در ظریف‌ترین زوایای خود منعکس کرده است. به همین دلیل هم هست که در کنار تاریخی‌ترین نقاط شاهد سازه‌های مدرن و چشمگیر معماری هستیم. این ویژگی زمینه‌ساز گرفتن بهترین عکسهای اینستاگرامی شده است. اگر به دنبال عکس‌های زیبا برای اینستاگرام خود هستید با تور باکو به سفر بروید.

 

برج‌های شعله

این برج‌ها که حالا تبدیل به نماد باکو شده‌اند در واقع سه برج به شکل شعله آتش هستند که از همه جای شهر دیده می‌شوند. این برج‌ها در سال 2013 ساخته شده‌اند و دارای بخش‌های اداری و هتل‌های مجلل هستند. با آمدن غروب برج‌ها با یک نورپردازی زیبا آتش می‌گیرند و به رنگ‌های زرد و نارنجی و همچنین پرچم آذربایجان در می‌آیند. یکی از بهترین زمان‌ها برای عکاسی بعد از غروب آفتاب است.

 

بخوانید: ۸ کاری که نباید در آذربایجان انجام دهید

 

 

ایچری شهر

ایچری شهر، قسمت قرون وسطایی باکو و مرکز اصلی پیدایش شهر، چیزی که امروزه شاهدش هستیم است. این منطقه پر از جاهای دیدنی قیدیمی و کوچه پس کوچه‌های دنج است. شما می‌توانید در این منطقه قدم بزنید، عکاسی کنید، به فروشگاه‌های سنتی بروید و در مسیرهای تو در تو سرک بکشید و از بخش‌های سنتی و قدیمی عکس بگیرید.

 

 

فروشگاه‌های سوغاتی فروشی در ایچری شهر

وقتی در ایچری شهر قدم می‌زنید از فروشگاه‌های سوغاتی فروشی آن دیدن کنید. فروشندگان این مغازه‌ها لوازم فرهنگی و سنتی آذربایجانی را به فروش می‌رسانند که برای سوغاتی بردن مناسبند. در نظر داشته باشید که اینجا بازار سنتی نیست اما ارزش بازدید را دارد. بنابراین هنگام خرید هوشیار باشید و قیمت‌های گزاف نپردازید. بازارهای سنتی باکو سوژه جذابی برای عکاسی هستند.

 

بخوانید: بهترین سفرهای روزانه از باکو ؛ آذربایجان

 

 

برج مایدن

برج مایدن که در گوشه جنوب شرقی شهر واقع شده سازه‌ای استوانه‌ای شکل و مرموز است که کسی در مورد آن اطلاعات دقیقی ندارد و اصلا معلوم نیست چند سال قدمت دارد  یا چه سالی ساخته شده است. یا اصلا مورد استفاده آن برای چه چیزی بوده است. بهترین حدسی که زده می‌شود اینست که قدمت آن به بیش از هزار سال می‌رسد و به عنوان معبد از آن استفاده می‌شده که بعدها نیز به برج مراقبت تبدیل شده است.

 

 

میدان فواره (آب‌نما)

حدود 12 فواره در سراسر مرکز شهر پراکنده شده که آن را تبدیل به محل محبوبی برای ساعات بعد از کار، تعطیلات و اوقات فراغت کرده است. به علاوه وجود کافه‌ها و رستوران‌ها آن را به شدت جذاب و دلنشین کرده است. که می‌توان در آن وقت گذراند، استراحت کرد، به تماشای مردم پرداخت، چیزی خورد، بهترین قهوه‌ها را در کافه های باکو بنوشید و در نهایت عکس‌های زیبا و اجتماعی انداخت که حال و هوای اینستاگرام‌تان را عوض کند.

 

بخوانید: جشنواره زیبای انار در آذربایجان

 

 

موزه نظامی

نظامی شاعر پر آوازه قرن 12امی است و موزه نظامی یکی از بهترین موزه‌های باکو است که می‌توانید از آن بازدید کنید. نه به خاطر موزه بلکه به خاط ساختمان آن و مجسمه‌های عظیم باشکوهی که در نمای جلویی موزه به کار رفته است. بعد از تاریکی چراغ‌های این مجسمه‌ها روشن می‌شود و فرصت عکاسی منحصر به فرد را فراهم می‌آورند.

 

 

قصر شیروانشاه

این کاخ عظیم که قدمت آن به قرن 15ام برمی‌گردد از نقاط مهم شهر است که حتی به ثبت میراث جهانی یونسکو نیز رسیده است. این مجموعه شامل بخش‌های مختلفی مثل اقامتگاه، حمام، مسجد و مقبره می‌شود. بازدید از آن در اصل یکی از اصلی‌ترین کارهایی‌ست که توریست‌ها در بازدید از این شهر انجام می‌دهند. اما به لحاظ زیبایی و قدمت آنقدر غنی‌ست که می‌توان عکس‌های اینستاگرامی زیبایی در آن انداخت.

 

 

خیابان نظامی

منطقه اصلی خرید در باکو خیابان نظامی است که به موازات دریای خزر به طول چند کیلومتر گسترده شده است. شما می‌توانید در این خیابان قدم بزنید و با تغییر سبک‌های معماری از سبک‌های نوین رنسانس قرن 19ام، باروک و نوگوتیک گرفته تا بلوک‌های دوره سوسیالیستی آشنا شوید. بسیاری از ساختمان‌های این خیابان تداعی‌گر ساختمان‌های زیبای اروپایی هستند.

 

بخوانید: بهترین محله‌های باکو؛ آذربایجان

 

 

ونیز باکو

این منطقه مجموعه‌ای از کانال‌ها و جزایر مصنوعی در امتداد بلوار باکو است که قدمت آن به دهه 1960 برمی‌گردد. این قسمت بسیار زیبا و دیدنی بوده و به بازدیدکنندگان فرصت قایق سواری و قدمی زنی‌های عاشقانه می‌دهد به همین دلیل هم هست که بین جوانان از محبوبیت بالایی برخوردار است. شما در این قسمت شهر می‌توانید آنچنان عکس‌هایی بگیرید که هر ببینده‌ای در اینستاگرام‌تان به اشتباه بیافتد و حس کند تصویر متعلق به یکی از نقاط اروپاست. 

 

مطالب مرتبط