لوازم ضروری طبیعت‌گردی در گرجستان

گرجستان کشور طبیعت بکر و دست نخورده، آسمانی پاک و کوهستان‌های مرتفع و سرد با مناظر استثنایی است. شاید برای گردشگران تجملگرا تور گرجستان ایده‌آل نباشد اما طبیعت دوستان، عکاسان و عاشقان سفرهای درون مرزی افسون این کشور می‌شوند. سفر در طبیعت و یا دیدن چندین نقطه یک کشور خارجی همیشه نکاتی دارد که با تجربه سفرهای مداوم به دست می‌آید. نکاتی مثل چیزهایی که باید بردارید، لوازم اساسی، لوازم غیر ضروری و سبک لباس پوشیدن از جمله این موارد هستند. ما در این مقاله بهترین راه جمع آوری لوازم ضروری برای کاوش گرجستان را بررسی می‌کنیم.

 

لوازم ضروری کاوش در گرجستان

 

کفش مناسب:

کفش‌های پیاده‌روی روباز و یا حتی کفش‌های ورزشی باکیفیت برای قدم زدن و بازدید از جاهایی مثل کازبگی و یا کلیسای تثلیث گرگتی مناسب هستند. شما می‌توانید با کتانی‌های راحتی نواحی این چنینی را بگردید بدون این که احساس ناراحتی کنید. اما برای صعود به مسیرهای کوهستانی گرجستان و یا تپه‌های پر پیچ و خم توصیه می‌کنیم از کفش‌های مستحکم مثل چکمه‌ها و کتانی‌های گردنه‌دار استفاده کنید.

 

 

کاورهای ضد آب:

کاورهای ضد آب از لوازم شما در برابر آب محافظت می‌کند. شما برای عبور از رودخانه، آبشارها و یا حتی باران‌های بی‌موقع به این پوشش‌های غیر قابل نفوذ نیاز دارید تا از لوازم‌تان در برابر خیس شدگی جلوگیری نماید.

 

بخوانید: آب و هوای فصل های مختلف گرجستان

 

 

پاور بانک و یا شارژر خورشیدی:

جدا از کفش و لباس وقتی می‌خواهید از جاهای دور افتاده و یا مرتفع بروید باید بدانید فکری برای شارژ لوازم‌تان بکنید. در واقع روستاهای دورافتاده در خیلی مواقع سیستم برق‌کشی خوبی ندارند و پریز برق هم کمیاب است. بنابراین باید پاور بانک همراه ببرید و یا از شارژرهای خورشیدی استفاده کنید.

 

 

لوازم ضروری برای سفر زمینی با قطار

 

دستمال مرطوب تجزیه پذیر:

یکی از چیزهای اساسی که واقعا برای سفر لازم است دستمال مرطوب برای پاک کردن دست و صورت و ضدعفونی کردن است. البته این خیلی ربطی به قطار، ماشین یا پای پیاده ندارد و به طور کلی به همراه داشتن آن در طول سفر ضروری‌ست.

 

بخوانید: آیا گرجستان کشوری امن برای سفر است؟

 

 

بالش سفری گردنی:

بالش سفری گردنی هزار برابر از بالش‌های هواپیمایی بهتر است. خوبی این بالش‌ها این است که می‌توانید در طول شب به راحتی هر سمتی که خواستید بغلتید در حالی که محافظ نرمی دور گردن‌تان را گرفته. به علاوه این روش مخصوصا در پاییز و زمستان روش جذابی برای گرم نگه داشتن دور گردن و گوش خواهد بود.

 

 

کیسه خواب سفری:

کیسه خواب‌ها انواع مختلفی دارند اما نوع ابریشمی آن‌ها بسیار سبک بوده و در حمل و نقل بسیار سبک می‌باشد. این کیسه‌ها برای سفر در طبیعت و کمپینگ در فضاهای باز بسیار کارآمد و گرم هستند.

 

بخوانید: آشنایی با شهر‌های اصلی گرجستان

 

 

لوازم ضروری برای حمام‌های گوگرد در تفلیس

 

برای شنا:

اگر می‌خواهید به حمام‌های گوگرد تفلیس بروید و تنی به آب بزنید باید لباس شنا با خودتان داشته باشید. لباس شنا و یا لباسی که وقتی در آب می‌روید با آن احساس راحتی کنید. آقایان هم با مایوی مردانه می‌توانند در آب فرو روند.

 

 

حوله:

برای رفتن به حمام نیاز به حوله دارید. شما می‌توانید حوله را از همانجا که رفته‌اید به قیمت 2 دلار تهیه کنید و یا اگر نمی‌خواهید هزینه کنید و یا مساله بهداشت برایتان بسیار اهمیت دارد می‌توانید با خودتان حوله سبک ببرید.

 

 

ساک ضد آب:

وقتی به حمام می‌روید و لباس‌هایتان را خیس و کثیف می‌کنید باید همراه خود ساک، پلاستیک و یا کیسه‌های برزنتی همراه داشته باشید تا لباس‌ها را از هم جدا کنید و مانع نفوذ رطوبت به سایر لوازم همراه‌تان شوید.

 

بخوانید: سرگرمی‌های مهیج در پارک واکه تفلیس

 

 

لوازم بهداشتی در سفر

 

اسپری پشه‌کش:

شاید از قبل ندانید اما گرجستان پر از پشه و حشرات ریز و درشت است. مخصوصا تابستان‌ها آن‌ها ناجوانمردانه به پوست شما حمله می‌کنند. مخصوصا اگر به طبیعت‌گردی می‌روید یکی از مواردی که باید با خودتان همراه داشته باشید اسپری حشره‌کش و یا پماد نیش پشه برای برطرف کردن خارش و التهاب است. پمادهای ضد نیش پشه مخصوصا برای کودکان ضروری است.

 

 

ضد عفونی کننده دست:

ضد عفونی کننده دست از لوازم مهم برای سفر به نقاط مختلف مخصوصا به نواحی طبیعی که آب لوله کشی‌شده وجود ندارد است. توجه داشته باشید که این وسیله بهداشتی و مهم در گرجستان زیاد رایج نیست و جاهایی هم که به فروش می‌رسانند با قیمت‌های بالا عرضه می‌کنند. بنابراین یکی دو تیوپ از آن‌ها را در کیف‌های مختلف خود قرار دهید. صابون‌های سفری نیز می‌توانند جایگزین مناسبی باشند اما اگر آبی در دسترس نباشد و یا افراد خردسال همراه‌تان هستند استفاده از این ضدباکتری‌ها معقول‌تر است.

 

بخوانید: گنجینه‌ی پنهان در پارک ملی توشتی؛ گرجستان

 

مطالب مرتبط