لوازم ضروری برای سفر به گرجستان

گرجستان کشوری کوهستانی است و بستن چمدانی مناسب برای سفر به آن از اهمیت بالایی برخوردار است. از پیاده‌روی گرفته تا روزهای سوزان آفتابی موارد زیادی وجود دارد که باید به آن توجه کرد. چنین شرایطی باعث سردرگمی می‌شود مخصوصا برای افرادی که برای بار اول با تور گرجستان سفر می‌کنند. گرجستان به دلیل موقعیت آسیایی اروپایی و زمین‌های پست و مرتفعش، آب و هوایی بی‌نظیر اما متغیر دارد. ما در اینجا با توجه به شرایط جغرافیایی و آب و هوای تابستانی و زمستانی لوازم ضروری سفر را بررسی می‌کنیم.

 

چه نوع چمدانی را به گرجستان ببرید

همیشه سفر به محدوده قفقاز ایده خوبی است. وقتی با پرواز در این کشور سفر می‌کنید و مثلا سفر از تفلیس به کوتایسی می‌کنید قطعا بردن چمدان کاری منطقی است. اما اگر خواستید با وسایل نقلیه زمینی سفر کنید باید تا جای ممکن به جای چمدان لوازم‌تان را جمع و جور بسته‌بندی کنید تا جا به جا کردن آن سخت و طاقت فرسا نباشد.

  • کوله پشتی

تفلیس کاملا کوهستانی‌ست و وضع تمام جاده‌ها و پیاده‌روهای کشور هم ایده‌آل نیست. خیلی از مسیرهای عبوری عابرین در شهرهای بزرگ نیز نه رمپ دارند و نه پله برقی که این باعث می‌شود برداشتن کوله پشتی ایده‌آل‌ترین گزینه باشد. به این ترتیب شما می‌توانید کوله‌تان را هر چقدر هم که باشد دور کتف و کمر خود ببندید و از پله‌ها و مسیرهای نامساعد عبور کنید.

 

بخوانید: سفر‌های ارزان؛ راهنمای کوله‌گردی در گرجستان

 

 

  • چمدان کوچک

اگر حمل کوله به جای کشیدن چمدان روی زمین برای شما سخت است و به شانه و گردن‌تان فشار وارد می‌شود می‌توانید از کیف سامسونت استفاه کنید. به خصوص این که می‌توانید آن را به پشت ببندید و از صخره‌ها بالا بروید، پیاده‌روی کنید و از هر مسیری عبور کنید. به علاوه سانسونت 55 سانتی به حد کافی جا دارد که لوزام‌تان را بتوانید در آن جا دهید. گرچه برای ون سواری و تاکسی‌ها مناسب است اما برای سفرهای هوایی زیادی سبک به نظر می‌رسد.

 

 

لوازم روزانه

علاوه بر کوله یا چمدان، باید کیف کوچک‌تری همراه خود داشته باشید که در آن لوازم روزانه‌تان را داخلش بگذارید. برای پیاده‌روی بردن چنین کیف‌هایی به نظر معقول می‌آید. این کیف‌ها می‌توانند در قالب کوله‌های کوچک یا دوشی‌های اسپرت باشد. شما در این کیف می‌توانید دوربین و لوازم مورد نیاز دم دستی‌تان را قرار دهید.

 

بخوانید: معرفی کاخ باتونیس در گرجستان

 

 

کاور ضد آب چمدان

کاور ضد آب نه تنها در بارندگی در تفلیس برای چمدان مفید است بلکه هنگام جا به جایی و ترانسفر نیز از نفوذ آب به داخل و خیس شدن وسایل جلوگیری می‌کند. در نظر داشته باشید که ون‌های معروف به مارشروتکا همیشه تمیز نیستند. این کاوهای به راحتی قابل حمل هستند و وقتی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید تبدیل به توپ می‌شود.

 

 

برچسب چمدان

چه اهل بررسی کردن چمدان‌ها باشید و چه نباشید همیشه استفاده از برچست چمدان ایده خوبی خواهد. همیشه برچسب چمدان همراه خود داشته باشید. در واقع برچسب چمدان‌ها باید شامل نام صاحب چمدان، آدرس ایمیلش و شماره تلفنش باشند. در این صورت اگر اتفاقی در ترمینال‌های اتوبوس‌رانی و هوایی برای چمدان‌ها و ساک‌ها بیافتد می‌توانید مطمئن باشید که به شما بازگردانده می‌شود.

 

قفل چمدان

اگر چمدان شما دارای جیب‌های خارجی‌ست همیشه می‌توانید با قفل‌های کوچک و یا قفل‌های سیمی زیپ‌ها را محکم کنید تا به راحتی قابل بازگشایی و سرقت نباشند.

 

بخوانید: پیشنهاد رستوران در برجومی؛ سفری یک روزه از تفلیس

 

 

 لوازم ضروری داخل چمدان برای سفر به گرجستان

  • آداپتور برق

پریز برق در گرجستان (ارمنستان و آذربایجان) از نوع C / F با ولتاژ 220 ولت و فرکانس 50 هرتز (استاندارد در سراسر اروپا، انگلیس، آسیا و استرالیا) است. اگر از جایی خارج از این نواحی به گرجستان سفر می‌کنید، یک آداپتور جهانی با درگاه‌های USB که از لوازم ضروری برای سفر به گرجستان است را با خود ببرید.

 

 

  • هدفون و اسپلیتر

سفرهای طولانی با ون، قطار و اتومبیل بخشی از سفر به قفقاز است. بنابراین داشتن یک تقسیم‌کننده هدفون برای اشتراک گذاری آهنگ با دوستان می‌تواند کارآ و مفید باشد و طول سفر را جذاب‌تر کند. البته همه اینها بستگی به شما و همراهان‌تان در استفاده از تکنولوژی دارد.

 

  

  • کلاه

اگر در بهار، تابستان و یا پاییز به گرجستان سفر می‌کنید حتما به کلاه نیاز پیدا خواهید کرد. گرجستان در مجموع کشوری مرتفع است و روزهای آفتابی آن پوست شما را در معرض اثرات تابش نور خورشید قرار می‌دهد. کلاه لبه‌دار همیشه می‌تواند در کنار کرم‌های ضد آفتاب گزینه خوبی برای فرار از اشعه‌های مضر خورشید باشد.

 

بخوانید: تجربه‌ای دل‌انگیز از سفر به کاختی؛ گرجستان

 

 

  • بارانی

گرجستان همیشه به دلیل باراش‌های وقت و بی‌وقتش در دنیا شناخته شده بوده است. در واقع فرقی نمیکند پاییز باشد یا تابستان، آب و هوای این کشور همیشه می‌تواند شما را غافلگیر کند. بنابراین بردن بارانی همراه خود به نظر روشی عاقانه می‌رسد.

باقی لوازم چمدان به سلیقه و نیازهای شما برمی‌گردد. اما بردن لوازمی مثل چسب زخم و قرص سردرد، خمیر دندان اضافه و یا ضدعفونی کننده دست و صورت فقط مختص به گرجستان نیست بلکه همیشه در هر جایی باید همراه شما باشند. بنابراین از بستن نهایی چمدان تمامی موارد را بررسی کنید تا چیزی از قلم نیفتد.

 

 

 

مطالب مرتبط