معرفی ۵ آبشار نزدیک استانبول و آنتالیا

استانبول با یک موقعیت جغرافیایی تاکتیکی، بین ارمنستان جنوبی و اروپا و در جاده باستانی ابریشم واقع شده است. همین ویژگی، شهر استانبول در ترکیه را به یکی از مهم‌ترین مراکز شهری تاریخ تبدیل کرده است. این شهر یک هزارتوی تاریخی و ارزشمند است که همیشه برای گردشگران تور استانبول، شگفتی‌هایی در آستین دارد. محله تکسیم و فتیح، مناطق اصلی گردشگری استانبول هستند.

آنتالیا، یکی دیگر از محبوب‌ترین شهرهای ترکیه است که سالانه میزبان مسافران زیادی از سراسر جهان است. تور آنتالیا، برای گردشگران ایرانی هم یکی از پرطرفدارترین تورهای گردشگری است. با این حال اگر دوست دارید کمی از این مناطق گردشگری شهری دور شوید و زیبایی‌های طبیعت اطراف شهر را هم ببینید، خوب است برای بازدید از آبشارهای نزدیک استانبول و آنتالیا برنامه‌ریزی کنید. پس آویسا به شما پیشنهاد می‌کند فراتر از مناظر مدرن استانبول و ساحل وسوسه انگیز آنتالیا، به این آبشارهای باشکوه هم سری بزنید و در میان مناظر دیدنی طبیعت یک تعطیلات آرامش‌بخش را تجربه کنید.

 

آبشار دو قلوی اریکلی (Erikli Waterfalls)

آبشار دو قلوی اریکلی، یکی از معروف‌ترین آبشارهایی ترکیه است که در نزدیکی شهر استانبول و در منطقه مارمارا واقع شده است. شما با یک پیاده روی کوتاه حدودا نیم ساعته در حاشیه رودخانه، به آبشار دو قلوی اریکلی می‌رسید. یک فضای بهشتی که در آن، اریکلی با جنگل‌های انبوه و سر سبز احاطه شده است. جالب است بدانید که آبشار دو قلوی اریکلی، به عنوان زیباترین و پنهان‌ترین آبشار ترکیه معروف شده است.

این آبشار زیبا، در نزدیکی دهکده تسویکیه واقع شده است. اگرچه آبشار اریکلی، یک آبشار مخفی شده در دل جنگل است اما زیبایی وصف نشدنی آن، سبب شده است تا گردشگران زیادی برای پیاده روی و کمپینگ راهی منطقه شوند. به همین دلیل هم می‌توانید اطمینان خاطر داشته باشید که امکانات رفاهی اولیه مورد نیاز شما، در این منطقه در دسترس‌تان خواهند بود.

 

بخوانید: دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری بدروم چیست؟

 

 

آبشار دودن (Duden Waterfalls)

آبشار دودن، یکی از آبشارهای شگفت انگیز است که در تور آنتالیا می‌توانید از آن بازدید کنید. این آبشار در شمال شرقی شهر ساحلی آنتالیا واقع شده و تنها کمی بیشتر از ده کیلومتر با آن فاصله دارد. زیبایی آبشار دودن، به این دلیل است که با تماشای آن، تصوی می‌کنید، قطره‌های کریستالی آب از آبشار پایین آمده و پس از گذر از یک طاقچه صخره‌ای، راهی آب‌های آزاد می‌شوند.

این آبشار که به گوشه‌ای از بهشت آنتالیا معروف شده است، یکی از شگفت‌انگیزترین آبشارهای دنیا است. ارتفاع آبشار دودن به حدود چهل متر می‌رسد. یک غار طبیعی هم در نزدیکی این آبشار خواهید دید که زیبایی منطقه را دو چندان کرده است. هم‌چنین یک باغ وحش در حوالی این آبشار ساخته شده است که محیط مناسبی برای عکس یادگاری با طوطی‌ها و گونه‌های دیگر حیوانی و پرندگان منطقه است.

 

 

آبشارهای کورسونلو (Kursunlu Waterfalls)

آبشارهای کورسونلو، شامل مجموعه‌ای از آبشارهای کوچک است که در دل جنگل‌های کاجی که در استان آنتالیا هستند، واقع شده است. در نزدیکی این آبشار، یک دره حیرت انگیز خواهید دید که بر تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی این منطقه افزوده است. در این آبشار فرصت این را دارید که از نزدیک با موجودات دریایی و آبزی، خرچنگ، ماهی قزل آلا و لاک پشت‌ها دیدار کنید.

اگرچه این آبشار به زیبایی آبشار دودن نیست اما دسترسی به آن آسان‌تر است یعنی با یک پیاده‌روی کوتاه می‌توانید به این منطقه زیبا برسید. علاوه بر این خوب است بدانید که این آبشار تنها حدود بیست دقیقه با مرکز شهر آنتالیا فاصله دارید، پس اگر با تور آنتالیا به ترکیه سفر کرده‌اید، می‌توانید برای بازدید از آن برنامه‌ریزی کنید.

در نزدیکی این آبشار، یک آسیاب قدیمی ترمیم شده هم خواهید دید که در نزدیکی آن، مکان‌های مناسب و امکانات اولیه رفاهی برای کمپینگ خواهید دید که با استراحت در آن می‌توانید انرژی مورد نیاز برای ادامه سفر خود را به دست آورید.

 

بخوانید: جاذبه‌های گردشگری محله سلطان احمد در استانبول

 

 

آبشارهای ماناوگات (Manavgat Waterfalls)

ماناوگات دومین شهر بزرگ منطقه آنتالیا است که به خاطر داشتن آبشارهای غول پیکر به عنوان نیاگارای ترکیه هم شناخته می‌شود. آبشار ماناوگات بر روی رودخانه‌ای به همین نام قرار دارد. اگرچه ارتفاع این آبشار، آنقدرها هم تاثیرگذار نیست اما از آن جایی که پهنای ریزش آن به اندازه پهنای سراسر رودخانه است، ماناوگات یک آبشار دیدنی و جذاب برای گردشگران است. همین پهنای زیاد آبشار سبب شده است تا رودخانه در هنگام ریزش و برخورد با تخته سنگ‌ها به زیبایی رنگ سفید و با غلظتی عجیب و غریب و کف آلود دیده شود.

علاوه بر زیبایی طبیعی این آبشار، محیط اطراف آن نیز همه ویژگی‌های مورد نیاز برای یک فضای گردشگری را در اختیارتان می‌گذارد. استراحت‌گاه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های فراوانی در حوالی آبشار ماناوگات خواهید دید که با آغوش باز از شما میزبانی می‌کنند. اگر برای یک وعده غذایی، میزبان این رستوران‌ها شدید، می‌توانید ماهی تازه صید شده رودخانه را سفارش دهید و از طعم و تازگی آن لذت ببرید. علاوه بر این، می‌توانید از مزرعه‌ها و باغ‌های چای که در اطراف این آبشار هستند، دیدن کنید.

اگر با تور آنتالیا به ترکیه آمده‌اید، می‌توانید از آنتالیا با تورهای رفتینگ به این منطقه بیایید. فاصله این آبشار با شهر آنتالیا، حدود یک ساعت است. هم‌چنین می‌توانید با وسایل نقلیه عمومی گردشگری که گردشگران را از آنتالیا به این آبشار می‌آورند، راهی منطقه ماناوگات شوید و از استراحت و گشت و گذار در آن حوالی لذت ببرید.

 

بخوانید: راهنمای گردشگری یک روزه در بورسا؛ ترکیه

 

 

آبشارهای تورتوم (Tortum Waterfalls)

آبشار تورتوم، یکی از گنجینه‌های طبیعی استثنایی است که در شرق آناتولی و در شهر ارزروم ترکیه قرار دارد. تورتورم یک آبشار حیرت‌انگیز 48 متری است که در کرانه دریاچه تورتوم واقع شده و یکی از مرتفع‌ترین و زیباترین آبشارهای جهان است. جالب است بدانید که دریاچه تورتوم در قرن هجدهم و در نتیجه رانش زمین در دره‌ای که رودخانه تورتوم در آن جاری بوده است، شکل گرفت.

این منطقه گردشگری آن‌قدر زیبا و شگفت انگیز است که گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند. به همین دلیل هم دور تا دور آن با مراکز اقامتی و هتل‌های زیبا احاطه شده است. طبیعت بسیار زیبا، منظره شگفت انگیز و هتل‌هایی که در نزدیکی این آبشار وجود دارد آن را به یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری کشور ترکیه تبدیل کرده است که به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما در سفر به ترکیه از آن دیدار کنید.

 

بخوانید: جاذبه‌هایی برای خوش‌گذرانی اطراف تنگه بسفر؛ استانبول


 

مطالب مرتبط